...

Kaip pritraukti klientų, neturint tam lėšų?

Verslas

2015.07.08

Autorius: Julija Kurilaitė

Temos: , .

Kaip pritraukti klientų, neturint tam lėšų?

Viešųjų ryšių ir komunikacijos konsultacijų bendrovės „INK agency“ vyriausiasis partneris - Kęstutis Gečas. Asmeninio albumo nuotr.

Dauguma pradedančiųjų įmonių susiduria su įvairiais sunkumais, nes Lietuvoje verslo steigimas vis dar išsiskiria formalumų gausa. Kiekvieno verslo pagrindas yra tam tikra idėja, kurią norima pateikti rinkoje kuo išskirtiniau. Rengiant verslo planą ar jau įsteigtai jaunai įmonei mąstant, kaip pritraukti klientų, labai svarbu žinoti būdus, kuriems nereiktų didelių išteklių. O, ar tokių yra ir kokie jie, „BZN start“ skaitytojams pasakoja viešųjų ryšių ir komunikacijos konsultacijų bendrovės „INK agency“ vyriausiasis partneris Kęstutis Gečas.

Norite pritraukti naujų klientų? K. Gečas užtikrintai sako: „Tai padaryti labai paprasta. Tereikia žinoti, kur jie lankosi, t. y. suprasti, kur juos galite pagauti, o paskui turite sugalvoti, kaip patraukti jų dėmesį.“ Pašnekovo nuomone, jauno verslo kūrėjai pirmiausia turėtų orientuotis į reklamą. „Reklama yra klasikinis ir paprasčiausias būdas“, – teigia jis. Tačiau nereikia pamiršti – reklama kainuoja, tad, norint sutaupyti, reikėtų ieškoti alternatyvos. „Jeigu norite pritraukti klientų nenaudodami reklamos, reikės šiek tiek kūrybos ir gerai pasukti galvą“, – įsitikinęs viešųjų ryšių įmonės atstovas.

 

„Gerai rekomendacijai nereikia biudžeto. Reklama mes dažnai nepasitikime, nes žinome, kad ji yra perkama, o rekomendacija – nuoširdi, vadinasi, patikima.“

K. Gečas

 

Socialinės žiniasklaidos galimybės

Dabar socialinė žiniasklaida – bene svarbiausia komunikacijos priemonė, todėl šioje srityje reikia būti aktyviems ir nebijoti to, kad konkurentai gali pamatyti jūsų pastangas. Bene paprasčiausias būdas siekiant pritraukti klientų – susikurti savo įmonės profilį populiariausiame socialiniame tinkle „Facebook“. „INK agency“ vyriausiasis partneris pasakoja: „Jeigu jūsų verslas yra verslas klientui (B2C), kur pirkėjas yra privatus asmuo, jūs neišvengiamai turėsite išmokti veikti socialinėje žiniasklaidoje, nes būtent čia renkasi didžioji dalis visos aktyvios visuomenės, kurios dėmesį galite patraukti. Jeigu esate verslo verslui (B2B) sektoriaus įmonė – socialinė žiniasklaida jau nebūtinai bus tas kanalas, kuris jums reikalingas.“ Įmonės dydis, veiklos pobūdis ar santykis su klientais socialinėje erdvėje apibrėžia ir komunikacijos būtinumo ar aktyvumo socialinėje žiniasklaidoje lygį, tad teigti, kad aktyvumas šioje srityje yra privalomas visiems, nebūtų teisinga.

Išbandyti ir patikimi metodai

K. Gečas pasakoja, kad dažniausiai verslininkai turi du būdus patraukti potencialių klientų dėmesį. „Reikia tapti įdomiam kitiems ir būti savo srities ekspertu. Idealu, jeigu galite būti ir vienu, ir kitu. Sąžiningumas ir nuoširdus bendravimas su klientu – dar kelios privalomos savybės“, – teigia jis.

Aktyvus bendravimas ir ryšio su potencialiu klientu užmezgimas, be abejonės, yra viena svarbiausių užduočių, tačiau, pašnekovo nuomone, privalu įsijausti ir į kliento padėtį. „Kuo jis gyvena? Ką jis galvoja? Ko jam iš jūsų reikia? Kas jam trukdo? Šie klausimai padės suprasti, ką turite ir galite pasakyti savo klientams. Verslo konsultantas turi būti tas, kuris supranta klientą ir padeda jam“, – dėsto pašnekovas. Todėl verslininkai turi gerai apgalvoti ne tik savo siūlomos paslaugos ar prekės koncepciją, bet ir jos pateikimą. „Duok jiems, ko jie nori, ir jie seks paskui tave“, – apibendrina viešųjų ryšių įmonės atstovas.

Svarbu tobulėti pačiam

Apie lojalius klientus yra daug gerų posakių, tačiau vienas K. Gečui ypač patinka. „Jeigu tau nelikus vartotojas tavęs nepasiges, vadinasi, elgeisi nepakankamai gerai ir nesi naudingas savo klientui, – neabejoja jis ir priduria: – Taigi būk toks, kuris nuolat ir nepaliaujamai stebintų klientą ir priverstų jį atrasti tai, ko jis nepastebėtų ar nepasiektų be tavęs.“

Pašnekovas įsitikinęs, kad nuostolis žlugdo verslą, tačiau verslas be pelno neturi ateities, tad apie pajamas negalvoti sudėtinga. Vis dėlto K. Gečas pataria: „Galvokite apie klientą, o ne tik apie jo pinigus, kuriuos jis galėtų susimokėti. Norėdami pritraukti klientų, negalite būti savanaudžiai, žmonės juos jaučia ir jų vengia“. Labai svarbu tobulėti pačiam ir būti naudingam kitiems. Kiekvieną mėnesį Lietuvoje organizuojama begalė seminarų ir konferencijų. „Tai puiki proga tapti geidžiamu pranešėju, nebijokite pasakoti to, ką tikrai žinote, ir nepastebėsite, kaip garsas apie jus pasklis“, – tikina jis.

Rekomendacijos yra viskas

Anot viešųjų ryšių įmonės atstovo, Lietuvoje rekomendacijos dar nėra įvertintos, nors būtent jos yra veiksmingo pardavimo variklis. „Privalote išmokti prašyti rekomendacijos kiekvieną kartą, kai tik pavyko klientui padėti. Tai turi tapti įpročiu“, – užtikrintai teigia K. Gečas. Pašnekovas įžvelgia didelį skirtumą tarp reklamos bei rekomendacijos ir siūlo esant galimybei rinktis pastarąją: „Gerai rekomendacijai nereikia biudžeto. Reklama mes dažnai nepasitikime, nes žinome, kad ji yra perkama, o rekomendacija – nuoširdi, vadinasi, patikima.“

Pabaigoje pašnekovas, dar kartą pabrėždamas nuoširdumą, priduria: „Šioje srityje, verslininkai turi būti labai nuoširdūs, o dviprasmybių, paslėptų ar užkulisinių dalykų reikia vengti, nes jie viską sugadins.“

Ekspertai

Kęstutis Gečas

Kęstutis Gečas

Įkūrėjas ir savininkas / „INK agency“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.