...

Dilema: reklama „Youtube“ ar socialiniame tinkle „Facebook“?

Verslas

2016.01.26

Autorius: Aistė Noreikaitė

Temos: , .

Dilema: reklama „Youtube“ ar socialiniame tinkle „Facebook“?

„Youtube“ kanalų tinklo Baltijos šalyse „Videostars.lt“ įkūrėjas - Rokas Kondratas. Asmeninio albumo nuotr.

Reklamos efektyvumą lemia ne tik jos turinys, bet ir pasirenkamas kanalas. Socialiniam tinklui „Facebook“ pradėjus skelbti įspūdingus peržiūrų skaičius, iškilo esminis klausimas – kurgi tikslingiausia nukreipti reklamą? Kur daugiau galimybių ir naudos? Šią dilemą bandėme aiškintis su vieninteliu „Youtube“ kanalų tinklo Baltijos šalyse „Videostars.lt“ įkūrėju Roku Kondratu.

„Youtube“ pranašumai

Platformos „Youtube“ kompleksiškumas susideda iš daug dalių, kurios nuolat tobulinamos: vaizdo platformos technologinis gerinimas tiek vartotojui, tiek kūrėjui, buvimas antru paieškos varikliu po „Google Search“, priklausymas milžiniškam „Google“ reklamos servisui „AdWords“. Kaip pastebi R. Kondratas, priklausymas „Google“ šeimai bei buvimas ne tik antru paieškos varikliu po „Google“, bet ir jo didele dalimi su visa išplaukiančia nauda daro įtaką tvirtai „Youtube“ pozicijai vaizdo reklamos srityje. Anot eksperto, „Youtube“ išsiskiria ir technologine baze. Mat čia vaizdo gyvavimo laikas yra ilgesnis nei „Facebook“. „Turbūt tik kelios dešimtys procentų visų vaizdo peržiūrų įvyksta per pirmąsias dienas. Visos kitos peržiūros surenkamos vėliau, per paiešką, rekomendacijas, prenumeratą“, – priduria pašnekovas. Taip pat dar vienu „Youtube“ pranašumu galima laikyti brandą. Juk daugelio galvoje vaizdo turinys iškart asocijuojasi su „Youtube“ kanalu.

 

„Ne paslaptis, kad, norėdami pabendrauti su draugais ar paskaityti naujienas, pirmiausia einame į „Facebook“, o žiūrėti vaizdo įrašų lekiame į „Youtube“. Vadinasi, vartotojai yra ir ten, ir ten, tik skirtingu metu veikia skirtingus dalykus“

R. Kondratas

 

R. Kondratas pabrėžia, kad „Youtube“ patobulinimai ir naujiniai skirti ne tik eiliniam vartotojui, bet ir visiems ekosistemos dalyviams: reklamdaviams, kanalui (tiems, kas uždirba iš reklamos), reklamos tinklui bei vartotojams. „Keletas naujesnių pokyčių, kuriuos gali lengvai pamatyti ir vartotojai yra: ultra aukštos raiškos 4K vaizdo, 360⁰ vaizdo bei „trending“ sekcijos atsiradimas“, – pasakoja ekspertas.

„Facebook“ pranašumai

Videostarts.lt“ įkūrėjo teigimu, turbūt vienas esminių „Facebook“ pranašumų – didelė bazė vartotojų, kurie užmiega ir atsibunda su telefonu rankose. O kur dar patogus ir visiems jau žinomas įsitraukimas (dalijimasis, komentavimas, „patinka“ vertinimas). „Facebook“ turi be galo daug duomenų apie mūsų įpročius, veiklą, pomėgius, todėl reklamos ar žinutės rodymas specifinei auditorijai gali būti labai tikslus. Žinoma, funkcija „Autoplay“, kai, slenkant žemyn savo naujienų sraute, pradeda rodyti vaizdo įrašą, daro įtaką dideliam vaizdo turinio peržiūrų skaičiui. Peržiūras didina ir paties „Facebook“ kreipiamas dėmesys į vaizdo turininį, jo technologijos gerinimą“, – dėsto pašnekovas.

Kur tikslingiausia nukreipti reklamą?

R. Kondrato teigimu, reklama efektyviausiai veiktų kompleksiškai naudojant abi platformas: tiek „Youtube“, tiek „Facebook“. „Reikia suvokti, kad tai yra ne tik reklama, bet ir turinio kūrimas. Ne paslaptis, kad, norėdami pabendrauti su draugais ar paskaityti naujienas, pirmiausia einame į „Facebook“, o žiūrėti vaizdo įrašų lekiame į „Youtube“. Vadinasi, vartotojai yra ir ten, ir ten, tik skirtingu metu veikia skirtingus dalykus“, – pasakoja ekspertas.

Anot pašnekovo, reklamos peržiūros nėra vienas ir aiškus parametras, pagal kurį reikėtų matuoti reklamą. Pagalvokime, ar tikrai peržiūra lygi peržiūrai. „Ar yra skirtumas, jei vartotojas peržiūri 20, 50 ar 80 proc. visos vaizdo įrašo trukmės. Juk visais atvejais tai yra peržiūra. Sulyginti vienos platformos peržiūras su kitomis ir drąsiai nuteisti vieną ar kitą platformą būtų neteisinga. Taip pat reikia nepamiršti, kad vienų vartotojų peržiūros kainuoja brangiau nei kitų, vienos kategorijos yra brangesnės, o kitos pigesnės. Jei visgi lygintume, praktika rodo, kad įsitraukimas tinkle „Facebook“ yra didesnis, tačiau peržiūrų procentas didesnis „Youtube“. „Facebook“ leidžia labai specifiškai nurodyti, kam rodoma reklama pagal galybę parametrų, todėl surasti tikslinę auditoriją nebus sudėtinga. O „Youtube“ vartotojai labiau linkę peržiūrėti daugiau ir ilgesnius vaizdo įrašus“, – įžvalgomis dalijasi R. Kondratas.

Eksperto teigimu, kai sujungiamos abi platformos, gaunama dar daugiau sąlyčio taškų, per kuriuos prekių ženklas bendrauja su vartotoju. „Tik reikia nepamiršti, kad „Facebook“ vartotojai mieliau žiūri trumpesnius vaizdo įrašus. Tad ši platforma tinka pirmam įspūdžio, dėmesio pritraukimui su visomis iš to išplaukiančiomis įsitraukimo galimybėmis, kai vartotojas dalijasi, spaudžia „patinka“ bei komentuoja. Tikslingas tokių trumpų vaizdo įrašų nukreipimas į „Youtube“ platformą, kurioje vartotojo laukia išsamesnis, ilgesnis turinys. Dėmesiui palaikyti, naujiems prenumeratoriams pritraukti bei pateikti pasiūlymui vartotojui pasižiūrėti daugiau turinio, kurį turi prekių ženklas, puikiai tinka „Youtube“ reklama“, – vieną iš reklamos strategijų įvardija pašnekovas.

Pabaigoje ekspertas pabrėžia, kad, renkantis reklamos kanalus, visuomet tikslingiausia pasitarti su specialistais, kurie patars ir padės priimti efektyviausius sprendimus. Viskas priklauso nuo siektino rezultato.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.