KAIP „LEAN“ METODIKA PADEDA KLESTĖTI VERSLUI? (#)

Marija Rudzevičiūtė prieš 3 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 56 s.
„Lean“ atveda ne klaidos, o siekis didinti organizacijos potencialą bei konkurencingumą mažinant išlaidas flickr.com nuotr.
„Lean“ – tai valdymo įrankių bei metodikų rinkinys. Jais pasiekiamas rezultatas, kai kiekvienas organizacijos narys tobulina jos veiklą, resursų švaistymą paversdamas verte, už kurią moka klientas. Taip siekiama organizacijos sėkmės ilgalaikėje perspektyvoje. Skirtingais skaičiavimais, „Lean“ priskiriama iki šimto įrankių ar metodų, iš kurių dažniausiai naudojama maždaug dešimt“, – kas yra „Lean“ metodika ir kur ji taikoma, pristato specialistas Liudas Gikaras.

Dvi metodikos – ypatingi rezultatai


Pašnekovas pasakoja, kad sujungus „Lean“ ir „Six sigma“ gaunama ypatinga metodika. Pasak jo, „Six sigma“ – tai matematiniais skaičiavimais paremtas problemų sprendimo būdas, kuriuo siekiama mažinti procesų nukrypimus. Kadangi tiek „Lean“, tiek „Six sigm“ bendrąja prasme yra organizacijų tobulinimo sistemos, arba metodikos, jos gali būti jungiamos ir priklausomai nuo to, kokias problemas organizacija nori spręsti arba kokius rezultatus pasiekti, naudojami tiek vienos, tiek kitos sistemos įrankiai ar metodai.

„Lean six sigma“ metodika gali būti taikoma gamybinėse, paslaugų organizacijose, verslo ar viešajame sektoriuje. Nėra jokių apribojimų. Visur, kur kuriamas produktas, tikėtina, galima pritaikyti „Lean six sigma“ metodiką“, – užtikrintas specialistas.

Identifikuoja ir sprendžia

Paklaustas, kuo ši sistema tokia svarbi, L. Gikaras pasakoja: „Paprastai kiekviena „Lean six sigma“ tobulinimo iniciatyva, prieš nutariant jos imtis, apibrėžia aiškų rezutatą, kurio bus siekiama, taip išvengiant tokių pasekmių, kaip „šiek tiek pagerinom“, „truputį paspartinom“, „neblogai suefektyvinom“.

„Lean six sigma“ padeda identifikuoti nereikalingą resursų švaistymą, procesų efektyvumo nuostolius, procesų rezultatų nukrypimus bei klaidas, leidžia didinti produktų gamybos apimtis, mažinant gamybos išlaidas. Kadangi metodikų yra daug, kiekviena jų turi savitą paskirtį, todėl išvardyti visas sritis, kuriose metodika padeda, sunku, juolab kad organizacijos tobulinimui turi įtakos ne tik valdymo metodikos parinkimas.“

Pašnekovo teigimu, tokios sistemos įdiegimas įmonėje nėra greitas: „Lean“ laikomas įdiegtu tik tada, kai kiekvienas organizacijos narys tobulina ją pagal šią metodiką. Tai priklausomai nuo organizacijos dydžio gali užtrukti nuo 1 iki 5 metų. „Lean“ yra diegiamas praktinių mokymų metu, tad pirmuosius rezultatus galima pajusti jau po pirmųjų mokymų.“

Efektyviai taikoma sistema – tikėtinas didesnis pelnas

L. Gikaras neabejoja, kad nors „Lean“ metodika tiesiogiai ir nebuvo sukurta verslo pajamoms didinti, dalis šių įrankių gali būti sėkmingai naudojami ir pardavimo srityje. Kalbant apie pelną, „Lean“ įtaka gali būti labai didelė – viskas priklauso nuo to, kaip plačiai ir kurie įrankiai ar metodai naudojami.

„Lean“ atveda ne klaidos, o siekis didinti organizacijos potencialą bei konkurencingumą mažinant išlaidas.
L. Gikaras

„Čia esminį vaidmenį atlieka metodikos parinkimas konkrečioms problemoms spręsti arba tobulinimo projektams įgyvendinti. „Lean“ nėra tai, kas padeda visoms organizacijoms susidoroti su visomis problemomis. Kiekvienas metodas turi savo paskirtį ir priklausomai nuo organizacijos drausmės tą metodiką taikyti sprendžia konkrečias problemas. Kuo daugiau išspręstų problemų, tuo daugiau sutaupytų resursų, daugiau efektyvumo ir liekančio pelno“, – metodikos santykį su pajamomis apibrėžia specialistas.

„Lean“ metodikos taikymas svarbus ir verslo kūrimo pradžioje, kai iš anksto galima prognozuoti, kaip bus kuriamas, gaminamas ar parduodamas produktas. „Šios metodikos taikymas padeda suprojektuoti organizaciją taip, kad kai kurioms klaidoms neatsirastų sąlygų įvykti. Visgi tai nėra visa apimanti ir viską sprendžianti metodika, tad jos naudojimas sėkmingas tik tada, kai yra tikslingas pagal paskirtį“, – pataria L. Gikaras.

Kada metodika neveikia?

Čia pat pašnekovas prisimena, kad įmanoma ir nesėkminga „Lean“ metodikos diegimo praktika: „Kai netinkamai nustatomos organizacijos problemos, netinkamai parenkami metodai joms spręsti, nepakanka darbuotojų įsitraukimo ar vadovų palaikymo diegimo procese, kai diegiama tik tol, kol organizacijoje dirba konsultantai, o jiems išvykus organizacija gyvena kaip visada – pagrindinės nesėkmių priežastys.“

Su teiginiu, kad „Lean“ metodika dažniausiai taikoma, kai įmonė jau padaro nemažai veiklos klaidų, specialistas nesutinka: „Lean“ atveda ne klaidos, o siekis didinti organizacijos potencialą bei konkurencingumą mažinant išlaidas. Paprastai kiekvienas „Lean“ diegimo projektas turi aiškiai apibrėžtus siekiamus rezultatus, tad negalima teigti, kad klaidos yra pagrindinė priežastis."

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai