...

Ko startuoliai galėtų pasimokyti iš patyrusių verslininkų?

Verslas

2015.09.09

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Ko startuoliai galėtų pasimokyti iš patyrusių verslininkų?

Bendrovės „LitCapital“ partneris - Julius Dukšta. Asmeninio albumo nuotr.

Jaunatviškas entuziazmas neabejotinai yra daugelio startuolių varomoji jėga. Nieko keista, juk tikėjimas, kad gali pakeisti pasaulį, iš tikrųjų gali padėti tai padaryti. Vis dėlto tas jaunatviškas įkarštis kartais gali ir pakišti koją. Jaunatviškas entuziazmas bei maksimalizmas, sumaišyti su pirmąja sėkme, gali trumpam apakinti žmogų, priversti manyti, kad jau viskas žinoma, suprantama, o aplinkiniai jokiu būdu nesugebės pateikti kokios nors vertingos pastabos. Kaip išvengti tokios savotiškos žvaigždžių ligos? Kaip nenustoti mokytis iš tų, kurie panašų kelią jau praėjo? Atsakymų ieškoti mums padėjo bendrovės „LitCapitalInvesticinių projektų vadovas Julius Dukšta.

Už inovatyvias idėjas svarbiau žinios ir gebėjimai

J. Dukšta savo darbe susiduria su daugybe startuolių. Ši patirtis leidžia gana greitai įvertinti ir numatyti, kas iš tikrųjų turi perspektyvą, o kam dar reikia padirbėti. Tiesa ta, kad daug svarbiau už ambicingas idėjas yra praktiniai gebėjimai. „Kaip rodo patirtis, daug svarbiau nei idėja yra komanda. Paprastai pats gebėjimas idėją tinkamai įgyvendinti ir yra ženklas, kad jaunas verslas turi realią galimybę tapti didele įmone. O gebėjimą įgyvendinti idėjas lemia tinkama ir patyrusi komanda. Jei komanda turi gana konkretų planą, kaip idėja bus įgyvendinta, kokios galimos kliūtys laukia ateityje, kaip jas numatoma įveikti, su kokiais konkurentais teks konkuruoti, kokioje rinkoje veikti ir taip toliau, galima tikėtis sėkmės“, – teigia pašnekovas.

„Jei komanda turi ypač gerų gebėjimų kopijuoti geriausius skirtingų didelių įmonių pranašumus ir dar pridėti savo unikalią indėlio dalį, galima tikėtis ir pačių geriausių rezultatų“

J. Dukšta

Gebėjimą įgyvendinti idėjas gali nulemti ir tai, kaip gerai komanda naudojasi verslo jau patikrintais metodais, pavyzdžiui, ar sugeba efektyviai ir realistiškai dėlioti savo veiklos planus. „Tiek didelės bendrovės, tiek mažesnės pradedančiosios įmonės paprastai planuoja savo veiklą. Skirtumo dėl planavimo termino, atsižvelgiant į įmonės dydį, neturėtų būti, tiesiog mažesnė įmonė, veikianti dinamiškesnėje aplinkoje, kiek dažniau peržiūrės ir atnaujins savo planus bei prognozes. Planavimas paprastai naudingas, nes leidžia permąstyti verslo modelio prielaidas, palyginti planuotus rezultatus su faktiniais, gauti atsakymus, kodėl viskas veikė kitaip, nei buvo planuota“, – dėsto J. Dukšta.

Jo nuomone, nors startuolių veikloje viskas vyksta greitai ir permainingai, tokie dalykai kaip verslo modelio numatymas ne suvaržo startuolį, o kaip tik suteikia užtikrintumo augant. „Juk pačioje veiklos pradžioje reikėtų suvokti, kaip veiks verslo modelis, t. y. kokiu būdu ir kas konkrečiai uždirbs pajamų, kokios sąnaudos reikalingos toms pajamoms pasiekti. Verslo modelis natūraliai evoliucionuos augant bendrovei, nes realybė dažnai pasirodo kitokia nei pirminiai planai, todėl ir erdvės improvizacijai paprastai tikrai netrūksta“, – teigia investuotojas.

Visada gerai turėti į ką lygiuotis

Iš startuolių neretai galima išgirsti frazę „norime būti kaip…“. J. Dukšta tiki, kad toks pavyzdinio modelio turėjimas startuoliui tikrai gali atnešti naudos. Mokėti perimti ir tinkamai panaudoti kieno nors kito patirtį gali būti tikrai vertingas talentas. „Unikalaus kelio išvengti tikriausiai nepavyks, nes kiekvienos įmonės istorija paprastai būna unikali dėl skirtingų rinkų, aplinkybių, komandos, finansų ir t. t. Tačiau pavyzdinio modelio turėjimas ir gebėjimas perimti geriausias praktikas paprastai labiau padeda, nei trukdo. Jei komanda turi ypač gerų gebėjimų kopijuoti geriausius skirtingų didelių įmonių pranašumus ir dar pridėti savo unikalią indėlio dalį, galima tikėtis ir pačių geriausių rezultatų“, – neabejoja jis.

Verslininkas apskritai turėtų tiesiog sugerti informaciją apie savo kolegas ir konkurentus. Tik patirčių lyginimas gali atvesti prie geriausių sprendimų radimo. „Reikia kuo daugiau bendrauti su kitais pradedančiaisiais, taip pat su jau daugiau pasiekusiais verslininkais. Dalytis patirtimi. Išgirsti kitų istorijas ir, atradus paralelių su savo plėtojamu verslu, suprasti, kad ne viskas vyksta taip greitai ir sklandžiai, kaip pradžioje įsivaizduojama“, – pataria bendrovės „LitCapital“Investicinių projektų vadovas.

Negalima stovėti vietoje

Verslas turi vieną paprastą, bet labai svarbią taisyklę: jeigu ilgai stovi vietoje, labai greitai jis pradės važiuoti į apačią. Patyrę verslininkai per savo karjerą patys spėja įsitikinti jos teisingumu. „Todėl įmonės augimas yra būtinas, norint išlikti rinkoje ir nepradėti trauktis“, – tikina J. Dukšta.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.