...

Reklamos vilkas T. Bartninkas apie tai, kodėl reklamos kūrėjai neuosto kokaino

Verslas

2015.08.10

Autorius: BZN start

Temos: .

Reklamos vilkas T. Bartninkas apie tai, kodėl reklamos kūrėjai neuosto kokaino

Reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas - Tomas Bartninkas. BFL/Ingos Juodytės nuotr.

Kūrybiškumas yra puikiausias įrankis reklamos efektyvumui padidinti. O kiekvienas reklamos specialistas kaskart privalo stengtis išnaudoti kūrybiškumą. Reklamos srityje tai labai nelengva, bet privaloma. Tuo neabejoja reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas Tomas Bartninkas.

Pirmojoje interviu dalyje prieš savaitę patarimais pradedantiesiems verslininkams pasidalijęs pašnekovas šįkart „Bznstart.lt“ skaitytojams pateikia išskirtinių įžvalgų apie lietuviškos (ir ne tik) reklamos rinkos peripetijas.

Efektyvumas ir efektingumas

T. Bartninkui per savo karjerą reklamos pasaulyje teko dirbti su beveik dešimties skirtingų valstybių klientais, įskaitant net tokią egzotišką rinką kaip Kazachstano, tačiau, išskyrus kultūrinius skirtumus, klientų mąstymas, jo teigimu, yra gana panašus. Klientai daugeliu atvejų yra atsargesni, įtaresni ir nori saugesnių sprendimų, nei iš pradžių siūlo reklamos agentūros. Bet tai suprantama, nes būtent klientai rizikuoja savo biudžetu ir jie turi apmokėti galutines reklamos kampanijos sąskaitas.

„Klientai turi kitą ydą – manyti, kad visi reklamos specialistai yra melagiai, tinginiai, kurie tik uosto kokainą ir yra apsėsti manijos prastumti kokią nors keistenybę į eterį. Tai visiška nesąmonė, nes kūryba yra labai sunkus ir alinantis darbas, tad svaigindamasis ilgai nepatempsi“

T. Bartninkas

„Akivaizdu, kad geriausi rezultatai pasiekiami tuomet, kai efektyvumo troškimas suvienijamas su efektingumo, kaip geriausio įrankio efektyvumui pasiekti, paieška. Ne veltui daugelis „Kanų liūtus“ laimėjusių reklamų laimi ir prestižinius „Effie“ rinkodaros apdovanojimus. O Lietuvos klientai vis dar mokosi, taip pat mokosi ir reklamos agentūros. Mes juk 50 metų visi kartu sėdėjome vienoje kalėjimo kameroje, kurioje nebuvo reklamos, nes buvo tik deficitas ir propaganda“, – pabrėžia „McCann Vilnius“ strategijos vadovas.

Iššvaisto milijonus

Pašnekovas neslepia, kad jam, kaip reklamos rinkos senbuviui, juokingas rinkos deja vu. Kai kurie užsakovai retsykiais vis sugalvoja, kad Lietuvoje nėra normalių agentūrų, todėl reikia būtinai dirbti su užsieniečiais.

„Man tai primena XX a. paskutinį dešimtmetį, kai viskas, kas nelietuviška, buvo suvokiama aklai, kaip garantuotai geriau. Tačiau dabar, kalbant apie reklamos rinką, tokie užsakovų užmojai baigiasi visada vienodai – užsienio specialistai išvaisto milijonines sumas, o paskui klientai vėl grįžta į vietines agentūras. Taip, lietuviškos agentūros nėra geriausios pasaulyje (todėl jos turi dar labiau stengtis ir turi į ką lygiuotis), tačiau reklama privalo turėti vietinį aspektą, o jokia agentūra pasaulyje nesupras lietuvių vartotojų ir mūsų aistros šaltibarščiams. Kur kas racionaliau iš lietuviškos agentūros reikalauti pasaulinio lygio sprendimų nei iš užsienio agentūros lietuviškumo“, – įsitikinęs pašnekovas.

Svaigindamasis ilgai nepatempsi

T. Bartninkas nevengia kritiško požiūrio ir į patį reklamos kūrėjų pasaulį. Anot jo, didžiausia reklamos specialistų bėda yra savitikslis tuščiagarbiškumas, kai visiškai nesirūpinama kliento tikslais, o galvojama vien tik apie apdovanojimus festivaliuose. Įsivyrauja dekadentiškas mąstymas „reklama reklamai“, kuris atneša trofėjų reklamos agentūrai, o klientas, žiūrėk, ir „susilanksto“.

„Bent jau man nėra smagu, kai ant lentynos gula apdovanojimai, o kliento pardavimas sminga žemyn. Klientai turi kitą ydą – manyti, kad visi reklamos specialistai yra melagiai, tinginiai, kurie tik uosto kokainą ir yra apsėsti manijos prastumti kokią nors keistenybę į eterį. Tai visiška nesąmonė, nes kūryba yra labai sunkus ir alinantis darbas, tad svaigindamasis ilgai nepatempsi. Taip pat retas klientas suvokia, kaip svarbu reklamos specialistams pagyrimai. Kūrybingi žmonės tik atrodo arogantiški, iš tikrųjų jie labai jautrūs ir jiems kaip oras reikalingas įvertinimas – nuoširdus kliento pagyrimas dažnam malonesnis nei kokia strėlė ar būgnas. Na, o lietuviai, žinote, retai pagiria kitus…“ – atskleidžia pašnekovas.

Pradžiai nišiniai projektai

Jei jūsų būsimo verslo idėja yra reklamos agentūra, „McCann Vilnius“ strategijos vadovas įspėja gerai pagalvoti. Mat atidaryti reklamos agentūrą nuo nulio Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, jau praktiškai neįmanoma, nes tam reikia didelės praktinės patirties.

„Švariai nuo nulio, nevagiant kitų agentūrų reklamos specialistų, nuosavą reklamos agentūrą atidaryti iš karto nelabai pavyks, nes nebus nei klientų, nei reikiamo specialistų skaičiaus. Laikai, kai iš užsienio atvažiuodavo turtingi dėdės ir, padėję maišą pinigų, per savaitę sukurdavo reklamos agentūrą, jau seniai baigėsi. Tad, planuojant veržtis į reklamos rinką, kurioje Lietuvoje jau dešimtmetį ankštoka ir darosi vis ankščiau, reikia pradėti nuo kokios nors nišinės veiklos komunikacijos srityje“, – pataria T. Bartninkas.

Pasak „Bznstart.lt“ pašnekovo, geriausias to pavyzdys yra skaitmeninio dizaino agentūrų sėkmė. Šios pradėjo nuo mažų specifinių darbelių ir išaugo iki didelių darinių. Panašiai elgiasi ir rinkoje kojas apšylantys renginių organizatoriai, dizaino studijos.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.