...

Išskirtinis dėmesys smulkiajam verslui

Verslas

2015.08.27

Autorius: BZN start

Temos: , .

Išskirtinis dėmesys smulkiajam verslui

„Swedbank“ Smulkiojo verslo klientų ir rinkodaros departamento direktorius - Aivaras Janušauskas. „Swedbank“ nuotr.

„Kiekvienas gali būti didelis“ – tai pirmą kartą Lietuvoje organizuojamas smulkiojo verslo palaikymo projektas. Apie šio projekto išskirtinumą ir smulkiųjų verslininkų vaidmenį šalies ekonomikoje kalbamės su „Swedbank“ Smulkiojo verslo klientų ir rinkodaros departamento direktoriumi Aivaru Janušausku.

Smulkiojo verslo svarba

Gyvybingas smulkusis verslas naudingas visos šalies ekonomikai. „Smulkieji verslininkai sukuria didžiąją dalį darbo vietų šalyje ir daugiau nei pusę visos šalies ūkio sukuriamos pridėtinės vertės. Jei norime ekonomiškai stipresnės Lietuvos, turime skatinti smulkųjį verslą ir jį palaikyti“, – tvirtina pašnekovas.

„Siekdami sukurti ilgalaikę vertę smulkiosioms įmonėms, ypatingą dėmesį skiriame ir smulkiųjų verslininkų kompetencijoms stiprinti“

A. Janušauskas

Nors smulkiųjų verslininkų indėlis į šalies ekonomiką didelis, palyginti su Vakarų šalimis, Lietuvos gyventojai triskart rečiau ryžtasi patys kurti verslą. Tai lemia ne tik žinių trūkumas, bet ir baimė, kad verslas neįsibėgės, nes pirkti iš mažųjų Lietuvoje nėra populiaru. „Skatindami pirkėjus atrasti smulkiuosius verslininkus, siekiame didinti suvokimą, kad tarp gyvybingo vietos verslo ir stiprios vietos ekonomikos yra tiesioginis ryšys: eurai, išleisti vietos smulkiojo gamintojo ar prekybininko krautuvėje, grįžta atgal į vietos ekonomiką“, – teigia „Swedbank“ Smulkiojo verslo klientų ir rinkodaros departamento direktorius. Būtent tai yra pagrindinis projekto „Kiekvienas gali būti didelis“ sumanymas.

Pagalba smulkiesiems verslininkams

Šiuo projektu siekiama padėti smulkiesiems verslams augti, stiprėti ir spręsti opiausią smulkiųjų verslininkų problemą – kaip rasti būdų pritraukti daugiau klientų. Pasak A. Janušausko, projekto ašis – smulkiojo verslo savaitgaliai, per kuriuos gyventojai kviečiami išsukti iš įprasto apsipirkimo maršruto ir reikiamų prekių įsigyti iš vietos gamintojo ar prekybininko. Savo ruožtu smulkieji verslininkai kviečiami pirkėjams pasiūlyti patrauklių akcijų. Šiuo metu prie projekto jau prisijungusios per 1,3 tūkst. šalies įmonių. Panašios palaikymo ir apsipirkimo akcijos ne pirmus metus vyksta Vakarų Europos šalyse ir JAV, kur sulaukia milžiniško susidomėjimo. Šios akcijos yra simbolinės, jomis siekiama atkreipti dėmesį į tai, koks svarbus vaidmuo stiprinant šalies ūkį ir vietos bendruomenę tenka smulkiesiems verslininkams.

Ne mažiau svarbi projekto „Kiekvienas gali būti didelis“ dalis susijusi ir su pagalba smulkiajam verslui žiniomis bei ekspertų patarimais. „Siekdami sukurti ilgalaikę vertę smulkiosioms įmonėms, ypatingą dėmesį skiriame ir smulkiųjų verslininkų kompetencijoms stiprinti“, – teigia „Swedbank“ Smulkiojo verslo klientų ir rinkodaros departamento direktorius.

Projekto dalyviai rugpjūčio–gruodžio mėnesiais kviečiami į internetinius seminarus, kuriuose bus pristatomi verslui aktualūs klausimai: kaip auginti verslą, valdyti finansus, planuoti tvarią plėtrą, rinkodaros veiksmus. Šiuose seminaruose įžvalgomis dalijasi „Swedbank“ ekspertai, verslo konsultantai, taip pat patyrę verslininkai.

Prisijungusioms įmonėms – solidūs prizai

Pašnekovas pabrėžia, kad, be jau išvardytų projekto „Kiekvienas gali būti didelis“ teikiamų galimybių – pritraukti klientų, dalyvauti interneto seminaruose, – šiame projekte dalyvaujantys verslininkai taip pat varžosi dėl 3 tūkst. eurų vertės piniginių prizų, kuriuos laimėtojai galės išleisti savo nuožiūra. Pirmajame etape sėkmė jau nusišypsojo tris maisto parduotuves ir barą Šilalės rajone valdančiai įmonei, statybinių medžiagų parduotuvei Širvintose ir turizmo reikmenimis prekiaujančiai įmonei iš Vilniaus, kurioje dirba vienas darbuotojas – pats jos savininkas. Visi laimėtojai pinigus žadėjo investuoti į savo verslą – plėsti prekių asortimentą, atnaujinti prekybos patalpas. „Piniginius prizus įmonės dar galės laimėti rugpjūtį, lapkritį ir gruodį“, – teigia A. Janušauskas. Pasibaigus projektui vienas iš jo dalyvių patirties pasisemti ir galbūt naujų verslo idėjų ieškoti vyks į tarptautinę verslo konferenciją Niujorke.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.