...

Kaip sėkmingai megzti ryšius parodose?

Verslas

2015.07.22

Autorius: Aistė Noreikaitė

Temos: , .

Kaip sėkmingai megzti ryšius parodose?

„Paroda leidžia gauti tiesioginį kontaktą „čia ir dabar“. Taip užmezgamos tiesioginės pažintys su klientais bei surandama naujų partnerių", - D. Vertelytė. flickr.com nuotr.

Paroda dalyviams suteikia platformą veiksmingai išspręsti vieną svarbiausių įmonės rinkodaros užduočių. Dalyvavimas parodoje užtikrina 3–4 dienų nenutrūkstamą suinteresuotų klientų srautą, parodoje dalyvauja didelė dalis vienos rinkos srities dalyvių. Tai sudaro puikias galimybes ieškoti partnerių. Kaip geriausia išnaudoti dalyvavimą parodoje ir sėkmingai megzti pažintis, teiravomės šios srities ekspertų: parodų ir kongresų rūmų „Litexpo“ projektų vadovės Dovilės Vertelytės ir daugiau kaip dešimt metų parodose dalyvaujančios įmonės „Davines“ komercijos vadovo Gytauto Čilinsko.

Parodos – pažintys ir patirtis

„Džiugu, kad šiuo metu parodų verslas atsigauna. Vis daugėja dalyvių iš užsienio, kurie ieško partnerių Lietuvoje. Dalyviai supranta parodų naudą ir vis daugiau investuoja į pasiruošimą. Jau nebeužtenka pasistatyti staliuką ir tikėtis krūvos užsakymų. Stenduose atsiranda daugiau interaktyvumo, sukuriamos bendravimo su partneriais erdvės. Tai viena veiksmingiausių priemonių ryšiams megzti, rinkai tirti, naujovėms pristatyti ir produkto konkurencingumui tikrinti. Tai tampa sėkmingu įmonės rinkodaros įrankiu“, – teigia parodų organizatorė D. Vertelytė.

„Dalyviams patarčiau išnaudoti ir pristatymo ar seminaro galimybę. Per parodą rengiant seminarą ar pristatymą uždaroje erdvėje, susirenka tikslinė auditorija. Vyksta atvira diskusija, potencialūs klientai išsako savo nuomonę, užduoda rūpimus klausimus“

D. Vertelytė

Paroda leidžia gauti tiesioginį kontaktą „čia ir dabar“. Taip užmezgamos tiesioginės pažintys su klientais bei surandama naujų partnerių. Galima pristatyti naujoves ir iškart gauti grįžtamąjį ryšį. Tai padeda įvertinti klientų lūkesčius ir poreikius. „Per parodas organizuojame verslo susitikimus, konferencijas, siekdami, kad parodų dalyviai gautų visokeriopą naudą“, – priduria ekspertė.

D. Vertelytė aiškina, kad pirmą kartą parodose dalyvaujančios įmonės nepaliekamos likimo valiai. „Stengiamės suteikti visą aktualią ir reikalingą informaciją. Siunčiame atmintines, kaip sėkmingai dalyvauti parodoje. Bandome patarti, kad pirmiausia reikia išsiaiškinti, koks tikslinis įmonės klientas, o tada aktyviai dalyvauti, nebijoti išsiskirti bei parodyti tai, ką sugeba“, – drąsina parodų organizatorė.

Ekspertė pastebi, kad parodų lankytojai šiais laikais yra pertekę informacijos. Tad juos nustebinti ir atkreipti į save dėmesį darosi vis sunkiau. „Puiku, kad parodų dalyviai dalyvauja ir užsienyje vykstančiose parodose. Taip sukaupiama naujų žinių ir patirties, visu tuo dalijamasi Lietuvoje rengiamose parodose. Tai tik plečia akiratį ir skatina tobulėti“, – mintimis dalijasi pašnekovė.

Naudingi patarimai

Paroda – tai ne vien organizatorių darbas. Čia itin svarbi dalyvavimo parodose etika. „Neužtenka sėdėti prie stendo ir skaityti laikraštį, o pasibaigus parodai kaltinti organizatorius, kad paroda buvo nevykusi, nes niekas nieko nenupirko“, – pabrėžia parodų organizatorė. Svarbiausia tai, kaip pats dalyvis pasiruošia parodai. „Dalyviams patarčiau išnaudoti ir pristatymo ar seminaro galimybę. Per parodą rengiant seminarą ar pristatymą uždaroje erdvėje, susirenka tikslinė auditorija. Vyksta atvira diskusija, potencialūs klientai išsako savo nuomonę, užduoda rūpimus klausimus“, – atkreipia dėmesį pašnekovė.

Geriausi patarimai – dalijimasis patirtimi. Tad, kaip veiksmingiausia užmegzti pažintis per parodas, teiravomės įmonės „Davines“ komercijos vadovo G. Čilinsko. Grožio pramonės atstovai yra sukaupę daugiau nei dešimties metų patirtį, dalyvaudami ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje vykstančiose parodose. Čia jie pristato itališką plaukų priežiūros priemonių liniją iš natūralių sudedamųjų dalių. „Daug metų vykome į didžiausią Europos grožio parodą „Cosmoprof“, vykstančią Bolonijos mieste, Italijoje. Taip susipažinome su aukščiausio lygio pasiruošimu, aptarnavimu ir tikra paroda, kurioje dalyviai rodo, o ne parduoda produktus. Taip pradėjome kaupti tarptautinę parodų praktiką, žinias ir sėkmingus pavyzdžius“, – pasakoja G. Čilinskas.

„Labai svarbu turėti motyvuotą ir gerą komandą, kuriai reikia perduoti žinutę, kad keliausime visi kartu mėgautis atvykstančiais žmonėmis. Kiekvienas žmogus yra jautrus emocijai. Kaip būsite nusiteikę, taip ir bus. Per parodą pamatome tikrą prekių ženklo veidą, tai itin svarbu kuriant įmonės įvaizdį ne tik savo šalyje. Juk atvyksta ir kitų šalių partnerių, verslininkų. Būkite matomi ir su aiškia savo stendo žinute“, – patarimus dalija specialistas.

Pašnekovas pabrėžia, kad paroda pirmiausia yra pagarbos ir dėmesio rodymas esamiems bei naujiems klientams. Veiksmingiausias ryšio užmezgimas, kai po pokalbio pats klientas paprašo jūsų kontaktų. „Nepamirškite užmegztos pažinties ir po parodos priminkite apie save, susitikite ar nuvežkite dovaną“, – priduria parodų senbuvis.

Pasitelkęs ilgametę tarptautinę patirtį, G. Čilinskas pateikia kelis patarimus, kaip sėkmingai užmegzti pažintis per parodas:

aiškiai apsibrėžti siekiai. Svarbiausia sau patiems atsakyti, koks yra jūsų dalyvavimo tikslas. Būtina, kad visi komandos nariai tai žinotų ir galėtų perteikti;

stendo vizualizacija. Investuokite į malonias smulkmenas: muziką, apšvietimą, vaišes, laisvai pasiekiamą įėjimą, kavą, arbatą, gaiviuosius gėrimus ar net šampaną;

aprangos kodas. Jei pavyks visus sulieti kaip komandą, tuomet jūs jau turite pranašumą prieš kitus. Tai nebūtinai turi būti aprangos komplektas. Puikiai gali tikti ryški, aiški detalė. Būkite originalūs;

gamtos motyvai ir dekoracijos nuginkluoja visus, jeigu tai gali būti sujungta su jūsų įmonės vizija.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.