...

Rekomendacijos svarbiau už nepriekaištingą gyvenimo aprašymą

Verslas

2014.10.29

Autorius: BZN start

Temos: , .

Rekomendacijos svarbiau už nepriekaištingą gyvenimo aprašymą

Asta Čepulytė - „Sharecruit“ įkūrėja ir vadovė. Asmeninio archyvo nuotr.

Pastaraisiais metais pasaulį užkariavę socialiniai ir profesiniai tinklai pakeitė ne tik visuomenės, bet ir verslo gyvenimą. Galimybė žvilgtelėti į būsimų darbuotojų ar kolegų paskyras jau tapo norma darbuotojų paieškos ir samdos procese. Vis dėlto nauji vėjai atnešė ir naujų iššūkių įmonėms, rodo tyrimai.

Šiuolaikiniame technologijų pasaulyje žmonės linkę rinktis ir paisyti ne tik artimųjų, bet ir visuomenės nuomonės. Tai įrodo ir milžiniškas rekomendacijų bei apžvalgų svetainių, tokių kaip „Yelp“, populiarumas. Nemaža visuomenės dalis rekomendacijomis dabar pasitiki net labiau nei profesionalų išvadomis ar tyrimais.

Įmonės darbuotojai, turėdami tokį darbdavio pasitikėjimą, jaučiasi svarbūs ir yra motyvuoti gerai atstovauti įmonės interesams.

A. Čepulytė

Verslas šiuo klausimu kiek santūresnis. Tačiau ir samdos reikaluose rekomendacijos bei viešai prieinama, o ne dirbtinai nugludinta ir į gyvenimo aprašymą sudėta informacija dažnai nusveria svarstykles į vieną ar kitą pusę.

Svarbiausia reputacija

„Turbūt kiekvienas mūsų, prieš eidamas į darbo susitikimą su nepažįstamu pašnekovu, bent žvilgteli į jo paskyrą socialiniame tinkle „Linkedin“ ar „Facebook“. Naujausi tyrimai rodo, kad didžioji dalis visuomenės tikrina viešai prieinamą informaciją“, – komentuoja personalo paieškos platformos „Sharecruit“ įkūrėja ir vadovė Asta Čepulytė.

Pasak jos, įvaizdis bei viešojoje erdvėje sklandanti informacija itin svarbi ir įmonėms, nes būtent į šiuos veiksnius atsižvelgia didžioji dalis darbo ieškančių specialistų. „Profesionalai sutinka, kad svarbiausias veiksnys, vertinant naują įmonę, yra tai, ar ji suvokiama kaip puiki vieta dirbti. 56 proc. respondentų atsakė, jog tai yra vienas iš lemiamų veiksnių“, – rašoma „Linkedin“ atliktos apklausos ataskaitoje.

„Taip pat verta prisiminti praėjusių metų statistiką. Pernai apklausus neseniai įsidarbinusius asmenis 28 šalyse, paaiškėjo, kad net 88 proc. jų jau po pusmečio panoro keisti darbą. Tai įvyko dėl neteisingai apie įmonę susidaryto įspūdžio darbo pokalbio metu“, – priduria A. Čepulytė.

Remiasi rekomendacijomis

Tokiame kontekste itin svarbūs tampa ir inovatyvūs, socialiniais tinklais dvelkiantys darbo paieškos įrankiai bei rekomendacijos, ypač gaunamos iš esamų darbuotojų.

„Įmonės darbuotojai, turėdami tokį darbdavio pasitikėjimą, jaučiasi svarbūs ir yra motyvuoti gerai atstovauti įmonės interesams“, – pritaria „Sharecruit“ vadovė. Kitaip tariant, darbuotojai tokiais atvejais paprastai jaučiasi atsakingi už pasiūlytus kandidatus, tad pastarieji dažnai būna stipresni nei tiesiog į skelbimą atsiliepę asmenys. Tai patvirtina ir minėti tyrimai. 60 proc. personalo specialistų teigia, kad geriausi jų sutikti kandidatai įdarbinti per rekomendacijas. Štai kodėl rekomendacinės sistemos, veikiančios socialinių tinklų pagrindu arba vidiniuose įmonių tinkluose, sparčiai populiarėja.

Be to, tokios sistemos suteikia galimybę siųsti kandidatams individualizuotus laiškus ir atsilyginti darbuotojams už sėkmingai pritrauktus kandidatus. 67 proc. įmonių tai ir daro – už sėkmingai įdarbintus kandidatus esamiems darbuotojams išmokamos nuo 1–5 tūkst. JAV dolerių premijos, atsižvelgiant į poziciją, įmonės dydį ir veiklos sritį.

Pasidomi apie darbdavį

Ekonomikai kylant ir kandidatai tampa išrankesni. „Linkedin“ tyrimo duomenimis, šiuo metu net 73 proc. darbo ieškančių asmenų, prieš eidami į pokalbį, nori žinoti, kokia yra organizacijos kultūra. 45 proc. norėtų prieš tai peržiūrėti būsimų kolegų ir vadovų paskyras internete.

„Įprastos darbo skelbimų lentos jau tampa neveiksmingos, nes darbo skelbimas neturi būti vienpusis. Reikia pateikti kandidatui kuo daugiau svarbios kasdienės informacijos apie įmonę ir kolektyvą, pabrėžiant atsakomybę, skatinimo priemones ir vykdomus projektus. Dar geriau, jeigu galima įkelti vaizdo klipą ar nukreipti kandidatą į esamų darbuotojų ir vadovų paskyras, suteikiant galimybę tiesiogiai su jais susisiekti ir užduoti aktualius, su organizacija susijusius klausimus“, – pasakoja A. Čepulytė.

Įdarbinimo platformos „Jobvite“ šiemet jau septintą kartą atliktos apklausos ataskaitoje teigiama, jog pasaulinėje rinkoje net 93 proc. darbdavių šiais metais įtraukė socialinę žiniasklaidą į savo personalo paieškos procesą, o 74 proc. personalo specialistų didino paieškai per socialinius tinklus skirtą biudžetą.

79 proc. įmonių šiemet rado darbuotojų per socialinius tinklus ir juos įdarbino. Lyderiu šioje srityje išlieka „Linkedin“. „Nereikėtų nuvertinti ir „Facebook“. Jame yra daug pasyvių kandidatų, kurie potencialiai keistų esamą darbo poziciją į patrauklesnę. Naujausi duomenys rodo, kad tik 15 proc. darbuotojų yra visiškai patenkinti ir nesutiktų keisti esamo darbo“, – priduria „Sharecruit“ vadovė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.