...

Kaip rasti originalių verslo idėjų pasitelkiant lateralinį mąstymą?

Verslas

2017.01.15

Autorius: Marija Rudzevičiūtė

Temos: .

Kaip rasti originalių verslo idėjų pasitelkiant lateralinį mąstymą?

Naudojant lateralinio mąstymo techniką, dažniausiai gilinamasi į tai, kas gali būti, o ne į tai, kas įmanoma. flickr.com nuotr.

Philipas Kotleris – garsus rinkodaros ir vadybos ekspertas, verslo literatūros klasika tapusių knygų autorius. Leidinys „The Financial Times“ jį įtraukė į dešimties įtakingiausių visų laikų vadybos guru sąrašą. Jis yra tarptautinės rinkodaros profesorius, žinomas kaip modernios rinkodaros tėvas, pelnęs daugybę apdovanojimų. P. Kotleris parašė daugiau kaip 50 knygų įvairiais rinkodaros aspektais ir paskelbė daugiau kaip 150 straipsnių populiariausioje žiniasklaidoje. Jis mano, kad paprastai rinkodara, kuria siekiama pritraukti vartotojų, mažai skiriasi. Šios strategijos problema ta, kad jiems rinka tampa per maža, norint veikti pelningai.

„Ką tuomet daryti? Vienas iš sprendimo būdų – sukurti naujas rinkas ir jas sulaikyti. Bet tai įmanoma tik tol, kol turima naujų produktų ar paslaugų, t. y. kol siūlomos naujovės rinkai. Todėl reikia skirti mažiau dėmesio produktų prekybai ir imtis savo kūrybinio mąstymo“, – teigia rinkodaros virtuozas.

P. Kotleris įsitikinęs, kad šiuo atveju ypač padeda lateralinis mąstymas – sąmoningas, sistemingas procesas, kurio esmė pažvelgti į problemą iš skirtingų kampų. Tai tarsi mąstymo technika, padedanti rasti išskirtinių sprendimų, kurie dažniausiai būna unikalūs. Naudojant lateralinio mąstymo techniką, dažniausiai gilinamasi į tai, kas gali būti, o ne į tai, kas įmanoma.

 

Reikia skirti mažiau dėmesio produktų prekybai ir imtis savo kūrybinio mąstymo.

P. Kotleris

 

Vis dėlto dauguma žmonių mano, kad gebėjimas kurti originalias idėjas yra talentas, skirtas ne kiekvienam rinkodaros specialistui. Tačiau P. Kotleris, pasitelkęs lateralinį mąstymą, išmoko verslininkus kurti nestandartines paslaugas ar produktus.

Svarbu lyginti situacijas

Lateralinio mąstymo pradininku laikomas medicinos, psichologijos ir fiziologijos profesorius Edwardas de Bono. Jis lateralinį mąstymą laiko problemos sprendimo ašimi.

Pasak profesoriaus, vertikaliu sprendimo būdu mes einame gilyn, o lateraliniu – šalia, į kitą vietą. Tai lyg atbulinė automobilio pavara. Žinoma, nuolat ja važiuoti neišmintinga, tačiau tam tikrose situacijose be jos neišsisuktume.

Prof. E. de Bono teigia, kad lateralinis mąstymas susiformavo studijuojant proto veiklą. Susidūręs su nauja problema, protas ieško jau turimo pavyzdžio, lygina tai su jam žinoma informacija ir sprendimais. Lateralinis, arba šoninis mąstymas, leidžia mums turimus pavyzdžius išardyti, būti atviresniems naujovėms ir galimybėms, skatina kūrybiškai naudotis turimais pavyzdžiais.

E. de Bono kūrybiško mąstymo technikos variantai:

Alternatyvų ieškojimas. Norint rasti geresnį sprendimą, reikia turėti iš ko rinktis.

Prielaidų skatinimas. Reikia nebijoti mesti iššūkių kilusioms problemoms ir sau.

Kvotos. Būtina kurti daug naujų idėjų problemai spręsti, nes dažniausiai paskutinė yra vertingiausia.

Analogijos. Reikia pasistengti įvertinti, kuo ši situacija panaši į buvusią.

Atvirkštinis variantas. Svarbu atsitraukti ir pažvelgti į rūpesčius iš šalies bei juos objektyviai įvertinti.

Uždelstos išvados. Jokiu būdu nevalia skubėti su atsakymu. Svarbu išbandyti kitus variantus.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.