...

Antano Guogos taisyklės, tinkančios ir verslininkams, ir vadovams

Verslas

2014.10.01

Autorius: Gražina Vincel

Temos: .

Antano Guogos taisyklės, tinkančios ir verslininkams, ir vadovams

Europarlamentaras Antanas Guoga, sukūrė ne vieną verslą. BFL/ Ingos Juodytės nuotr.

„Man pasisekė vienas kitas verslas, bet labai daug jų nepasisekė. Galiu prisipažinti – apie 90 proc. verslų man nepasisekė. Visa mano sėkmė pastatyta iš nesėkmės. Tokia yra realybė ir reikia su tuo susitaikyti“, – sako europarlamentaras Antanas Guoga. Sukūręs ne vieną verslą, jis išskyrė taisykles, kaip iš nesėkmių atrasti sėkmę ir jos nebepaleisti.

Visų pirma reikia žinoti, ką darai, bet kartu tai ir didžiausia rizika. A. Guoga teigia: „Didžiausia rizika, kad ne blogai kažkur investuoji, bet kad nežinai, kokia tai yra rizika, negali jos įvertinti.“

O jeigu nežinai, ką darai, vadinasi, esi ne savo rogėse, priduria jis. Svarbiausia rasti savo kelią, kuris nebūtinai turi būti vienas.

Ne mažiau svarbu įvertinti, kiek reikia kapitalo, kad būtų ideali investicija. O kas yra ideali investicija? Kai pagal suplanuotą kapitalą investuoji idealią sumą į turimą riziką. Jeigu tai padarai, tave lydi sėkmė, tikina A. Guoga. „Pavyzdžiui, yra 90 proc. tikimybė, kad pasiseks, bet įdedi 100 proc. pinigų. Vadinasi, tik laiko klausimas, kada liksi be nieko. Tai yra matematika“, – sako verslininkas.

Turi iškart pripažinti, kad turbūt nepasiseks. Deja, taip yra. Bet bandyti dar kartą ir dar kartą, ir dar kartą… O jei jauti, kad čia pasisekė, reikia viską įdėti.

A. Guoga

Reikia specializuotis, nes pasaulis keičiasi. Paprastas žmogus su viena nišine idėja gali užvaldyti pasaulį. Pasaulis yra atviras – internetas suteikė tokių galimybių. Tad svarbu daug keliauti, globaliai mąstyti ir nebūti lokaliam, įsitikinęs europarlamentaras.

Kitas svarbus dalykas – komanda. Verslų steigėjas dėsto, kad kartais vienas žmogus nieko negali padaryti. Taigi reikia investuoti į žmones. „Galiu paimti protingesnius, nišinius žmones ir leisti jiems vadovauti. Ir iš to kyla sėkmė. Ne todėl, kad tu viską žinai, o kad pasitiki tais žmonėmis, kurie yra protingesni už tave“, – aiškina europarlamentaras.

Turtas yra žinios. Jeigu priimi žinias, kurias galėsi panaudoti, būsi turtingas. „Man teko dirbti Honkonge. Būdamas labai jaunas ir nieko nebaigęs išvažiavau ten ir gavau darbą banke. Nesvarbu, kad nuneši kažką parodyti. Tavęs paklausia, ką tu moki. Moki apskaičiuoti? Kalbas gerai įsisavini? Gali gerai skaičiuoti, be mašinėlės, moki anglų kalbą – tai viskas, ko reikia. Tokių žmonių reikia tam darbui. Nėra nustatytų taisyklių, kad atneši diplomą, ir štai dabar turi darbą“, – pabrėžia jis.

Inovacija – tai paprastumas. A. Guoga tvirtina, kad dar viena sėkmės taisyklė slypi paprastume. Tam patvirtinti jis pasitelkia ne vieną pavyzdį. Vienas jų – bendrovė „Vinted“, valdanti tinklalapį „Manodrabuziai.lt“. „Paprasta mergina sumanė pardavinėti drabužius. Užuot atidariusi dar vieną parduotuvę „Humana“, padarė tai virtualiai. Labai paprasta idėja – dėvėti drabužiai. Bet paprastumas yra esmė. Idėjos sumanytoja Milda žino, ką daro. Ji domisi drabužiais. Taigi reikia žinoti, ko žmonės nori. Jausti, turėti tam potraukį. Jeigu nežinai, ko jie nori, negalėsi nieko gera pasiūlyti. Nes yra problema, kurią turi padėti žmogui išspręsti kuo veiksmingiau. Tad tau nereikia eiti į „Humaną“, kuistis tarp sendaikčių, o gali ramiai pavartyti internete, paspausti mygtuką, ir viskas“, – pasakoja verslininkas.

Dar vienas klausimas, į kurį reikia sau atsakyti: ar tai tikrai padės žmogui ir ar tikrai žinau, ką darau? A. Guoga įsitikinęs, kad norint pritraukti sėkmę reikia gerai išmanyti sritį, kurioje norima kurti verslą. Tai patvirtina kitas jo pavyzdys apie „TonySports“ idėją. „Viskas prasidėjo nuo paprasto vaikino Andriaus iš Jonavos. Jis neturėjo jokio kapitalo, bet norėjo ko nors pasiekti. Tad sumanė pardavinėti kedus „eBay“: ieškoti bei pirkti jų Lietuvoje ir parduoti klientams Amerikoje. Ir taip pradėjo verslą. Dabar jo pardavimas per mėnesį siekia daugiau kaip 5 mln. litų. Toks siauras verslas, bet Andrius žino, ką daro. Jis pats gerai išmano krepšinį ir tai, kokie sportinių batų modeliai tiks“, – pasakoja europarlamentaras ir priduria, kad reikia mokėti atspėti, kokių prekių vartotojai nori, ir jas parduoti už geriausią kainą. Kitaip daug neparduosi.

Pats ne vieno verslo ėmęsis verslininkas pabrėžia, kad reikia turėti žvitrią akį ir įžvelgti trūkumą rinkoje, o tada imtis realaus sprendimo. Juk prieš tai minėtos sėkmingos idėjos liudija, kad iki tol nebuvo jokio verslo. Svarbu pasitikėti savimi ir nepamiršti, kad gyvename ne vien Lietuvoje, bet ir pasaulinėje visuomenėje.

Taigi, patyrusio verslininko manymu, vienas būdas atspėti ateitį – pačiam eiti ir padaryti. Tam reikia kelių pagrindinių dalykų. „Turi būti idėja. Gerai, jei išmanai finansus, kiek reikia investuoti. Jei yra idėja, bet neturi pinigų, turi juos pritraukti. Bet tai negali būti stabdys – turi žinoti, kiek jų reikia. Ir rizika. Turi iškart pripažinti, kad turbūt nepasiseks. Deja, taip yra. Bet bandyti dar kartą ir dar kartą, ir dar kartą… O jei jauti, kad čia pasisekė, reikia viską įdėti“, – pataria A. Guoga.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.