...

Kaip „LinkedIn“ gali padėti uždirbti pinigų?

Verslas

2015.07.16

Autorius: Aistė Noreikaitė

Temos: , , .

Kaip „LinkedIn“ gali padėti uždirbti pinigų?

Laisvai samdomas internetinės rinkodaros specialistas - Adomas Baltagalvis. Asmeninio archyvo nuotr.

LinkedIn“ – socialinis tinklas, iš kitų labiausiai išsiskiriantis savo auditorija. Tai vienintelė tokio dydžio platforma, vienijanti verslininkus ir įvairių sričių specialistus iš viso pasaulio. Nors Lietuvoje „LinkedIn“ ir nėra toks populiarus kaip „Facebook“, juo naudojasi daugiau kaip 240 tūkst. vartotojų. Kaip išnaudoti šį socialinį tinklą ir kaip tai gali padėti uždirbti pinigų, teiravomės Adomo Baltagalvio, su socialiniais tinklais dirbančio ilgiau nei trejus metus. Patirties ir žinių jis sėmėsi ne tik Lietuvoje, bet ir Indijoje bei Malaizijoje. Šiuo metu A. Baltagalvis dirba kaip laisvai samdomas internetinės rinkodaros specialistas, taip pat prisideda prie startuolio „Sharecruit“ plėtojimo ir populiarinimo.

Nauda verslui

Eksperto teigimu, „LinkedIn“ platforma verslui itin naudinga. „Šiame tinkle žmonės nesirenka dalytis kačiukų ar pusryčių nuotraukomis. Šis tinklas naudojamas kaip virtuali vizitinė kortelė. Kalbant iš verslo pusės, tai puiki proga pasiekti suinteresuotus asmenis, pasitelkiant ne tik asmeninius, bet ir įmonių profilius“, – dėsto A. Baltagalvis.

Šiame tinkle vartotojai leidžia laiką skaitydami su verslu susijusius straipsnius, plėsdami pažinčių ratą, todėl verslo verslui (B2B) įmonės gali kur kas lengviau įsilieti ir pelnyti didesnę sėkmę nei tinkle „Facebook“.

„Kiekvienas „mėgti“ paspaudimas ar pasidalijimas labai stipriai praplės įrašų pasiekiamumą ir padės pritraukti naujų sekėjų“

A. Baltagalvis

Siekiant maksimalios naudos, internetinės rinkodaros specialistas pirmiausia pataria apsibrėžti įmonės tikslus: ar padidinti užklausų skaičių bei pardavimą, ar pritraukti renginio dalyvių, ar surasti naujų komandos narių. „Kai tikslai aiškūs, būtina apsibrėžti tikslinę auditoriją ir nuspręsti, ar ji tikrai renkasi tinkle „LinkedIn“. Žinodami tikslinę auditoriją, atsakykite į du klausimus: kokie yra didžiausi mano auditorijos sapnai (tikslai) bei košmarai (problemos). Taip galėsite paruošti komunikacijos temas, kurios ne tik naudingos jūsų auditorijai, bet ir padeda pasiekti užsibrėžtų tikslų. Į komunikacijos procesą ir turinio dalijimąsi verta įtraukti esamus darbuotojus. Kiekvienas „mėgti“ paspaudimas ar pasidalijimas labai stipriai praplės įrašų pasiekiamumą ir padės pritraukti naujų sekėjų“, – patarimus dalija ekspertas.

Kaip maksimaliai išnaudoti „LinkedIn“?

A. Baltagalvis teigia, kad pirmiausia reiktų pradėti nuo individualios veiklos – užpildyti savo, kaip darbuotojo ir įmonės atstovo, profilį ir pradėti plėsti pažinčių ratą. „Pakvieskite draugus bei kolegas. Užuot išsiuntę bendrą kvietimą, praleiskite minutę asmeninei žinutei parašyti – paminėkite, iš kur esate pažįstami ir kodėl norėtumėte susijungti. Tai galite padaryti pirmiausia nueidami į to žmogaus profilį ir išsiųsdami kvietimą iš ten. Tai labai paprastas būdas išsiskirti iš visų kitų ir palikti teigiamą pirmąjį įspūdį“, – pataria ekspertas.

Tuomet tikslinga savo pažįstamų paprašyti supažindinti su kitais žmonėmis ir taip didinti pasiekiamumą. „Kadangi „LinkedIn“ riboja kontaktus su nepažįstamais žmonėmis, verta apsvarstyti ir mokamas funkcijas – už 44,99 ar 59,99 euro per mėnesį gausite prieigą prie viso paieškos įrankio ir galėsite susisiekti su kitais verslininkais, net jeigu jie nepriklauso jūsų artimiausiems pažįstamiems“, – priduria jis.

Kiekvienas vartotojas taip pat gali prisijungti prie įvairių „LinkedIn“ grupių ir įsitraukti į diskusijas. Tačiau derėtų gerai įvertinti, ar dalyvavimas jose gali atnešti naudos, ar verčiau užsiimti turinio dalijimusi bei rašymu individualiame profilyje.

Be to, galima išnaudoti įmonių puslapius, veikiančius panašiu principu kaip ir „Facebook“ įmonių puslapiai. Juose galima skelbti įrašus, pristatyti savo įmonę, paslaugas ir laisvas darbo pozicijas. Pasak A. Baltagalvio, įmonių puslapiai bus veiksmingesni, jeigu pateiksite visą informaciją, įskaitant įmonės aprašymą, nuorodą į interneto svetainę, adresą, taip pat pridėsite paslaugų puslapius – viską, kas būtų naudinga lankytojams.

Norint pasiekti specifines darbo pozicijas ar verslo pramonės atstovus, verta išbandyti ir „LinkedIn“ reklamą. „Palyginti su kitais kanalais, čia reklama brangi – net Lietuvoje ji gali siekti nuo 1–3 eurų ir daugiau už vieną paspaudimą. Būtina turėti kuo vertingesnį pasiūlymą: nuolaida, nemokamas būdas išbandyti jūsų įrankį bei paslaugą ar nemokamas resursas, kurį žmonės galėtų parsisiųsti iš jūsų svetainės. Būtent taip „LinkedIn“ reklamą naudojame ir startuolyje „Sharecruit“: reklamuojame įrankį įmonių vadovams, personalo atrankos bei žmogiškųjų išteklių specialistams. Tai mums leidžia efektyviai pasiekti išskirtinai tuos asmenis, kurie daugiausia susiduria su darbuotojų paieška bei atranka ir yra labiausiai suinteresuoti išbandyti platformą“, – pavyzdžiais iliustruoja pašnekovas.

Pabaigoje ekspertas pataria nepamiršti išsikeltų tikslų ir primena, kad „LinkedIn“, kaip ir bet kuriam reklamos kanalui, reikia laiko ir pastangų. Būtina reguliariai įvertinti komunikacijos efektyvumą ir nuspręsti, ar toliau tęsti veiklą, ar orientuotis į kitus kanalus, teikiančius daugiau vertės.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.