TRŪKSTA NESTANDARTINIŲ, DRĄSIŲ IR KONKURENCINGŲ VERSLO SPRENDIMŲ? (#)

Aistė Noreikaitė prieš 2 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 2 s.
Rinkodaros agentūros „Marketologai“ įkūrėjas - Donatas Jonikas. Dovilės Čižaitės nuotr.
Nestandartiniai, drąsūs ir konkurencingi sprendimai – vieni svarbiausių veiksnių, programuojančių sėkmę versle. Apie tai, kaip priimti tokius sprendimus ir jų nepristigti, teiravomės eksperto, rinkodaros agentūros „Marketologai“ įkūrėjo Donato Joniko. Šiuo metu mūsų pašnekovas gilinasi į startuolių ir inovatyvių verslų rinkodaros specifiką.

Svarbiausia – išskirtinė vertė


D. Joniko teigimu, į verslą derėtų žiūrėti per naudos klientams prizmę. „Kalbant apie išskirtinumo paieškas, siūlyčiau pirmiausia sukurti išskirtinį vertės pasiūlymą savo tiksliniams klientams ir jį išbandyti realiomis sąlygomis. Šiuo metu dauguma pažangiai mąstančių verslininkų, kurdami pasiūlymą rinkai, susitelkia į kokią nors rimtą, iš proto varančią problemą ir jos sprendimą. Požiūris teisingas, tačiau tai dar ne viskas. Šiuolaikiniai vertės kūrimo modeliai sufleruoja, kad būtina atkreipti dėmesį dar ir į tai, kokius darbus ar veiksmus atlieka klientai ir apie kokią papildomą naudą jie fantazuoja konkretaus produkto ar paslaugos kontekste“, – pabrėžia ekspertas.

„Savo praktikoje pastebėjau, kad, norint atsiriboti nuo stereotipų ir sukurti ką nors neįprasta, lengviausia tai padaryti jungiant skirtingus dalykus, kartais gal net iš visiškai skirtingų sričių“
D. Jonikas

Nuo ko pradėti?

Idėjų kūrimo priemonių ir metodikų yra daug, tačiau svarbiausia – nusiteikimas. Visų pirma reikėtų atrasti vietą, kuri skatintų galvoti plačiai ir neribotai. „Vieniems gali pakakti puodelio kavos poilsio kambaryje, kitiems reikia visiškai pakeisti aplinką, pavyzdžiui, suburti kolektyvą išsinuomotoje posėdžių salėje, kad galvos nevargintų einamieji darbai. Asmeniškai man geriausiai naujos idėjos gimsta vaikštant gryname ore ar tiesiog prisėdus parke ant suolo“, – savo įžvalgomis dalijasi D. Jonikas.

Praktiko nuomone, yra du pagrindiniai būdai, kaip gali kilti originalių idėjų: jos kyla savaime arba kryptingai galvojant apie tam tikro tikslo pasiekimą. „Pirmuoju atveju, t. y. kad beveik savaime į galvą šautų geniali mintis, smegenims turite suteikti medžiagos: skaitykite knygas, teminius žurnalus, panaršykite internete, bent retkarčiais pakeiskite aplinką, laisvalaikį, susitikite su naujais žmonėmis. Jei turite konkretų uždavinį ir jį reikia kažkaip nestandartiškai išspręsti, negalite laukti, kol darbą už jus padarys pasąmonė ir pasiūlys genialų variantą. Šiuo atveju labai padeda paprastas metodas – vienu prisėdimu užrašykite ant popieriaus lapo bent 30 idėjų, kurios gerai ar blogai, teoriškai ar realiai galėtų padėti pasiekti norimą tikslą. Dar geriau, jei šią užduotį atliktumėte su kolegomis – kiekvienas aprašote po 30 idėjų, o paskui sudarote bendrą sąrašą, kuris, labai tikėtina, bus gerokai didesnis, nei dirbant pavieniui. Jei tarp šių idėjų nėra aiškaus favorito (dažniausiai taip ir bus), nieko neatmeskite, o tik apsibraukite ar kitaip pasižymėkite tuos variantus, kurie pasirodys verčiausi dėmesio. Geriausia visa tai rašyti ranka, o ne kompiuteriu. Taip pasąmonė geriau priima informaciją. Prie to paties klausimo grįžkite po vienos ar kelių dienų ir pamatysite, kad jūsų akiratis tikrai prasiplėtė, o į sukurtas idėjas ar netgi į patį tikslą žiūrite kitomis akimis“, – pataria ekspertas.

Veiksmų planas

Nuolat įsiklausykite į rinką: kokiomis problemomis skundžiasi ir apie ką fantazuoja jūsų klientai.

Tikrinkite idėjas rinkoje. Kad drąsūs ir nestandartiniai sprendimai būtų kuo sėkmingesni, juos reikėtų pasitikrinti kuo realesnėmis sąlygomis. Tam pakanka išsikelti ir pasitvirtinti tris pagrindines hipotezes.
  • Problemų ir naudos hipotezė. Ar planuojate spręsti tas problemas ir sukurti tą naudą, kurios iš tikrųjų nori klientai? Įsitikinkite, kad ši idėja kyla iš rinkos poreikių, o ne vidinio supratimo ar subjektyvios kolegų nuomonės.
  • Pasiūlymo hipotezė. Kai jau esate tikri, kad sprendžiate tas problemas, kurios tikrai svarbios klientams, kai kuriate jiems tą naudą, apie kurią jie fantazuoja, pasitikrinkite, ar klientai pasirengę mokėti jūsų norimą kainą. Vien apklausos čia nepakaks. Išbandykite lauko sąlygomis, t. y. pateikdami bent preliminarų pasiūlymą.
  • Verslo hipotezė. Kai matote, kad parengtas pasiūlymas rinkai yra įdomus, pasitikrinkite, ar rinkoje pakankamai daug tokių klientų ir ar jus tenkina galimos verslo augimo perspektyvos.
D. Jonikas pataria per daug savęs nespausti ir skirti laiko poilsiui. Geros idėjos negimsta iš vakuumo ir tuo labiau staiga. Be to, neskubėkite kritikuoti ir atmesti nė vienos idėjos – labai gali būti, kad iš pažiūros nieko verta mintis gali privesti prie kokios nors keistos, nestandartinės idėjos. „Savo praktikoje pastebėjau, kad, norint atsiriboti nuo stereotipų ir sukurti ką nors neįprasta, lengviausia tai padaryti jungiant skirtingus dalykus, kartais gal net iš visiškai skirtingų sričių. Skolinkitės idėjas iš aplinkos, savo bei klientų patirties“, – dėsto ekspertas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai