...

Kaip tapti „one-billion-dollar“ kompanija“? Lietuviško fenomeno „Vinted” sėkmė

Verslas

2014.10.16

Autorius: Karolina Kondratjevaitė

Temos: .

Kaip tapti „one-billion-dollar“ kompanija“? Lietuviško fenomeno „Vinted” sėkmė

Justas Janauskas - drabužių mainų projekto „Vinted“ vienas iš įkūrėjų. BFL/Ingos Juodytės nuotr.

Jei kalbama apie vieną sėkmingiausių Lietuvos įmonių, kuri sugebėjo pritraukti aštuoniaženklias investicijų sumas, nedvejodami galime tarti, kad tai „Vinted” (taip pat žinomo kaip „Mano drabužiai“) įmonė. Kaip pavyksta pritraukti nuolat investicijas, kalbamės su vienu perspektyviausių Lietuvos įmonių drabužių mainų projekto „Vinted“ (taip pat žinomo kaip „Mano drabužiai“) įkūrėju.

Pardavė rinką ir augimą

Kalbėdamas apie „Vinted“ suteiktą 20 mln. eurų (maždaug 70 mln. litų) investiciją vienas įmonės įkūrėjų, vadovas Justas Janauskas akcentuoja rizikos kapitalo fondų išskirtinumą: „Šie fondai investuoja tik į ypač rizikingas verslo sritis, kai 9 iš 10 investicijų nepasiteisina, o pasiteisinusi investicija su kaupu atperka nesėkmes. Į „Vinted“ investavęs prestižinis amerikiečių rizikos kapitalo fonas „Insight Venture Partners“ investuoja tik į akivaizdžius rinkos lyderius, pasiekusius vėlesnes verslo plėtojimo stadijas, ir tikisi, kad investicijos atsipirks mažiausiai dešimt kartų.

Jų mastu investicija į „Vinted“ yra nedidelė, tačiau pats investavimo faktas mums leidžia tikėti, kad esame geriausi savo srityje ir turime galimybę tapti „one-billion-dollar“ kompanija.“

„Rizikos kapitalo investuotojui svarbūs du dalykai: rinkos potencialas ir greitas augimas. Potencialas turi būti toks, kad 5–7 ateinančius metus verslas vidutiniškai galėtų augti penkis ar daugiau kartų kiekvienais metais: pradžioje greičiau, pavyzdžiui, 5 proc. per savaitę, o vėliau šiek tiek lėčiau, pavyzdžiui, tris kartus per metus. Jei sugebėsite pademonstruoti šiuos du dalykus, sulaukti rizikos kapitalo fondų dėmesio nebus sunku“, – įsitikinęs J. Janauskas.

Jų mastu investicija į „Vinted“ yra nedidelė, tačiau pats investavimo faktas mums leidžia tikėti, kad esame geriausi savo srityje ir turime galimybę tapti „one-billion-dollar“ kompanija.

J. Janauskas

„Pavyzdžiui, mūsų rinka – visos pasaulio merginos nuo 14 iki 27 metų. Pernai augome keturis kartus, metais anksčiau – tris, o dar metais anksčiau – du su puse karto. Parodėme, kad sugebame didinti augimo greitį ir sėkmingai prisitaikyti net prie konkurencingiausių rinkų, tokių kaip JAV“, – patirtimi dalijasi verslininkas.

Anot J. Janausko, tik tuomet, kai gali parduoti rinkos potencialą ir augimo greitį, svarbūs tampa kiti dalykai, pavyzdžiui, komandos sugebėjimas greitai ir kokybiškai įgyvendinti idėjas.

„Vinted“ komandą sudaro tik patys geriausi savo srities specialistai. Jų profesionalumas ir pasiekti rezultatai buvo akivaizdūs investuotojams, mums net nereikėjo jų įtikinėti, kad galime užkariauti toli esančias rinkas, kurti pasaulinio lygio produktus“, – teigia „Vinted“ vadovas.

„Vinted“ augimas

Per 2013 m. „Vinted“ augo net keturis kartus. Dabar portalas turi 3 mln. registruotų vartotojų. „Vinted“ virtualioje spintoje kabo 14 mln. drabužių

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.