...

Tyrimas: apsiperkant e. parduotuvėse vartotojus erzina akcijinės kainos

Verslas

2015.10.13

Autorius: Kristina Augustinaitė

Temos: , .

Tyrimas: apsiperkant e. parduotuvėse vartotojus erzina akcijinės kainos

Tyrimas: kas skatina apsipirkti internetu? Flickr.com nuotr.

E. parduotuvėse vartotojus labiausiai erzina tai, kad visos prekės pateikiamos su akcijomis, kas apsunkina realios kainos suvokimą, asmens duomenų pateikimas ir nepatogus prekių pristatymas. Tokias išvadas ir kitus įdomius faktus atskleidė jauno verslo platformos lyderis „BZN start“, siekdamas sužinoti, kokios priežastys skatina apsipirkti internetu. Tyrimo, kurio metu apklausti 183 respondentai, rezultatus padėjo išanalizuoti UAB „Rait“, viena pirmaujančių rinkos tyrimų įmonių Baltijos šalyse.

Patogumas ir paprastumas padės pritraukti daugiau vartotojų

Apžvelgdama tyrimo rezultatus, „Rait“ Tyrimų padalinio vadovė Dovilė Radavičiūtė teigė, kad pirkimas internetu tampa vis populiaresnis apsipirkimo būdas. Atliekant apklausą, paaiškėjo, kad 58 proc. respondentų internetu apsiperka bent kartą per mėnesį. Vis dėlto reikia pripažinti, kad kol kas apsipirkimas internetu Lietuvoje nėra įsibėgėjęs, nes dažniau nei kartą per savaitę internetu apsiperka vos 6 proc. apklaustųjų. Pašnekovė įvardijo pagrindinį apsipirkimo e. parduotuvėse kriterijų – tai patogumas ir paprastumas. Šiuolaikinis pirkėjas ypač vertina patogų apmokėjimą, galimybę įsigyti reikiamą paslaugą ar prekę neišėjus iš namų, galimybę racionaliai įvertinti kainą, kai galima palyginti to paties gaminio ar paslaugos kainas skirtingose parduotuvėse, taip pat operatyvų informacijos, susijusios su preke, gavimą.

 

„Didžiausią pridėtinę vertę, apsiperkant e. parduotuvėse, suteikia galimybė racionaliai įvertinti kainą – norimos prekės ar paslaugos kainų palyginimas prieš įsigyjant ir galimybė sutaupyti“

D. Radavičiūtė

 

Ieško išskirtinių prekių

Tyrimo duomenys atskleidė, kad kartą per mėnesį ar dažniau nei kartą per savaitę e. parduotuvėse apsiperkantys asmenys dažniau tai daro dėl patogumo ir paprastumo. „Didžiausią pridėtinę vertę, apsiperkant e. parduotuvėse, suteikia galimybė racionaliai įvertinti kainą – norimos prekės ar paslaugos kainų palyginimas prieš įsigyjant ir galimybė sutaupyti“, – sakė D. Radavičiūtė. Pirkėjai taip pat vertina galimybę internetinėje parduotuvėje rasti išskirtinę prekę ir rinktis iš didesnės gaminių ar paslaugų įvairovės.

Pastebima, kad, apsipirkdami internetinėje erdvėje, prekės kainai daugiau dėmesio skiria vyrai. Analizuojant duomenis pagal sociodemografines charakteristikas, paaiškėjo, kad kartą per savaitę apsiperkantieji e. parduotuvėse pabrėždavo greito apsipirkimo galimybę, kita vertus, internetinių parduotuvių paslaugomis kartą per mėnesį besinaudojantys asmenys dažniau minėdavo saugaus apsipirkimo aspektą.

Vartotojus erzina akcinės kainos

Tyrimo metu paaiškėjo, kad respondentams apsiperkant e. parduotuvėse labiausiai nepatinka tai, kad visos prekės rodomos su akcijomis, kurios trukdo suvokti realią kainą (43 proc.), asmeninių duomenų pateikimas e. erdvėje (43 proc.), nepatogus prekių pristatymas (34 proc.). Svarbu pabrėžti, kad nepatogus prekių pristatymas gerokai labiau erzina tuos pirkėjus, kurie e. parduotuvėse apsiperka kartą per savaitę.

Didelis užimtumas stumia į e. erdvę

Analizuojant sociodemografines charakteristikas, pastebima, kad vyrai dažniau nurodo, jog apsipirkimą e. parduotuvėse lemia siūloma mažesnė prekių ir paslaugų kaina. Apžvelgus įvairaus amžiaus grupių elgesį, pastebėta, kad 25–34 m. žmonės e. parduotuves dažniau renkasi dėl laiko stokos bei didesnės prekių įvairovės, o 18–24 m. amžiaus grupei priklausantys respondentai dažniau renkasi e. parduotuves dėl didesnės prekių įvairovės. D. Radavičiūtė daro prielaidą, kad asmenų, priklausančių 25–34 m. amžiaus grupei, apsipirkimą e. parduotuvėse skatina įsibėgėjusi karjera, kuriamos šeiminės partnerystės ir didelis užimtumas.

Svarbu tenkinti vartotojų poreikius

„BZN start“ įkūrėja Živilė Baubonienė pabrėžia, kad tradicinio verslo perėjimas į e. verslo modelį padeda ne tik padidinti verslo efektyvumą, bet ir sukurti naują pardavimo kanalą, greičiau ir tikslingiau pasiekti savo vartotojų grupę. „O tyrimo rezultatai neabejotinai padės e. verslui atkreipti dėmesį į tuos aspektus, kurie yra svarbūs ar erzina vartotojus, ir imtis priemonių, padedančių pritraukti kuo daugiau vartotojų“, – įsitikinusi ji.

2015 m. rugpjūtį atliktoje apklausoje dalyvavo skirtingo amžiaus respondentai: 18–24 m. (12 proc.), 25–34 m. (47 proc.), nuo 35 m. (41 proc.). 55 proc. apklaustųjų sudarė verslininkai.

Ekspertai

Dr. Živilė Glaveckaitė

Dr. Živilė Glaveckaitė

„bzn start” įkūrėja, vadovė. / UAB „Glaveckaitė Media”

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.