...

Apie ką turi pagalvoti puikūs vadovai?

Verslas

2016.08.02

Autorius: Gintaras Gimžauskas

Temos: .

Apie ką turi pagalvoti puikūs vadovai?

Puikus vadovas žino savo vertę, tačiau apie ją garsiai nekalba. Jo reikšmę rodo ne kalbos, o darbai ir elgesys. flickr.com nuotr.

Geri ir neeiliniai vadovai savo savybėmis išsiskiria pirmiausia ne statistikos suvestinėse, o realiais darbais ir laimėjimais. Daugelis nori pasiekti tas aukštumas, kuriose esantys bendrovių vairininkai atrodo veikiau kaip kūrybos proceso įkarštyje esantys menininkai ar korporacinio pasaulio donkichotai.

Tobulėjimas yra individualus procesas, tad kiekvienas renkasi sau parankų kelią, vedantį į aukščiausią lygį. Vis dėlto yra kelios universalios taisyklės, kurios padės greičiau kopti į karjeros viršukalnę ar geriau valdyti savo verslą.

Pirmiausia – darbuotojai

Kad ir kokioje srityje dirbate, jei jūsų įmonėje dirba daugiau nei vienas darbuotojas – ne tik jūs, į aukščiausią prioritetų lentelės vietą reikėtų įrašyti rūpinimąsi jais. Juk nuo darbuotojų priklauso, kaip seksis jūsų vadovaujamai bendrovei. Todėl tiesiog privalu pasirūpinti savo darbuotojų tobulėjimo galimybėmis ir įgūdžių ugdymu, o tik paskui kalbėti apie tikslus bei rezultatus.

Problemas spręsti reikia iškart

Kad ir kokia maža problema kankina jūsų komandą, tikėtina, kad nesprendžiama ji išaugs, o tapusi akivaizdi ims daryti neigiamą įtaką darbuotojų motyvacijai, įmonės rezultatams ir vadovo įvaizdžiui bei autoritetui.

Ignoruojamos problemos išraus pasitikėjimą bendrovės valdžia su šaknimis. O kaip bus galima vadovauti, jei darbuotojai nepasitiki savo lyderiu?

Silpniausiojo gelbėjimas

Šiuo atveju posakis „skęstančiųjų gelbėjimas – jų pačių reikalas“ nėra tinkamas. Ypač žinant, kad dažnoje bendrovėje yra darbuotojų, kurie kolegų laikomi silpnąja grandimi. Geras vadovas neturėtų palikti tokių žmonių likimo valiai ir žiūrėti, kaip jie savarankiškai bando susidoroti su užgriuvusiais sunkumais bei bendradarbių spaudimu. Būtų protinga padrąsinti darbuotoją, kuriam nesiseka, ir pasistengti, kad jis suprastų, jog būsite kartu, kad ir kas nutiktų.

Taip, pastangų reikės daug, bet į šią situaciją žiūrėkite kitaip. Jei padėsite geriausiems savo darbuotojams, jų palankumas jums šiek tiek padidės, o iš dugno ištrauktas silpnas pavaldinys gali tapti itin patikimu bei darbščiu komandos nariu, kuris bėgant laikui pelnys ir kolegų pagarbą.

Vadovas neturi būti dėmesio centre

Puikus vadovas žino savo vertę, tačiau apie ją garsiai nekalba. Jo reikšmę rodo ne kalbos, o darbai ir elgesys.

Jei sekasi jūsų darbuotojams, sekasi jūsų bendrovei. Jei jums pavyko iš apgailėtino darbuotojo išugdyti puikų specialistą, vadinasi, gerai išmanote tiesioginį savo darbą. Tačiau atminkite, kad už jį nuopelnų nereikia prisiimti. Tiesiog pasveikinkite pažangą padariusį žmogų.

Nerašyta taisyklė sako, kad vadovas, elgdamasis taip, tarsi jis būtų ne toks svarbus kaip darbuotojai ar kompanija, sudaro ypač svarbaus lyderio įspūdį. Ir jis tik padidės, jei nuolat neprašinėsite darbuotojų atlikti jums nepriklausančių darbų. Jie patys turi suvokti, kad esate vadovas – svarbi įmonės dalis.

Nereikia pamiršti, iš kur atėjote

Veikiausiai ir jūs neretai pastebite, kaip garsus krepšininkas ar muzikantas numoja ranka į autografų prašytojus ir skuodžia tolyn. Pamatęs taip besielgiančią garsenybę tikriausiai ne vienas pagalvoja, kad taip pats nesielgtų.

Vis dėlto tiesa ta, kad daug žmonių net nesusimąsto, jog būtent taip patys elgiasi darbe su pavaldiniais. Juk karjerą tik pradedantiems darbuotojams vadovas – it roko žvaigždė. Mažų mažiausiai – siekiamybė ir pavyzdys. Todėl niekada nereikia užmiršti, kad turite skirti laiko darbuotojams, išklausyti juos, įkvėpti, motyvuoti, suteikti viltį ar paskatinti siekti didesnių tikslų gyvenime.

Galbūt jūs taip pat viską pradėjote nuo žemiausio laiptelio ir sunkiai dirbote, kad būtumėte ten, kur esate dabar. Ar pamenate, kaip buvo svarbu susitikti ir bendrauti su savo dievaičiais?

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.