...

Naujienlaiškiai gali būti ne tik šlamštas, bet ir puiki meškerė

Verslas

2015.06.10

Autorius: Tomas Fedaravičius

Temos: .

Naujienlaiškiai gali būti ne tik šlamštas, bet ir puiki meškerė

El. pašto rinkodaros sprendimo „Soundest“ kūrėjas ir startuolio vadovas - Rytis Lauris. BFL/Butauto Barausko nuotr.

Užmezgus kontaktą su tikslingai, o galbūt netyčia į e. parduotuvę ar kito pobūdžio svetainę užklydusiais lankytojais, smarkiai išauga tikimybė, kad jie sugrįš ateityje. Įdėjus nemažai pastangų, iš vienkartinio kliento kur kas daugiau galimybių nulipdyti lojalų pirkėją. Kaip surinkti kokybišką esamų ir potencialių klientų kontaktų duomenų bazę ir ją panaudoti siekiant efektyvios komunikacijos? Apie tai „BznStart.lt“ kalbėjosi su el. pašto rinkodaros sprendimo „Soundest“ kūrėju ir startuolio vadovu Ryčiu Lauriu.

Vienas dažniausių burtažodžių, pastaruoju metu girdimų iš inovacijų rinkai pateikiančių IT specialistų lūpų, – didieji duomenys (angl. big data). Jų analizė padeda išgryninti aukso vertės informaciją apie klientus ar įžvelgti svarbius verslo procesus, tiksliau prognozuoti tendencijas.

„Jei klientas užsiprenumeravo jūsų naujienas, turite nedelsdami su juo susisiekti, išsiųsti pirmuosius naujienlaiškius, juose pristatyti savo verslą ar iš karto pateikti tam tikrų pasiūlymų.“

R. Lauris

Kaip teigė „Soundest“ vadovas R. Lauris, Lietuvos e. komercijos rinkoje yra vos keletas atstovų, kurių veiklos mastas suteikia galimybę apie pardavimus sukaupti tiek duomenų, kad jiems būtų galima taikyti big data analizės metodus. Smulkieji neturėtų nusiminti, nes vadinamieji mažieji duomenys (angl. small data), juos teisingai renkant ir naudojant, taip pat gali padėti auginant e. parduotuvės pardavimą. Itin svarbūs kiekvienai e. parduotuvei turėtų būti ir klientų kontaktiniai duomenys. Juk juos panaudojus galima efektyviai užmegzti ir palaikyti ryšį su klientu.

„Pirmasis žingsnis kaupiant kontaktinių duomenų bazę – žvejoti atėjusiuosius į jūsų parduotuvę. Padarykite viską, kad esamus klientus įkalbėtumėte tapti jūsų naujienlaiškio prenumeratoriais. Daug kas neišnaudoja net ir šios galimybės. Juk tam, kad sudarytumėte lankytojų srautą, leidžiate pinigus („Google Adwords“, „Facebook“ reklama) arba skiriate laiko, bandydami pritraukti klientus per socialinius tinklus ar kitais e. rinkodaros įrankiais. Jei lankytoją prisikvietėte į savo svetainę, turite jį paversti prenumeratoriumi. Tuomet ateityje būsima komunikacija su juo santykinai kainuos labai mažai. Tačiau daugelis įmonių neįdeda pakankamai pastangų ryšiui su lankytoju užmegzti, kad jis vėl grįžtų“, – teigė R. Lauris.

Duomenų bazių pirkti neverta

Jei naudosite žaismingesnes formas ar pateiksite aiškią informaciją, kuo naujienlaiškio prenumerata bus naudinga pačiam klientui, išauginsite prenumeratos tikimybę.

„Formalaus užrašo su prašymu padėjus varnelę (šį veiksmą pagal Lietuvoje galiojantį įstatymą lankytojas privalo padaryti pats) užsisakyti naujienlaiškį dažniausiai nepakanka. Kad ir koks būtų jūsų verslo pobūdis, privalote klientus skatinti. Jei valdote ne tik elektroninę, bet ir fizinę parduotuvę, turite kūrybiškai paraginti lankytojus pateikti kontaktinius duomenis, užsisakyti jūsų naujienlaiškius. Kad būtų paprasčiau rinkti duomenis ir juos sisteminti fizinėje parduotuvėje, galima pasitelkti planšetes, specialias programėles ir kitas tam tinkamas pagalbines priemones“, – pasakojo R. Lauris.

Pašnekovas naujienlaiškius išskyrė kaip vieną efektyviausių e. rinkodaros priemonių. Žinoma, dėl rezultatyvios komunikacijos galima pasitelkti ir daugiau įrankių. Pavyzdžiui, „Facebook“ siūlo vertingą „Custom Audience“ priemonę, padedančią automatizuotai, panaudojant jūsų sukauptus klientų el. pašto adresus ar telefono numerius, pasiekti žmones šiame socialiniame tinkle ir jiems rodyti jūsų reklamą.

Soundest“ kūrėjo manymu, daug e. komercijos verslininkų netikslingai išmeta pinigus į balą. Užuot rinkę savo lankytojų duomenis, jie įsigyja internete gausiai siūlomas kontaktinių duomenų bazes arba ištraukia iš stalčių kažkada surinktus, visiškai pasenusius duomenis, kuriuose kas antro vartotojo el. paštas baigiasi „one.lt“. Taip ne tik nepasiekiami nauji potencialūs pirkėjai, bet ir nesunkiai galima susigadinti reputaciją, mat el. pašto sistemos jus identifikuos kaip šlamšto siuntėją.

„Jei klientas užsiprenumeravo jūsų naujienas, turite nedelsdami su juo susisiekti, išsiųsti pirmuosius naujienlaiškius, juose pristatyti savo verslą ar iš karto pateikti tam tikrų pasiūlymų. Užmegzkite ryšį tuoj pat, o ne po savaitės ar mėnesio. Tai dažna e. parduotuvių klaida. Taip pat nevenkite bendrauti kuo dažniau. Žinoma, kaskart paruošti kokybišką naujienlaiškio turinį – didelis iššūkis, bet jei tai darysite, klientas jūsų nepamirš ir grįš“, – pabrėžė R. Lauris.

Skatina užbaigti pirkimus

Kokybiškai kurti naujienlaiškius reikia ne tik dėl didesnio klientų dėmesio, bet ir tam, kad jie apskritai nenukeliautų į el. pašto dėžučių šlamšto aplanką. Taip dažnai nutinka, jei naujienlaiškyje naudojama per daug paveikslėlių ir beveik arba visiškai nėra teksto. Naudojant apie klientus sukauptus mažuosius duomenis, galima aiškiau segmentuoti savo auditoriją ir atskiriems klientams naujienlaiškiuose pateikti individualizuotų pasiūlymų.

Elektroninėms parduotuvėms skirta „Soundest“ programa suteikia galimybę itin lengvai įgyvendinti efektyvius el. pašto rinkodaros scenarijus. Sprendimo kūrėjas savo įrankį įvardijo kaip „trys viename“: mat programa padeda rinkti kontaktus įvairiais būdais, šiais kontaktais siųsti skatinamuosius ir įprastus naujienlaiškius bei automatizuoti e. rinkodarą. Dažniausiai šioms trims užduotims e. parduotuvės naudoja atskirus sprendimus, o dėl to atsiranda daugiau chaoso.

„Mūsų įrankis suteikia galimybę kurti įvairius scenarijus. Pavyzdžiui, daugiau nei 80 proc. naujienlaiškių neperskaitoma. Po 48 val. adresatams, kurie neskaitė pirmojo laiško ar nieko per tą laiką neįsigijo, automatiškai siunčiamas dar vienas naujienlaiškis su tuo pačiu turiniu, bet nauju laiško pavadinimu. Dėl to, be jau pirmuoju naujienlaiškiu paskatintų pardavimų, jų padaugėja vidutiniškai 30 procentų“, – skaičiavo įrankio kūrėjas.

Taip pat, jo teigimu, efektyvi „prekių krepšelio atkūrimo“ (angl. cart recovery) funkcija. Jei klientas nebaigė pirkti, jam siunčiamas el. laiškas, primenantis apie neužbaigtas įsigyti prekes. Bandant įtikinti klientą, kad šis užbaigtų pirkimą, efektyvu keliais etapais siūlyti jam papildomas premijas ar nuolaidas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.