...

Kaip pritraukti milijoną e. vartotojų?

Verslas

2015.05.22

Autorius: BZN start

Temos: .

Kaip pritraukti milijoną e. vartotojų?

„BNZ start“ įkūrėja - Živilė Baubonienė. BFL/ Tomo Lukšio nuotr.

Neįtikėtinai patraukli svetainė, milijonai peržiūrų ir vis augantis pelnas. Apie tokią e. verslo sėkmę svajoja dažnas pradedantysis. Tačiau viskas ne taip paprasta. Vadovaujantis įprastomis taisyklėmis ir aklai kopijuojant, to pasiekti tikrai nepavyks. Tuo įsitikinusi verslininkė, „BNZ start“ įkūrėja Živilė Baubonienė pateikia sėkmingiausius pasaulyje pavyzdžius, tačiau pabrėžia vieną išskirtinę taisyklę – tai kliento pažinimas. Jei jį pažįsti, supranti, ko jam reikia, tuomet ir prekę ar paslaugą bei jos pateikimą sugalvoti daug lengviau. Juk vaistų nuo ligos neišrasi, jei nesuprasi jos proceso.

Reagavimas į rinkos poreikius

„Slack“ – tai puikus pavyzdys, kaip startuolis pasiūlė vadybinius sprendimus, kuriais dabar naudojasi daugiau kaip 30 tūkst. komandų. Kur slypi jo sėkmė? „Slack“ veržliai įėjo į rinką, prašė išbandyti jų produktą ir iš karto pateikti grįžtamąjį ryšį. Tai gavę, jie reagavo į kiekvieną atsaką ir taisė, neaktyvius vartotojus lygiai taip pat apklausė, skyrė asmeninio dėmesio ir gavo informacijos, kuri leido sukurti patrauklų produktą. Didžiausias jų pranašumas buvo tai, kad jie ne tik reagavo į tuos, kurie atsakė, bet ir dirbo su tais, kurie buvo pasyvūs. Nė vienas jų neliko be dėmesio“, – startuolio sėkmę atskleidžia Ž. Baubonienė.

 

„Lietuvoje visi ką nors siūlantys portalai iš karto pristato kainas, begalę akcijų ir pan. Manau, kad tai jau praeitis, mat laimės kiti sprendimai. Tik klausimas, kuris iš mūsų tai padarys pirmas?“

Ž. Baubonienė

 

„Everybody hates Uber“ – tai sistema, kurios kūrėjai puikiai suprato, kad žmonės, važiuojantys ta pačia kryptimi ir tiesiog norintys užsidirbti papildomai, gali teikti vežimo paslaugas. „Uber“ reklama parodo, kad jų nekenčia tie, iš kurių atimama duona, t. y. taksi vairuotojai. Bet ar konkurencija neskatina kokybiškesnių paslaugų? Šios paslaugos startuolis suprato ir tai, kad jei nėra grynųjų, nėra ir ginčų. Pasiūlyta sistema leidžia visiems jaustis gerai – ir vartotojui, ir vairuotojui, nes visas procesas vyksta per programėlę, kurioje iš karto vyksta nuskaitymas už kelionę“, – apie startuolį, leidžiantį uždirbti keliaujantiesiems, kurie nori pavėžėti kitus, pasakoja Ž. Baubonienė. Tokia sistema leido jos kūrėjams pelnyti daugiau kaip 8 mln. vartotojų. Anot moters, tai veikia daugelyje šalių ir tik laiko klausimas, kada kas nors panašaus bus parengta ir Lietuvoje.

Užkrečiama idėja leidžia daryti stebuklus

Kaip dar vieną rinkos fenomeną Ž. Baubonienė pristato Pharrello Williamso dainą „Happy“, kuri užkrėtė milijonus klausytojų. Įvairiuose miestuose buvo pradėti kurti muzikiniai klipai, kuriuose bandoma atspindėti, kaip gera ten gyventi. „Tai puikiai apgalvota strategija, kelianti emociją ir įtraukianti milijonus vartotojų, – dar viena pasaulyje nuvilnijusia rinkodaros idėja pasidalija moteris ir pabrėžia: – Juk to dar nebuvo pavykę padaryti niekam, o tai lemia, kad kiekvienas mūsų apgalvotas žingsnis ir idėja gali padaryti tikrus stebuklus.“

„Ice Bucket Challenge“ – neįtikėtinas pavyzdys, užkrečiantis ne tik paaukoti pinigus, bet ir užsipilti ledinio vandens, padėjo suburti pačius įvairiausius žmones bendram tikslui. Norinčiųjų surinkti pinigus net ir geriausiam tikslui yra šimtai, tačiau labdaros įmonės dažniausiai renkasi gana banalius variantus. „Lietuvoje formatas yra paprastas – tai koncertai, žymūs dainininkai… Įvyksta pasirodymai ir surenkami pinigai. O čia pasirinktas visai kitoks formatas, sugalvota gera koncepcija“, – būti originalius skatina verslininkė.

Paprastumas ir greitis

Dar vienas fenomenas, išsprendęs ne vieno mokančiojo kortele problemą, yra „Square Reader“. Čia pakanka tik nuskaityti kortelę prie mobiliojo telefono prijungtame aparate ir pasirašyti nagu. „Jos paprastumas ir greitis yra neatsiejamas pranašumas. O kaip jie pasiekė, kad visi žmonės norėtų tuo naudotis? Sistemos kūrėjai įrangą davė visiems, kurie jos nori, ir nemokamai, o patys uždirba iš vykdomų atsiskaitymų komisinio mokesčio“, – sistemos populiarumą pagrindžia ją ne kartą išbandžiusi verslininkė.

Viskas, ko reikia, vienoje vietoje

„StyleSeat“ – tai portalas, kuriame galima rasti kirpėją, vizažistą, manikiūrininką ir kitų paslaugų teikėjus. Tokia specifika jis sugebėjo pritraukti 290 tūkst. profesionalų ir sujungti į vieną erdvę. „Šis portalas ne vien tik sprendžia problemą, bet ir leidžia uždirbti pinigų. Pavyzdžiui, kirpėjas susikuria profilį, gali skelbti savo darbų nuotraukas ir klientai pagal tai jį suranda. Čia išlošia ir vartotojas, ir kirpėjas. Žinoma, paklausiausi turi dideles eiles, tačiau tokie gali tapti tik tie, kurie turi daugiausia gerbėjų. Jau ir pas mus atsiranda startuolių idėjų, jungiančių autoservisų platformas, kur žmonės galės rasti, kur susitaisyti automobilį, matys rekomendacijas ir tai padės jiems lengviau rinktis“, – apie ypač patrauklią sistemą ir jos pranašumus pasakoja Ž. Baubonienė.

Daugiau nei 15 mln. unikalių vartotojų per mėnesį sulaukia sistema „Houzz“, kurioje keliamos nuotraukos iš namų aplinkos, o žmonės jas mato ir pagal tai renkasi patinkantį interjerą. „Žiūrint nuotraukas, ant jų kabo etiketės, kurias paspaudus atsiranda daugiau informacijos – apie baldų ar aksesuarų gamintojus, kainas ir pan. Tai nėra įkyru, kas žmonėms nepatinka. Pasinaudojus tokiu pavyzdžiu, savo sistemoje galima įvesti simbolius, prie kurių atsiverčia visa informacija. Čia surastas toks sprendimas, kokio prieš tai dar niekas nesugalvojo. Svarbu ir tai, kad etiketės atsiranda ne iš karto, o gerokai panaršius, nes žmones nervina, kai, vos įsijungus portalą, siūloma pirkti. Tai sistema, kuri leido jiems uždirbti didelius pinigus. Lietuvoje visi ką nors siūlantys portalai iš karto pristato kainas, begalę akcijų ir pan. Manau, kad tai jau praeitis, mat laimės kiti sprendimai. Tik klausimas, kuris iš mūsų tai padarys pirmas?“ – tokiais pamąstymais dalijasi Ž. Baubonienė.

Daugiau šia tema galite peržiūrėti skaitytą pranešimą progreso konferencijoje „Login“ tema: Kaip pritraukti milijoną eVartotojų? Rinkos fenomenai

http://www.delfi.lt/video/verslas/login/kaip-pitraukti-milijona-evartotoju-rinkos-fenomenai.d?id=68096384

Ekspertai

Dr. Živilė Glaveckaitė

Dr. Živilė Glaveckaitė

„bzn start” įkūrėja, vadovė. / UAB „Glaveckaitė Media”

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.