...

4 būdai atverti kūrybiškumą

Verslas

2014.10.24

Autorius: Rūta Varneckaitė

Temos: .

4 būdai atverti kūrybiškumą

Kūryboje labai svarbus žaismingumas: mėgaukis ir bandyk tai, kas jau yra, panaudoti ypatingai – kaip vaikas. Juk iš to gimsta įdomiausi dalykai! R. Bartholotas flickr.com nuotr.

Praėjusį savaitgalį menų fabrike „Loftas“ ir aplinkinėse erdvėse vykusioje dviejų dienų kūrybinių industrijų konferencijoje „What’s Next?“ buvo skaitomos paskaitos, vyko kūrybinės dirbtuvės ir kontaktų mugė. Daugybė skirtingų minčių ir idėjų pasiekė konferencijos dalyvius apie tai, kas mūsų laukia artimiausioje ateityje kalbant apie technologijas, dizainą, reklamą ir verslą. „Kūryba – tai ne tik menas, kūryba galima ir verslo, technologijų, mokslo srityse“, – per atidarymą sakė menų fabriko „Loftas“ įkūrėja bei konferencijos bendraorganizatorė Živilė Diawara.

Skaitytojams pateikiame pranešėjų mintis, kokiomis asmeninėmis patirtimis siekiama skatinti kūrybiškumą.

Verslininką gali įkvėpti dizaineris, technologijų išradėją – verslininkas… Tik taip tarpusavyje sąveikaujant gimsta iki šiol dar neatrastos inovacijos.

A. Jakimavičiūtė

1. Pasinerkite į paieškos procesą

Architektas ir interjero dizaineris Linas Lapinskas (nuotr. dešinėje) per savo profesijos prizmę apibūdino kūrybą versle kaip konfliktų ir draudimų akistatą. Konflikto metu iškyla tam tikras poreikis spręsti problemas ir įvairiausi sprendimo būdai, o draudimais išryškinamos tam tikros konfliktų sprendimo ribos. Taip pasineriama į procesą ieškant atsakymo, kaip vienas ribas sulaužyti, o kitų nepažeisti (sakykime, tam tikros įstatyminės statybų normos, sklypų reglamentai ir t. t.). Tikro amatininkiško kūrimo procese atsakymų ieškojimas padeda atrasti kūrybiškiausių sprendimų.

2. Išeikite iš rutinos

O kaip idėjų randa BBDO dizaino studijos Kijeve galva, studijos „Dadada“ Vilniuje bendrasavininkis Martynas Birškys (nuotr. kairėje)? Pirmiausia konferencijos pranešėjas pabrėžė, kaip svarbu išeiti iš rutinos: „Pradėti dieną kitaip, pavyzdžiui, eiti į baseiną, važiuoti kitu keliu į darbą.“ Taip pat jis siūlė nuolat žvalgytis į atitinkamoje veikloje jau priimtus sprendimus ir juos analizuojant sugalvoti ką nors savita.

3. Būkite žaismingi, nebijokite bandyti

Savo išradingus darbus Lietuvos auditorijai pristatęs vizualinių menų kūrėjas, fotografas iš Berlyno Robertas Bartholotas (nuotr. dešinėje) mano, kad kūrybiškumas siejasi su kitoniškumu: „Nesvarbu, kokioje erdvėje veiktum, gali būti kūrybiškai kitoks. Taip procesas taps įdomesnis, o gal ir našesnis. Kūryboje labai svarbus žaismingumas: mėgaukis ir bandyk tai, kas jau yra, panaudoti ypatingai – kaip vaikas. Juk iš to gimsta įdomiausi dalykai! Labai svarbu nespausti savęs, kad reikia kažką padaryti, būtinai gauti tam tikrą rezultatą. Tik bandant randamas tinkamiausias sprendimas. Ar jis geras, labai aiškiai pajuntama, tad nereikia klausyti kažkieno nuomonės, gerai tai ar blogai. Labai svarbu mokėti sumažinti kūrybinę įtampą, vienas mano patarimų – skaitymas. Tačiau reikia skaityti ne tikslinę, o grožinę literatūrą, nes tai daug labiau skatina, nei mums atrodo. Ir išvis kuo mažiau tiesiogiai žvelgti į problemą, verčiau prie jos priartėti iš kitos pusės. Šiais laikais sunku elgtis nestandartiškai, bet išsivadavęs iš daugybės formų pastebi, kad atsiveria vis daugiau progų pasireikšti unikaliai.“

4. Dalykitės patirtimi

O ką apie kūrybiškumą ir jo paieškos būdus mano pati „What’s Next?“ renginio bendraautorė Aistė Jakimavičiūtė (nuotr. dešinėje)? Pasak pašnekovės, visi atsakymai, kaip išpildyti savo idėją, yra aplink mus, tereikia stebėti pasaulį. Kiekvienas žmogus turi labai savotiškų būdų panirti į kūrybiškumą, bet norint juos atrasti reikia dalytis. Tokie renginiai kaip „What’s Next?“ yra puiki proga girdėti, matyti, apčiuopti kitų kūrybą, tiesiogiai išgirsti sėkmės istorijas ir kiekvieno labai individualų kelią idėjos įgyvendinimo link. „Aš manau, kad žmonės patys save stabdo dvejodami. Norintiesiems sugriauti tas kliūtis reikia jungtis ir dalytis savo patirtimi. Klausytis, bendrauti, pažinti tuos, kurie jau sukūrė, – tai vienas iš įkvėpimo būdų. Būtina domėtis kitais egzistuojančiais požiūriais į tą sritį, kurioje veikiate. Tad verslininką gali įkvėpti dizaineris, technologijų išradėją – verslininkas… Tik taip tarpusavyje sąveikaujant gimsta iki šiol dar neatrastos inovacijos.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.