...

Ateities inovacijų kūrimas priklausys nuo vartotojų ir jų aplinkos pažinimo

Verslas

2015.10.05

Autorius: Tomas Fedaravičius

Temos: .

Ateities inovacijų kūrimas priklausys nuo vartotojų ir jų aplinkos pažinimo

Bendrovės „Indeed Innovation“ inovacijų plėtros skyriaus vadovas - Arminas Kreiner-Norkūnas. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.

Inovacijos tobulina pasaulį, o šiais laikais kuriant beveik kiekvieną naujovę neatsiejamai dalyvauja ir dizaino specialistai. Šio straipsnio herojus Arminas Kreiner-Norkūnas yra tikras inovacijų generatorius. Austrijoje gimęs ir užaugęs, šešerius metus pragyvenęs Lietuvoje, kūrybingomis idėjomis nuolat trykštantis pašnekovas šiuo metu vadovauja Hamburge (Vokietija) įsikūrusios bendrovės „Indeed Innovation“ inovacijų plėtros skyriui.

Pats inovacijų kūrimo profesionalas juokauja, kad jo komandos darbo erdvė dažniau primena po vaikų žaisto karo nusiaubtą smėlio dėžę nei išblizgintas biuro patalpas. Čia „Indeed Innovation“ vizionieriai tobulina rinkoje jau parduodamus produktus (angl. incremental innovation) arba kuria iki šiol nematytas naujoves (angl. revolutionary innovation).

 

„Perspektyviausias tyrimo metodas – etnografija, t. y. vartotojų apklausa, stebėjimas ir lydėjimas po jiems įprastą konkretaus gaminio ar paslaugos pritaikymo, naudojimo aplinką“

A. Kreiner-Norkūnas

 

„Vartotojai yra pagrindiniai mūsų įkvėpėjai. Juk jie pagaliau pasirinks, ar už prekę verta mokėti pinigus. Labai svarbu, kad per savo teikiamą produktą ar paslaugą verslininkas su klientais užmegztų empatinį ryšį. Jei išbandęs naują produktą vartotojas pajus, kad bendrovė suteikė būtent tai, ko jam reikėjo, jis taps lojaliu klientu. Lojalus klientas yra dovana bet kuriam verslininkui“, – neabejoja pašnekovas.

Tiria natūralioje aplinkoje

Kurdama inovatyvius produktus ir paslaugas: belaidį dulkių siurblį, patogesnę Barselonos transporto sistemą, naujovišką džentelmenų klubų tinklą Kinijoje ar funkcionalesnį endoskopijos aparatą, A. Kreiner-Norkūno komanda dažniausiai taiko dizaino mąstymu (angl. design thinking) grįstą trianguliacijos metodą. Dėmesys sutelkiamas į tris grandis: inovatyvaus produkto vartotoją, jį kuriančią bendrovę ir padėtį rinkoje.

„Pasitelkę į pagalbą tikslines bandomąsias grupes, tiriame vartotojų reakciją į naują produktą. Taip pat vertiname, ar naujovė atitinka bendrovės koncepciją, veiklos filosofiją, prekių ženklą. Lygiagrečiai turime atlikti išsamų rinkos tyrimą. Jei naujovė jau egzistuoja rinkoje, dviračio išradinėti iš naujo ir į tai investuoti nėra prasmės“, – sako inovacijų dizaineris.

Pašnekovo teigimu, valstybėje kuriama į inovacijas orientuota verslo aplinka padeda išjudinti net užkietėjusius konservatorius. Verslininkams Lietuvoje ir Vokietijoje dažniausiai nerimą kelia klausimas, ar dažnai nepigiai kainuojanti inovacija ir jos diegimas atsipirks. Pasak A. Kreiner-Norkūno, rizika nudegti visuomet išlieka, tačiau, inovacijas diegiant apgalvotai, tikimybė nudegti sumažėja iki minimumo.

„Įprasčiausias ir perspektyviausias tyrimo metodas tokiose situacijose – etnografija, t. y. vartotojų apklausa, stebėjimas ir lydėjimas po jiems įprastą konkretaus gaminio ar paslaugos pritaikymo, naudojimo aplinką. Kaip tik čia galima puikiai išsiaiškinti, kiek vartotojai pasirengę mokėti už gaminius ar paslaugas ir ką reikėtų pakeisti, kad sutiktų mokėti daugiau. Vartotoją būtina tirti toje aplinkoje, kurioje jis naudosis inovacija, kitaip jis elgsis nenatūraliai, o mes susidarysime neteisingas prielaidas, o vėliau ir nevykusias išvadas. Aiškus vartotojų, jų poreikių ir lūkesčių suvokimas yra svarbiausia“, – pabrėžia inovacijų dizaineris.

Atveria akis

Inovacijų dizainerių darbą smarkiai palengvino pastaraisiais metais rinkoje pasirodę trimačiai spausdintuvai. Pasak A. Kreiner-Norkūno, produktų prototipų kūrimo fazė dėl trimačio spausdinimo technologijos neįtikėtinai sutrumpėjo. Vis dėlto paklaustas, koks projektas jo komandai buvo sunkiausias, pašnekovas pateikė netikėtą atsakymą: vienos garsios chemijos bendrovės užsakymu „Indeed Innovation“ kūrė dezinfekcinį skystį gydymo įstaigoms.

„Gavus tokį užsakymą, man ant galvos visi plaukai pasišiaušė. Juk mes nieko neišmanome apie chemiją! Ne vieną dieną praleidau skaitydamas specialią literatūrą, bet suvokiau, kad vis tiek nieko nesuprantu. Tuomet kelias dienas padirbėjau valytoju skirtingose ligoninėse. Ėmiau jų naudojamus dezinfekcinius skysčius, kartu su valytojomis šveičiau patalpas ir galvojau: „Ką, po paraliais, čia padarius geriau?“ Atsukau chemikalų butelį – aitrus koncentratas kone nudegino nosies gleivinę. Fiksuojam! Išvalyta operacinė lėtai džiūsta, todėl medikai turi laukti, kol galės įvežti naują pacientą. Fiksuojam!“ – pasakoja A. Kreiner-Norkūnas.

Susižymėjus šūsnį idėjų, kaip galima patobulinti produktą, į kūrybines dirbtuves prie „Lego“ kaladėlėmis nukloto stalo buvo pakviesti ne tik užsakymą pateikusios bendrovės inžinieriai, bet ir chemikai iš kitų pramonės sričių. Taip mokslininkai laisvoje erdvėje, atsižvelgdami į „Indeed Innovation“ įžvalgas, palengva iš „Lego“ kaladėlių sukonstravo naujas galimas tobulesnio valiklio formules. Pagaliau „Indeed Innovation“ užsakovui pateikė 30 praktiškai pritaikomų ir finansiškai įgyvendinamų (ne per brangių) dezinfekcinio skysčio inovacijų.

„Padedame gamintojams įžvelgti tai, ką jiems sunku pastebėti iš šalies. Juk eidamas senomis vėžėmis naujo kelio neatrasi. Tokios kūrybinės dirbtuvės – vienas geriausių būdų išlaisvinti kūrybinį potencialą. Neabejoju, kad inovacijų kultūrą galima kurti bet kokio dydžio verslo įmonėse. Žinoma, procesai didelėse korporacijoje trunka ilgiau, tačiau ir mažose įmonėse neretai stabdo ne tik darbuotojai, bet ir patys vadovai. Dažna verslo kūrėjų bėda – įsivaizdavimas, kad tik jie patys geriausiai supranta savo idėjas. Kūrybinės dirbtuvės, kuriose kartu su darbuotojais dalyvauja ir vadovai, ne vienam verslininkui padėjo atverti akis“, – tikina pašnekovas.

Pokalbį A. Kreiner-Norkūnas baigia optimistine gaida: „Tereikia drąsos ir atviro mąstymo, tuomet inovacijoms keliai atviri.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.