...

Savo idėjas pristatė ir patyrę, ir pradedantieji verslininkai

Verslas

2015.01.30

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Savo idėjas pristatė ir patyrę, ir pradedantieji verslininkai

Paulius Ragauskas - projekto „Postink“ bendraįkūrėjis. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.

2015 m. sausio 29 d. Vilniaus miesto savivaldybėje perspektyvūs Lietuvos startuoliai antrajame tokio tipo renginyje turėjo galimybę susitikti su VCA atstovais bei investuotojais ir pristatyti jiems savo verslo idėjas. Renginio tikslas buvo ne ištardyti ir atrinkti pačius geriausiuosius, o surengti konstruktyvias diskusijas, per kurias startuoliai galėtų pamatyti, ko jiems trūksta, o investuotojų atstovai gautų progą geriau susipažinti su savo potencialiais partneriais. Tokie susitikimai turėtų tapti reguliaria tradicija. Kaip ir po pirmojo tokio renginio 2014 m. lapkričio pabaigoje startuoliai džiaugėsi gerais patarimais, o investuotojai pastebėjo augančią startuolių įvairovę.

Gavo patvirtinimą

Vieni pirmųjų su komisija susitikę informacinių technologijų įmonės „Wise Integration“ atstovai Arnoldas Akutaitis ir Adomas Urbanavičius jai pristatė savo produktą „Hit Contract“. „Mūsų tikslas buvo gauti patarimų iš kompetentingų asmenų. Kitaip tariant, gauti oro iš išorės. Norėjome gauti kritikos, gal ir pagyrimų. Tokie buvo pagrindiniai mūsų tikslai. Daugiausia kalbėjome apie savo projektą „Hit Contract“. Mūsų bendrovė „Wise Integration“ programuoja įvairius projektus įmonėms, bet kartu norime išplėtoti ir šį savo projektą. „Hit Contract“ sujungia IT specialistus ir projektų užsakovus. Startuolis leidžia IT specialistams paprastai sudaryti sutartis su užsakovais. Mūsų tikslas – sukurti specialistų ir užsakovų tinklą Lietuvoje“, – pasakoja A. Akutaitis.

Kaip patys teigia, verslininkai į susitikimą ėjo ne pinigų kaulyti, o gauti kuo daugiau naudingos informacijos. „Svarbiausias dalykas mums buvo verslo modelis. Nėjome čia prašyti pinigų. Tai nebuvo mūsų tikslas. Labiau norėjome sužinoti, ar mūsų verslo modelis yra tinkamas. Gavome atsakymą, kad taip. Tai yra labai gerai. Gavome ir labai teisingų patarimų. Teisingos pastabos buvo dėl rinkodaros. Mes galvojome eiti į rinką labai plačiu mastu, bet dabar supratome, kad geriau orientuotis į specializuotas grupes“, – sako A. Urbanavičius.

Galbūt labai dažnai siejame startuolį su ypač jaunu žmogumi, tik ką baigusiu universitetą, tačiau iš esmės naujas verslo idėjas paversti verslu siekia ir asmenys, turintys didesnę profesinę patirtį tam tikroje srityje.

I. Miliauskienė

Susitikimą pašnekovai įvertino kaip sėkmę, nes jo metu gavo patvirtinimą, kad idėja aktuali. „Vienas komisijos narys labai gerai pastebėjo, jog pačioje pradžioje nereikėtų turėti iliuzijų apie pasaulio užkariavimą. Reikia pradėti nuo gana mažos tikslinės auditorijos ir tada žiūrėti, kaip viskas klostosi. Atsirado šiek tiek naujų minčių. Tačiau pagrindinė yra ta, kad einame teisingu keliu. Tai didžiausia išvada. Visi komisijos nariai sutiko, kad idėja yra gera ir mes einame tinkama linkme. Reikia šiek tiek korekcijų, bet viskas turėtų pavykti. Dabar gavome patvirtinimą“, – džiaugiasi A. Akutaitis.

Didžiausias lobis – kontaktai

„Wise Integration“ jau yra gana patyrę verslininkai, tačiau kito pašnekovo Pauliaus Ragausko projektas „Postink“ dar tik žengia pirmuosius žingsnius. Projekto idėja – sukurti platformą, leidžiančią kurti unikalius suvenyrus su savo nuotraukomis. Tokie susitikimai su investuotojais vis dar padeda „Postink“ idėjai evoliucionuoti. „Nusprendėme vienu šūviu nušauti du zuikius. Kursime platformą tiek nuotraukoms, tiek atskirą suvenyrams. Diskutuodami supratome, kad jų tiesiog negalėsime sujungti. Pats produktas vartotojui labai nesiskirs, bet bus kitoks dizaino sprendimas. Mūsų idėja – sukurti labai paprastą ir lengvai naudojamą produktą, kuriuo galima kurti ir siųsti tiek nuotraukas, tiek suvenyrus“, – apie naujausius sprendimus pasakoja pradedantysis verslininkas.

Į susitikimą jis atėjo su labai konkrečiu tikslu. „Dabar pagrindinis tikslas gauti norimus kontaktus. Taigi juos ir gavau. Susitiksime su „Toyze“ ir „Gifty“ įkūrėjais, kurie sutaupys mums daug laiko ir turbūt klaidų. Jų veikimo principai panašūs, o pagrindinė bėda – pasiekti klientą. Tą problemą su jų pagalba ir reikės spręsti“, – teigia pašnekovas.

Taigi „Postink“ pamažu vis artėja prie visiško savo idėjos įgyvendinimo. „Tempas dar nėra didelis, bet kasdien susipažįstame su vis daugiau žmonių, prie kompanijos prisijungia programėlių dizaineris, pasitelkiame „Adventure“ programą, tikimės netrukus dar labiau papildyti komandą. Manau, greitai turėsime veikiantį produktą, kuriuo žmonės galės naudotis. Ambicijos auga – tai faktas. Tai, kad pristatysime dvi atskiras platformas, jau reiškia, kad jos padvigubėjo. Bandysime su vienu produktu užimti dvi rinkas. Labai tikimės iki gegužės, blogiausiu atveju iki vasaros jau turėti veikiantį produktą. Norime, kad žmonės tada jau galėtų naudotis bent jau interneto puslapiu, jei dar ne programėle“, – atskleidžia P. Ragauskas.

Daugiau įvairovės

Kaip ir per pirmąjį tokį renginį komisijoje buvęs „Practica Capital“ atstovas Donatas Keras šįkart džiaugiasi įvairove. „Galbūt šįkart buvo daugiau skirtingų projektų. Nuo mažos suvenyrų gamybos iki didelių, tikrai įdomių verslo kapitalui projektų. Ypač smagu tai, kad buvo žmonių ir iš regionų: Druskininkų, Mažeikių. Vadinasi, regionai drąsėja ir dėl to smagu. Mes gal ne visada galime jiems padėti, bet vien pati tendencija jau gerai. Kitas svarbus dalykas, kad šį kartą buvo atėjusios pilnesnės komandos, kai kurios tikrai labai gerai pasiruošusios. Tiesa, buvo ir visiškai nepasiruošusių arba nesupratusių, kaip reikėtų pasiruošti“, – teigia jis.

Skyrėsi ne tik startuolių geografija. Šįkart su komisija kalbėjosi ir jau patirties sukaupę verslininkai. „Natūralu, kad verslo patirties turintys žmonės ateina su visai kitokiomis mintimis, pristatymu ir poreikiais. Tai juntama. Tokius žmones tikrai galima priskirti prie geriau pasiruošusiųjų. Jie jau ateina su savo patirtimi ir ieško naujų galimybių“, – sako D. Keras.

Vis dėlto, pasak pašnekovo, buvo galima pastebėti ir per pirmąjį renginį jau matytų klaidų. „Buvo daugybė žmonių, kurie gal ne iki galo suvokė, ko jie nori iš šio susitikimo ir kuo mes jiems galime būti naudingi. Taip pat buvo tokių, kurie atėjo labiau šiaip pasišnekėti, o ne siekti konkrečių tikslų. Tačiau pasišnekėti visada galima. Sunkiau tokiu atveju kuo nors padėti. Buvo kelios tikrai stiprios komandos. Praėjusį kartą gal nebuvo tokių labai stipriai išsiskiriančių“, – pastebi jis.

Investuotojas palankiai vertina ir tokio formato renginių ateities perspektyvas. Jeigu tik pavyks užtikrinti kokybę, jų dar tikrai bus. „Jeigu viską darysime su aiškesne struktūra ir aiškesniais reikalavimais, ir gal kiek labiau koncentruotą renginį, manau, kad laiko atras tiek investuotojai, tiek teisininkai, tiek ir komandos gerės. Jeigu tik bus kokybė, bus ir skiriančiųjų laiko“, – įsitikinęs D. Keras.

Svarbiausia – konstruktyvus dialogas

VCA vadovė Inga Miliauskienė taip pat pabrėžia dalyvių įvairovę. „Visų pirma džiugu matyti, kad turime daug augančio potencialo. Naują verslą kuriantys žmonės iš esmės yra be galo skirtingi, su skirtinga patirtimi, išsilavinimu, turi labai skirtingą verslo plėtros viziją ir yra net labai įvairaus amžiaus. Galbūt labai dažnai siejame startuolį su ypač jaunu žmogumi, tik ką baigusiu universitetą, tačiau iš esmės naujas verslo idėjas paversti verslu siekia ir asmenys, turintys didesnę profesinę patirtį tam tikroje srityje, įžvelgiantys jos trūkumus ir siekiantys juos spręsti, kurdami atskirą produktą ar paslaugą“, – teigia ji.

Kaip didžiausią tokio renginio formato pranašumą VCA vadovė išskiria tiesioginius kontaktus bei abipusę naudą, kurią gauna tiek startuoliai, tiek investuotojai. „Ko gero didžiausias tokių renginių pranašumas yra tas, kad tai vienokia ar kitokia nauda abiem pusėms: ir startuoliui, ir investuotojui. Itin konstruktyvus dialogas vyksta, kai prieš tokius susitikimus startuolis būna atlikęs namų darbus. Žinoma, susitikimams skiriama nepakankamai laiko, bet Lietuvos rizikos ir privataus kapitalo asociacija, kaip organizacija, vienijanti rizikos kapitalo rinkos dalyvius, tarp daugelio keliamų tikslų siekia ir konstruktyvaus dialogo su bet kurioje veiklos stadijoje esančiu verslu, t. y. kuo įvairesnei auditorijai pristatyti alternatyvaus banko paskolai finansavimo šaltinio egzistavimą, veikimo principus, pranašumus. Mūsų asociacijos nariai, kurie per tokius susitikimus yra ir komisijos nariai, noriai dalijasi patarimais, pasiūlymais, išsako pastabas, atsako į startuolių keliamus klausimus. Labai tikimės, kad verslo idėjos, pristatomos tokių susitikimų metu, bus netolimoje ateityje įgyvendinamos, o mūsų teikiami pasiūlymai ir grįžtamasis ryšys bus vienaip ar kitaip naudingi, galbūt ir daliai startuolių pavyks visgi pritraukti rizikos kapitalo fondų investiciją“, – viliasi I. Miliauskienė.

Investuotojų komisija

144-1422617672-961249.jpg 144-1422617672-518942.jpg 144-1422617672-177691.jpg 144-1422617672-943375.jpg 144-1422617672-597539.jpg 144-1422617672-624743.jpg 144-1422617672-601747.jpg

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.