KAIP SUKURTI ĮTRAUKIANČIĄ MOBILIĄJĄ PROGRAMĖLĘ? (#)

Aistė Noreikaitė prieš 4 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 23 s.
Interneto projektų bendrovės „Creative Partner“ savininkas ir vadovas - Darius Šoparas. Asmeninio albumo nuotr.
Dauguma žmonių kasdieniame gyvenime vienaip ar kitaip yra susidūrę su mobiliosios programėlės naudojimu: tikrindami sąskaitos likutį telefone ar valandų valandas leisdami populiariame socialiniame tinkle. Apie mobiliąsias programėles šnekučiavomės su šios srities ekspertu, interneto projektų bendrovės „Creative Partner“ savininku ir vadovu Dariumi Šoparu.

Pašnekovas teigia, kad mobilioji programa ar programėlė diegiama mobiliajame telefone, o jos paskirtis gali būti įvairi: laiku informuoti apie slidų kelią ryte, pralinksminti laukiant ilgoje eilėje pas gydytoją ir kitaip teikti asmeninę naudą kasdien ar bent kelis kartus per mėnesį. „Dažniausiai mobiliąją programėlę atpažįstame iš gražios ir supaprastintos piktogramos, kurioje dažnai turi tilpti jos pristatymas ir stilius“, – mobiliosios programėlės sąvoką aiškina D. Šoparas.

Mobilieji klientai versle: kaip juos pasiekti?

Akivaizdu, kad virtuali bendruomenė vis labiau persikelia į mobiliąją erdvę. Kova dėl dėmesio naujoje erdvėje taps dar aršesnė. „Mes jau įpratome, kad įmonė, neturinti savo interneto svetainės, atrodo nepatikima. O ar jau laikas tą patį pasakyti apie įmones, neturinčias mobiliosios programėlės? Manau, svarbiausia suvokti kelis dalykus: vis daugiau klientų ieško paslaugų ar produktų naudodamiesi mobiliuoju telefonu ar planšetiniu kompiuteriu (apie 25 proc.). Tai reiškia, kad didesnė tikimybė parduoti yra tiems, kas tai įvertina ir greitai prisitaiko“, – dėsto praktikas.

Pirmiausia reikia atvirai atsakyti į klausimus, kokią naudą programėlė suteiks naudotojui. Atkreipkite dėmesį į pasikeitusį žodį „naudotojui“, o ne „lankytojui“. Mes įpratę, kad lankytojai lankosi mūsų svetainėje ar tiesiog naršo. Dažnai net neužduodame sau klausimų, kaip jie čia atsidūrė, kiek išbuvo ir ką nuveikę paliko svetainę.
D. Šoparas

D. Šoparas atskleidžia, kad pirmasis žingsnis į mobiliąją erdvę – sukurti savo interneto svetainės mobiliąją versiją arba dar geriau adaptyvųjį svetainės dizainą (angl. responsive design), kuris automatiškai prisitaiko prie įrenginio naršyklės dydžio. Kitaip tariant, automatiškai yra pasiruošęs ir ateities mobiliesiems telefonams. 

Vis dėlto tiems, kas nori žengti dar vieną žingsnį arčiau nuolat augančios auditorijos, reiktų mobiliosios programėlės ar programos. „Tai visai kitas lygis tiek verslo logikos prasme, tiek lankytojų pasiekiamumo bei ryšio, kurį kartu su savo klientu galite užmegzti“, – tikina pašnekovas.

Mobiliųjų programėlių nauda

Mobiliosios programėlės teikia didelę naudą, bet norint ją pasiekti teks paplušėti. „Pirmiausia reikia atvirai atsakyti į klausimus, kokią naudą programėlė suteiks naudotojui. Atkreipkite dėmesį į pasikeitusį žodį „naudotojui“, o ne „lankytojui“. Mes įpratę, kad lankytojai lankosi mūsų svetainėje ar tiesiog naršo. Dažnai net neužduodame sau klausimų, kaip jie čia atsidūrė, kiek išbuvo ir ką nuveikę paliko svetainę“, – pabrėžia D. Šoparas.

Svarbu suvokti, kad informacijos pateikimas mobiliojoje programėlėje visiškai neišsprendžia jos naudingumo klausimo. „Jei manote, kad jūsų naujienos ar gaminio aprašymas yra tiesiog stulbinamas, programėlėje jam tiesiog ne vieta. Nebent kuriate milžiniškus unikalaus turinio kiekius, tokius kaip naujienų portalai, automobilių pardavimo portalai, arba vieną iš kliento klientui sprendimų“, – pataria ekspertas.

Pagrindinė mobiliosios programėlės nauda – ji yra kliento kišenėje, namų aplinkoje ir darbe bet kuriuo metu, kada jos gali prireikti. Be to, naudodamiesi įrenginio techninėmis galimybėmis galite rinktis asmeninius duomenis: naudotojo buvimo vietą (GPS koordinatės) ar pasinaudoti naudotojo telefono kamera.

Pašnekovas įvardija ir dar vieną didelį mobiliųjų programėlių pranašumą: „Šios priemonės leidžia tikslinei auditorijai bendrauti tarpusavyje (mažieji socialiniai tinklai). Pavyzdžiui, lietuvių startuolio programėlė „Vinted“. Svarbu, kad tai būtų patogu ir tame tinkle nesijaustumėte vienišas.“

„Šias technologijas sėkmingai pritaikėme kelioms programėlėms. Viena jų naudojama tarptautiniame bėgimo ir geros minties renginyje „Vilties bėgimas“. Dalyviams vienu metu visame pasaulyje bus paskelbtas startas, o bėgdamas visada matysi savo kelią, laiką ir greitį. Netrukus jau bus galima matyti ir preliminarią savo poziciją reitinge. Kitas pavyzdys, programėlė regioniniam dienraščiui „Vakarų ekspresas“, leidžianti pačiam paskelbti naujieną“, – sėkmingais pavyzdžiais dalijasi D. Šoparas.

Veiksmų planas

Jeigu manote, kad jums jau laikas kurti mobiliąją programėlę, sprendžiančią vieną ar kitą klientų poreikį, svarbiausia sugalvoti, kodėl būtent jūsų programėlė gali tapti kasdienių kliento įpročių dalimi. Gera programėlė yra ta, kuria norisi naudotis nuolat ir vis dažniau.

Tiems, kas nori sukurti įtraukiančią mobiliąją programėlę, ekspertas pataria vadovautis šiuo veiksmų planu.
  • Įvertinkite, ar jūsų verslas pasirengęs pereiti prie mobiliųjų programėlių. Turėkite bent jau adaptyviojo dizaino interneto svetainę.
  • Jeigu manote, kad jūsų klientams ar vartotojams jūsų reikia kasdien, kurkite mobiliąją programėlę.
  • Sudarykite būtiniausių naudingų funkcijų (ne informacijos) greitąjį sąrašą.
  • Sudarytame sąraše palikite tik tas, kurias patogu atlikti mobiliuoju telefonu ir kurių nesiūlo niekas kitas.
  • Sukurkite įpročių planą, t. y. tūkstantį priežasčių, kodėl laukiant eilėje norėtųsi pasinaudoti būtent jūsų programėle.
  • Sukurkite mobiliąją programėlę, kuri būtinai veiktų dviejose pagrindinėse platformose: „Apple iOS“ ir „Android“.
  • Stebėkite programėlės naudojimo statistiką ir naudotojų reitingus. Nuolat ją tobulinkite, kol kam nors ji taps kasdieniu naudingu įpročiu.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai