...

Klaidos, kurias daro prekybos centrų nuomininkai

Verslas

2015.01.22

Autorius: Marija Rudzevičiūtė

Temos: .

Klaidos, kurias daro prekybos centrų nuomininkai

Inga Navickaitė - prekybos ir pramogų centro „Ozas“ direktorė. Asmeninio archyvo nuotr.

„Vienareikšmio atsakymo, kodėl uždaromos prekybos centruose veikusios parduotuvės, tiesą sakant, nėra. Mat prekybos centrai įprastai gana profesionaliai pasirenka nuomininkus ir išrenka jiems tinkamiausią vietą prekybos centre. Todėl dažniausiai greito uždarymo priežasčių reikia ieškoti pačių nuomininkų darbo metode. Tačiau būna, kad ir centrų valdytojai kartais suklysta bei neįvertina vietos tinkamumo ar pačių nuomininkų koncepcijos tinkamumo tam prekybos centrui“, – sako prekybos ir pramogų centro „Ozas“ direktorė Inga Navickaitė. Ji pasidalija žiniomis, kodėl kai kuriems prekybos centrų nuomininkams vis dėlto tenka užverti duris neilgai trukus po įsikraustymo.

Patirties stoka

„Jei tai pradedantysis verslininkas, labai dažnai jis gaus neigiamą atsakymą dėl patalpų nuomos prekybos centre ir tik po tam tikro laiko, kai bus galima vertinti jo pastangas atnaujinant asortimentą, pritraukiant pirkėjus, juos aptarnaujant, skaičiuojant pinigus, gali sulaukti teigiamo atsakymo iš prekybos centro. Pasitaiko ir išimčių, bet jos retos. Mano praktikoje visi tokie verslininkų bandymai baigėsi nesėkmingai“, – su situacija supažindina I. Navickaitė.

Pašnekovė pripažįsta, kad į prekybos centrus dažniausiai atkeliauja jau patikrinti verslai, užtikrinantys kokybę ir klientų srautą: „Egzistuoja mitas, kad prekyba – lengvas verslas: nusipirkai prekių, išsinuomojai patalpas, pardavei ir štai susižėrei pelną. Dažnas toks pradedantysis verslininkas net nedirba savo parduotuvėje. Normalu, kai keleto parduotuvių savininkas nestovi prie prekystalio, o rūpinasi prekių tiekimu, galbūt ir rinkodara, bet būtinai turi nuolat lankytis parduotuvėse ir stebėti, kas vyksta – jausti pulsą. Na, o mažų parduotuvių savininkai, pageidautina, turi dirbti nuolat.“

Nemažai parduotuvių sėkmingai veikia, nes jų savininkai labai tikėjo savo idėja, nepabijojo ir drąsiai, gal net beatodairiškai siekė savo tikslo.

I. Navickaitė

Pardavėjų neprofesionalumas

I. Navickaitė sako, jog dažnai parduotuvės savininkai puikiai išmano savo prekes, bet apie pardavimą neturi pakankamai žinių. „Greičiausiai ir parduotuvėse dirbančios pardavėjos gaudavo minimalų darbo užmokestį, todėl nebuvo suinteresuotos parduoti, maloniai aptarnauti. Jos net nemokėjo to tinkamai atlikti, tačiau savininkas nenorėjo investuoti į jų mokymą. Lietuvoje pardavėjas yra darbas, o ne profesija. Bet jos turi būti mokomasi, kaip ir būti kirpėju ar gydytoju“, – garsiai mąsto I. Navickaitė.

Reklamos trūkumas

„Taip pat labai tikėtina, kad savininkas nepakankamai rūpinosi savo prekių reklama. O jei tai naujas prekių ženklas – jo pristatymu rinkai. Be to, būtina kaupti savo klientų duomenų bazę, su jais bendrauti, pamaloninti juos staigmenomis. Jei to nebuvo, tai gali būti viena iš priežasčių, kodėl teko išsikraustyti ar net užsidaryti“, – pasakoja prekybos ir pramogų centro „Ozas“ direktorė.

Finansiniai sprendimai

Moteris įsitikinusi, jog finansiniai nesklandumai taip pat gali privesti prie tokių sprendimų. Ir tai esą gana dažna priežastis: „Galbūt verslininkas neapskaičiavo savo pajėgų ir neturėjo pakankamai apyvartinių lėšų naujoms prekėms įsigyti arba taupydamas parinkdavo prekes pagal savo skonį, neišpildydavo kolekcijos. Tokiu atveju gal net prekių marža buvo per didelė ir pirkėjai prekes galėjo nusipirkti gerokai pigiau internetu, o verslininkas pamiršo už antkainį pasiūlyti ir papildomą vertę – aptarnavimą, malonią aplinką ir pan.“

Įvaizdžio detalės

I. Navickaitės teigimu, svarbus net parduotuvės interjeras ir prekės įvaizdis bei kaina: „Gal jie nederėjo tarpusavyje, interjeras rodė, kad čia rasi prabangą, o prekė pigi arba atvirkščiai – pataupyta interjerui, o prekė brangi. Gali būti, kad lietuvaičiams tiesiog nepatinka toks stilius ar neatitinka dydžiai. Teko pastebėti, kad kai kurie pradedantieji verslininkai mano, jog prekės perkamos, jų nereikia parduoti.“ Pasak specialistės, kartais iš tiesų užtenka tik pakeisti vietą prekybos centre, o kartais ir prekybos centrą, nes prekių tikslinė grupė neatitinka jo tikslinės grupės, ir viskas susitvarkys. Bet kokiu atveju turi netrūkti kompetencijos, atsakomybės ir finansavimo galimybių.

Tikėjimas idėja

„Norint pradėti sėkmingą prekybos verslą, reikalingos ir žinios apie prekybą, vartotojų elgseną, rinkodarą, finansus. Atrodytų, neturintiesiems šių žinių nėra ko lįsti, tačiau yra ir kita medalio pusė – nemažai parduotuvių sėkmingai veikia, nes jų savininkai labai tikėjo savo idėja, nepabijojo ir drąsiai, gal net beatodairiškai siekė savo tikslo. Šiuo laikotarpiu tai be galo svarbu. Jei tai mažas verslas, jis turi turėti „cinkelį“. Mūsų prekybos centre sėkmingi pavyzdžiai yra „Kvapų namai“, „Uoga uoga“, „Coffee Inn“, „Vero Cafe“, – atskleidžia „Ozo“ direktorė I. Navickaitė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.