...

Kaip paskatinti moterų verslumą?

Verslas

2015.08.07

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Kaip paskatinti moterų verslumą?

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) vadovas - Arūnas Karlonas. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.

Feministinis judėjimas stipriai pakeitė pasaulį. Griežtas lyčių funkcijų pasiskirstymas bent jau Vakarų pasaulyje tapo praeitimi. Vis dėlto ne visose srityse permainos vyksta taip greitai, kaip norėtųsi. Tenka pripažinti, kad verslas vis dar yra ta sritis, kurioje vyrauja vyrai. Situacija, žinoma, taisosi, bet pernelyg lėtai. Kodėl taip yra? Kodėl versle moterys vis dar yra mažuma? Kokios priemonės padėtų pritraukti daugiau moterų į verslo pasaulį? Šiuos klausimus uždavėme Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) vadovui Arūnui Karlonui.

Vyrams šiek tiek paprasčiau

A. Karlonas sutinka, kad verslininkų vyrų yra pastebimai daugiau. Jo nuomone, tai lemia įgimtas vyrų ambicingumas. „Taip, Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, verslą daugiausia kuria vyrai. Vyrus anksti imtis verslo motyvuoja pelno troškimas, noras užsidirbti ir būti nepriklausomiems, taip pat didelis noras pasirūpinti šeima, didesni visuomenės lūkesčiai ir atsakomybė“, – teigia MITA vadovas.

„Moterų verslumą galėtų paskatinti įvairūs mokymai ir seminarai, įkvepiantys pavyzdžiai, tačiau turi būti stipri vidinė motyvacija, žmogus turi išsiskirti tam tikromis savybėmis. Ne kiekvienas nori ir gali būti verslininkas. Reikia žinių, ryžto, užsispyrimo ir pagaliau pradinio kapitalo“

A. Karlonas

Vis dėlto jis pabrėžia, jog situacija gerėja. Ypač jaunosios kartos verslininkės įrodo, kad ir jos gali būti ambicingos bei inovatyvios. Skirtumų tarp verslininkų vyrų ir moterų beveik nėra. „Tie skirtumai gali būti panašūs kaip ir tarp skirtingų kartų vyrų verslininkų. Manyčiau, kad jaunosios kartos moterys mieliau versle taiko informacines ir ryšių technologijas, yra artimesnės inovacijoms, imliau taiko įvairias naujoves rinkodaros srityje. Bet čia jau reikėtų atlikti išsamesnius tyrimus“, – patikslina A. Karlonas.

Pašnekovas neabejoja, kad moterų verslininkių padaugėtų dėl palankių socialinių sąlygos. „Versle, kaip ir politikoje, moterų skaičius visuomet bus daug mažesnis, nes jos turi ir kitą svarbią misiją – rūpintis šeima, vaikais. Tam tikras laikotarpis jų karjeroje iškrinta. Vyrams paprasčiau siekti užsibrėžtų tikslų ir atsiskleisti. Reikėtų geresnių bei lankstesnių darbo ir vaikų priežiūros sąlygų, kad moterys galėtų anksčiau grįžti į darbo rinką arba imtis papildomų darbų augindamos vaikus“, – teigia jis.

Yra sričių, kuriose vyrauja moterys

A. Karlonas įsitikinęs, kad moterų verslumą skatinti geriausia jau patikrintomis priemonėmis. „Moterų verslumą galėtų paskatinti įvairūs mokymai ir seminarai, įkvepiantys pavyzdžiai, tačiau turi būti stipri vidinė motyvacija, žmogus turi išsiskirti tam tikromis savybėmis. Ne kiekvienas nori ir gali būti verslininkas. Reikia žinių, ryžto, užsispyrimo ir pagaliau pradinio kapitalo. Žinoma, valstybė turėtų sudaryti tinkamas sąlygas moterims imtis naujų verslų per įvairias lengvatines, mokestines priemones“, – sako pašnekovas.

Tiesa, jau dabar esama verslo sričių, kuriose daugumą sudaro moterys. „Tikriausiai tai būtų meno sritis, rankdarbių gamyba: siuvimas, siuvinėjimas, dekupažas, papuošalų gamyba. Yra daug moterų, kurios yra privačių vaikų darželių ar dienos centrų įkūrėjos. Manau, moterys mieliau steigia verslus maisto sektoriuje, kosmetikos pramonėje, poilsio, viešbučių, maitinimo paslaugų sektoriuose, renginių organizavimo srityje“, – vardija MITA vadovas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.