...

3 patarimai, kuriuos startuolis gauna akceleratoriuje

Verslas

2015.04.20

Autorius: Rūta Varneckaitė

Temos: .

3 patarimai, kuriuos startuolis gauna akceleratoriuje

Šiaurės miestelio technologijų parko direktorius - Gediminas Pauliukevičius. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.

„Akceleratorius – tai viena iš puikių galimybių dažnai kiek utopinę startuolio idėją greičiau paversti įmanoma realybe“, – teigia Gediminas Pauliukevičius (34), Šiaurės miestelio technologijų parko direktorius, dabartinio projekto „Technostart“ atrinktus startuolius išlydėjęs į San Fransiske mėnesį truksiantį akceleratorių „Rocket Space“. Su „BZN start“ skaitytojais pašnekovas dalijasi savo mintimis, kokią vertę kuria dalyvavimas akceleratoriuje.

Pradedantieji verslą dažnai finansavimą laiko vienu svarbesnių dalykų. G. Pauliukevičius primena, kad nebūtinai kiekvienai idėjai reikia finansavimo. Žinoma, lietuvių kūrėjai dažnai pristato finansiškai atsargias idėjas, nors tai išvis neturėtų būti pabrėžiama. Iš tiesų ir tyrimai rodo, kad nereikia sutelkti dėmesio į finansavimo klausimą, nes prasmingai idėjai išplėtoti paprastai atsiranda ir būtina suma lėšų. Tad G. Pauliukevičius verčiau siūlo kalbą kreipti ne apie skaičius, o apie idėjos pridėtinę vertę ir galimybes rinkoje. Vis dėlto kokios galimybės atsiveria startuoliui akceleratoriuje?

„Akceleratorius yra puiki bandymų aikštelė.“

G. Pauliukevičius

1. Patikrinti savo idėjos perspektyvas

„Pagrindinis dalykas, kodėl prasminga dalyvauti akceleratoriuje, yra tai, kad iš tiesų puikūs savo srities žinovai susiduria su daugybe sunkumų komercializuodami idėją. Pati mintis ar tam tikras technologinis sprendimas gali būti labai vertingas, tačiau kokybiškai ir kiekybiškai pritaikyti visuomenei – tai jau rimtas vadybinis uždavinys, kurio menkos klaidos gali sužlugdyti visą idėją“, – pastebi G. Pauliukevičius. Tad akceleratorius ir yra ta galimybė per palyginti trumpą laiką gauti prasmingų idėjos korekcijų ar patarimų, kaip ją pritaikyti rinkai. Žinoma, svarbu, apie kokią rinką kalbame: Lietuva dažniausiai gali būti tik kaip bandomasis testas, o turint unikalią idėją reikia atsižvelgti, kokia tikslinė rinka yra numatyta, ir pagal tai pretenduoti į tam tikro akceleratoriaus skelbiamą konkursą, nes visada prasmingiau veržtis į pasaulinę rinką.

Siekdamas išgryninti idėjos vertę, startuolis akceleratoriuje turi ne tiek padaryti ją stiprią technologiškai, kiek sugebėti pritaikyti rinkai, į kurią planuojama įeiti. Tad akceleratorius yra puiki bandymų aikštelė, kurioje, kaip teigia G. Pauliukevičius, verslo projektą įgyvendinanti komanda gali bandyti ieškoti, kas traukia tikslinį jų paslaugos vartotoją, pasiruošusį už tai mokėti pinigus. „Kuo įmonė bus labiau subrandinusi savo idėjas, kuo daugiau informacijos susijusiais klausimais turės, tuo aiškesni tikslai ją lydės ir akceleratorius jai galės būti naudingas. Tad skatinčiau prieš kandidatuojant gerai atlikti namų darbus“, – ragina pašnekovas.

2. Paversti investuotoją projekto dalimi

Gilus išmanymas apie problemas, kurias savo idėja siekia išspręsti akceleratoriaus dalyvis, yra dar ne viskas. Jis turi būti ne tik gerai teoriškai pasikaustęs, bet ir iš tiesų suinteresuotas projekto sėkme. Tik rimtas tikslų užsibrėžimas ir kokybiškas darbas jų siekiant gali sudominti investuotoją, kuris, tapęs vykdomo projekto dalimi, taip pat turėtų būti karštai įsitraukęs į procesą. Kuo glaudesnis ryšys dėl vykdomos idėjos sies abi akceleratoriaus šalis, tuo labiau bus užtikrinama galimybė gauti papildomą finansavimą, atradus naujų nišų ar siekiant kitaip plėtoti idėją.

3. Atrasti savo darbo stilių

Kiekvienas akceleratorius dirba pagal savo praktinę patirtį, tad startuoliai turėtų pasinaudoti galimybe ir uoliai mokytis atitinkamos darbo metodikos. Naujai įmonei ieškant savito darbo stiliaus, pirmiausia būtina kruopščiai dirbti pagal akceleratoriaus sukurtas taisykles. Šitaip jaunieji verslininkai ne tik gauna iš profesionalų patarimų su konkrečia verslo sritimi susijusiais klausimais, bet ir mentoriai, ekspertai išmoko, kaip konstruktyviai planuoti užduotis bei laiką joms įgyvendinti. Akceleratorius skirtas tam, kad panašių tikslų vedami žmonės susitiktų, pajutę bendrystę siekti savo svajonių ir kartu konkurencingumo dvasią, smarkiai pasinertų į veiklą ir įgyvendintų savo idėjas. Dalyvauti akceleratoriuje reikia tikintis kuo labiau patobulinti savo idėją. Viena iš galimybių tai padaryti – dalytis mintimis apie tai su kitais startuoliais ir dairytis, kuo jie gyvena, ieškant įdomių galimybių savo projektui. Gal pasirodys, kad dvi idėjas galima sujungti į vieną, o gal viena kitą papildydamos jos taps patrauklesnės vartotojui? Viena kalba besikalbantys pašnekovai gali padaryti išties puikių atradimų.

Apibendrinant svarbiausia pabrėžti, kad dalyvavimas akceleratoriuje turi būti ne viltis ko nors išmokti ar apskritai tobulėti, o labai sistemingas planas ir konkretūs tikslai, ką turi pasiimti iš projekto. Tam, kad laikas būtų geriausiai išnaudojamas, o verslo idėja išplėtota kuo kokybiškiau, reikia ją aiškiai išsigryninti ir kuo tiksliau žinoti trūkumus, kuriuos dalyvaujant akceleratoriuje galima ištaisyti, užpildyti. Pasak pašnekovo, tikslas yra kuo labiau paruošti prekę ar paslaugą rinkai, o ne šiaip nusiųsti idėjos autorių pasisemti žinių. Taigi svarbu turėti atitinkamą idėjos branduolį, kuriuo jau galima būtų parodyti, apie ką kalbama, ir tikintis profesionalų pagalbos bei investuotojų palaiminimo rezultatyviai kopti sėkmingo verslo link.

G. Pauliukevičius pabrėžia, kad startuoliui bene svarbiausia pačiam prisiimti atsakomybę už savo idėjos sėkmę, o ne tikėtis perleisti ją mentoriams ar akceleratoriaus organizatoriams.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.