KOKIE IŠŠŪKIAI TINKLARAŠČIŲ LAUKIA ATEITYJE? (#)

Aistė Noreikaitė prieš 3 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 34 s.
„Poko.lt“ įkūrėjas - Aurimas Račas. Asmeninio albumo nuotr.
Nors lietuviška tinklaraštija nėra didelė, turinio čia netrūksta. Reikia tik sugebėti jį atrasti. Norėdami apžvelgti, kokių iššūkių ateityje gali laukti tinklaraščiai, kreipėmės į "Poko.lt“. Tai lietuviškų tinklaraščių srautas, o tai reiškia, kad „Poko.lt“ stebi tinklaraščius ir perteikia jų srautą. Ernesta Orlovaitė ir Aurimas Račas, du žmonės, slypintys už „Poko.lt“ fasado, padarė puikią apžvalgą apie lietuviškos tinklaraštijos būklę.

Tinklaraštijos apžvalga


„Poko.lt“ sudaro ir nuolat atnaujina kiekvieno įrašo populiarumo indeksą, į kurį patenka „Facebook“, „Twitter“ ir kitų socialinių tinklų duomenys. „Taip mes stengiamės atspindėti turinio socialinę vertę: skaitytojų norą įsijungti į diskusiją ir pasidalyti radiniu su savo draugais“, – pasakoja A. Račas.

„Šiandien savo „blogotekoje“ turime daugiau nei 1,5 tūkst. tinklaraščių, kurie parašė daugiau nei 200 tūkst. įrašų! Nors „Poko.lt“ seka 1 684 tinklaraščius, ne visi jie dabar teberašo. „Blogosfera“ iš tiesų ne tokia aktyvi kaip prieš keletą metų“, – priduria E. Orlovaitė.

„Šiandieninė situacija jau dabar yra pasikeitusi, o ateityje auditorijos kaita įgis dar didesnį pagreitį. Skaitytojais taps eiliniai žmonės. Tinklaraščiai virs dar vienu informacijos šaltiniu visuomenei“
„Poko.lt“ ekspertai

Naujausiais „Poko.lt“ duomenimis, populiariausi šie tinklaraščiai:

10 vieta – Artūro Račo tinklaraštis, 32 889 taškai.
9 vieta – Dainos Dubauskaitės tinklaraštis, 34 002 taškai.
8 vieta – Laukinės žąsys“, 35 358 taškai.
7 vieta – Apiemistika.lt“, 40 812 taškai.
6 vieta – Dansu Dansu“, 48 352 taškai.
5 vieta – Buržujaus rašinėliai“, 50 926 taškai.
4 vieta – Rokiškio tinklaraštis, 53 214 taškai.
3 vieta – Sūru“, 55 844 taškai.
2 vieta – Beatos virtuvė“, 75 691 taškas.
1 vieta – Andrius Užkalnis. Protokolai, 160 997 taškai.

„Atotrūkis tarp A. Užkalnio ir kitų yra tiesiog neįtikėtinas. Garbės paminėjimo vertas tinklaraštis "Pinigų karta“, – priduria tinklaraštijos ekspertai.

Kaip tapti populiariu tinklaraščiu?

Pasiteiravus, kas lemia tinklaraščių sėkmę ir kaip turėtų elgtis įrašų autoriai, siekiantys patekti tarp geriausiųjų, A. Račas ir E. Orlovaitė išskiria keturias tinklaraščių grupes. Anot pašnekovų, tinklaraštininkai, norintys, kad ateityje juos lydėtų sėkmė, save turėtų priskirti vienai iš šių grupių.
Smalsumą tenkinantys tinklaraščiai. Čia pateikiamos keistenybės. Šis turinys itin patrauklus socialiniuose tinkluose. „Tokių tinklaraščių turinys lengvas, patrauklus. Pavyzdžiais galėtų būti „Skaitalas.lt“, „Mistika.lt“, – pasakoja A. Račas.

Tinklaraščiai, kuriuose pateikiamos pačių autorių susikurtos aktualijos. Čia įdomiai ir išskirtinai pateikiamos žemiškos kasdienybės. Eilinė gyvenimo situacija analizuojama perteikiant savitą požiūrį, tekstui suteikiant pikantiškumo ir intrigos. Pašnekovų teigimu, puikus tokių tinklaraščių pavyzdys – A. Užkalnio „Protokolai.lt“ ar „Laukineszasys.lt“.

Tinklaraščiai, kuriuose pateikiami įvairių tyrimų rezultatai. Įrašuose pateikiamas tyrimas, kuris vėliau išsamiai aptariamas ir rutuliojamas. „Pavyzdžiui, vienas tinklaraštininkų ištyrė Darbo partijos narių profilius socialiniame tinkle „Facebook“. Tyrimo metu paaiškėjo, kad čia apstu netikrų profilių, kurie vienas kitą seka ir taip kelia savo reitingus“, – konkrečią situaciją pateikia A. Račas.

Nišiniai tinklaraščiai. Tai kokybiški tinklaraščiai, kurie rašomi gan dažnai. Čia autoriai orientuojasi į konkrečią sritį ir sistemingai ją plėtoja. Ilgainiui žmonės įvertina profesionalų turinį ir auditorija natūraliai auga. „Poko.lt“ atstovai kaip pavyzdžius pateikia „Beatosvirtuve.lt“ ir „Suru.lt“.

Kaip likti sėkmingu ir populiariu tinklaraščiu?

Atrasti pusiausvyrą su socialiniais tinklais. Ekspertai pastebi, kad pagrindinis tinklaraščių pokytis – kuo toliau, tuo daugiau turinio stengiamasi kelti į populiariausius socialinius tinklus. Žmonės vis labiau užmiršta tinklaraščius. Visuomenės sekamų žmonių įrašų jų tinklaraščiuose mažėja. Jie vis labiau mintimis, pastabomis dalijasi tiesiog savo paskyrose socialiniuose tinkluose. Ieškant geriausio sprendimo, ekspertai siūlo susieti tinklaraščių įrašus su socialiniais tinklais. Tik vientisa ir sisteminga komunikacija ves į sėkmę.

Rasti savo nišą. Kurti naują tinklaraštį, kuriame būtų rašoma apie viską, netikslinga. Asmeninių tinklaraščių, kuriuose rašoma apie bet ką: dalijamasi kasdienėmis aktualijomis ar emocijomis, vis mažėja. Tokius įrašus žmonės vis dažniau skelbia socialiniuose tinkluose, o ne savo tinklaraščiuose. „Pavyzdžiui, šiemet skambiai nugarsėjusi šauktinių tema. Anksčiau, prieš kelerius metus, tai būtų išsamiai ir detaliai aprašinėjama tinklaraščių įrašuose. Apžvelgiant šiandieninę situaciją, tokių įrašų tinklaraščiuose, galima sakyti, nebuvo. Apie tai buvo diskutuojama socialiniuose tinkluose“, – pavyzdžiu iliustruoja E. Orlovaitė.

Prisitaikyti prie besikeičiančios auditorijos. Prieš kelerius metus tinklaraštininkai daugiausia rašė vieni kitiems. „Šiandieninė situacija jau dabar yra pasikeitusi, o ateityje auditorijos kaita įgis dar didesnį pagreitį. Skaitytojais taps eiliniai žmonės. Tinklaraščiai virs dar vienu informacijos šaltiniu visuomenei“, – prognozuoja ekspertai.

Asmeninių tinklaraščių kūrėjams, norintiems įveikti ateities iššūkius, pašnekovai pataria sieti savo įrašus su profesine veikla. Tuomet tinklaraščiai bus tikrai naudingi, o žmones žavės dalijimasis patirtimi, idėjomis.

Plėsti skaitytojų būrį. Nereikėtų apsiriboti vien Lietuva. Tikslinga savo įrašų turinį rašyti anglų kalba. Taip įrašas bus pasiekiamas ir prieinamas didesnei daliai tikslinės auditorijos.

Pabaigoje „Poko.lt“ pabrėžia, kad tinklaraščiai, kuriuose turinys rašomas kokybiškai ir nuosekliai, tiesiog programuoja sėkmę. „Žinoma, reikia atsižvelgti į socialinių tinklų, auditorijos pokyčius, tačiau svarbiausia yra geras ir kokybiškas turinys. Detalės susidėlioja savaime“, – tikina ekspertai.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai