...

Reklamos veiksmingumas internete: visagalis „Facebook“ ar kiti socialiniai tinklai?

Verslas

2016.03.09

Autorius: Julija Kurilaitė

Temos: , .

Reklamos veiksmingumas internete: visagalis „Facebook“ ar kiti socialiniai tinklai?

Verslo konsultacijų įmonės „Gemius Baltic“ klientų aptarnavimo vadovas - Povilas Goberis. Asmeninio archyvo nuotr.

Bendravimas su klientais vis labiau keliasi į internetą, kuriame apstu galimybių atskleisti savo verslą originaliais ir nekasdieniais sprendimais. Juk tinkamas bendravimas su klientais – viena svarbiausių sėkmingo verslo paslapčių, kuriai skleistis padeda įvairūs socialiniai tinklai. Kokį vaidmenį reklama atlieka socialiniuose tinkluose? Kaip suplanuoti gerą ir tikslus padėsiančią pasiekti reklamą? Ką daryti, jei reklama internete neveikia? Į šiuos ir daugelį kitų klausimų „BZN start“ skaitytojams atsako verslo konsultacijų įmonės „Gemius Baltic“ klientų aptarnavimo vadovas Povilas Goberis.

Daugybė žmonių šiais laikais bent porą valandų per dieną praleidžia naršydami internete, tad, be jokios abejonės, visos reklamos galimybės yra nukreiptos būtent čia. Internetinėje erdvėje skleisti įmonės reklamą ne tik daug veiksmingiau, bet ir gerokai pigiau.

Socialinių tinklų revoliucija

Gemius Baltic“ atstovas teigia, kad nuo to laiko, kai atsirado socialiniai tinklai, o tiksliau jiems evoliucionuojant į tam tikras informacijos platinimo ir dalybų platformas, įvyko natūrali integracija su visu internete esančiu turiniu. „Socialinių tinklų lankytojai dalijasi viskuo, kas jiems įdomu, o svarbiausia – jie čia praleidžia daug laiko. Bemaž visiems verslams tapo būtina egzistuoti socialiniame tinkle“, – neabejoja jis.

 

„Yra verslų, kurie perka reklamą tik „Facebook“, ir yra svetainių, kurios tik dėl „Facebook“ sulaukia gausių lankytojų srautų, kuriančių didžiąją dalį pajamų iš reklamos jau toje svetainėje“

P. Goberis

 

Anot P. Goberio, vieniems interneto dalyviams tai yra svarbus skaitytojų srauto šaltinis, kitiems – potencialių klientų paieškos alternatyva. „Socialiniai tinklai besireklamuojantiesiems leidžia palyginti nebrangiai ir gana veiksmingai pasiekti tikslines auditorijas. O interneto svetainėms socialinių tinklų kuriamas lankytojų srautas užtikrina ir didesnes šių svetainių pajamas iš reklamos“, – atskleidžia pašnekovas.

Reklamos kaina internete priklauso nuo įmonės poreikių

P. Goberis pasakoja, kad vidutinis reklamos internete biudžetas siekia apie 5 tūkst. ir daugiau eurų, tačiau, siekiant auginti prekių ženklo žinomumą, gali nepakakti ir keliolikos tūkstančių eurų. „Reklamos biudžeto dydis priklauso nuo tikslų. Jeigu tikslas surinkti 100 puslapio „patinka“ paspaudimų „Facebook“, gali pakakti ir 10 eurų, nes vienas „patinka“ vidutiniškai kainuoja 10 centų“, – dėsto jis.

Neatsižvelgiant į interneto pranašumus, populiariausias reklamos būdas išlieka lietuviškuose portaluose arba „Google“ paieškoje. „Gemius Baltic“ klientų aptarnavimo vadovas atkreipia dėmesį, kad pastaruoju metu alternatyvi reklama internete nenaudojant socialinių tinklų – programmatic (tikslingas, dažnai vadinamas tiesiog RTB) būdas. „Ši reklama paprastai perkama nežinant galutinio sąrašo svetainių, kur ji bus rodoma, tačiau tiksliai žinant, kokia auditorija šią reklamą pamatys“, – pasakoja pašnekovas.

Jei nesi „Facebook“, tavęs nėra išvis?

Šiuo metu verslas neįsivaizduojamas be socialinio tinklo „Facebook“. Įmonės kuria puslapius, norėdamos surinkti savo vartotojus į labiau sutelktą vietą ir skelbti jiems tam tikrą informaciją. „Yra verslų, kurie perka reklamą tik „Facebook“, ir yra svetainių, kurios tik dėl „Facebook“ sulaukia gausių lankytojų srautų, kuriančių didžiąją dalį pajamų iš reklamos jau toje svetainėje“, – pasakoja verslo konsultacijų įmonės atstovas.

Anot P. Goberio, įvairūs politikai ir visuomenės veikėjai taip pat naudojasi šiuo socialiniu tinklu, didindami savo reitingus arba sekėjų skaičių. „Net Vytautas Landsbergis naudojasi „Facebook“ tam, kad greitai pasiektų gerokai didesnes skaitytojų auditorijas, negu pasiekdavo anksčiau, siųsdamas straipsnius įvairiems laikraščiams“, – teigia jis.

Teiraujuosi pašnekovo, ką reiškia įmonei šiais laikais neturėti profilio socialiniame tinkle „Facebook“? „Įmonei neturėti profilio socialiniame tinkle, kuriame yra jos tiksliniai klientai, reiškia prarasti galimybę dalį jų paversti realiais pinigus mokančiais klientais. Įmonės puslapis „Facebook“, jeigu jis įdomus, reguliariai atnaujinamas ir tvarkomas, leidžia ne tik tiesiogiai pritraukti klientų, bet ir nuolat gauti grįžtamąjį ryšį“, – tvirtai atsako P. Goberis.

O kokia situacija su kitais socialiniais tinklais? Ar juose esanti reklama pasiekia vartotoją? Pašnekovas tvirtina, kad, „Twitter“ Lietuvoje yra nepopuliarus socialinis tinklas, ypač lyginant jo populiarumą Latvijoje. „Žiūrint rinkodaros specialisto akimis, „Twitter“ beveik niekada neprideda papildomos auditorijos reklamos kampanijoje. „Instagram“ ir „Linkedin“ populiarumas Lietuvoje šiuos kanalus daro vis populiaresnius reklamos planavimo srityje, o pasiekti specifinę ir siaurą tikslinę auditoriją yra tikrai veiksminga“, – tikina „Gemius Baltic“ atstovas.

Pajamos – pirmasis reklamos veiksmingumo rodiklis

Pašnekovas pasakoja, kad, norint suplanuoti gerą ir tikslus padėsiančią pasiekti reklamą, pirmiausia reikia parengti trumpą planuojamos komunikacijos planą, kuriame būtų detalizuoti ne tik tikslai, bet ir auditorija, kurią ši reklama turi pasiekti. „Neabejotinai Lietuvoje pirmasis reklamos planavimo žingsnis daugeliu atvejų yra atliekamas, tačiau nėra matuojami jo rezultatai, nenustatomos pasiektos auditorijos, todėl nebūna galimybės patikimai įvertinti, ar investicijos į reklamą buvo veiksmingos“, – mano P. Goberis.

Jis įsitikinęs, kad veiksminga reklama yra tokia, kuri padeda parduoti. „Dažniausiai efektyvumas remiantis paspaudimais vertinamas CTR rodikliu. Tačiau dalis reklamos paspaudimų yra netyčiniai. Nenorėjęs reklamos spausti interneto vartotojas stengiasi kuo greičiau uždaryti naujai pradėtą rodyti langą. Jeigu langas uždaromas greitai, reklamos paspaudimas yra nesėkmingas“, – aiškina „Gemius Baltic“ klientų aptarnavimo vadovas.

P. Goberis jauniems verslininkams siūlo įvertinti, kokią pinigų sumą reklamai jie galės skirti, tačiau mano, kad pradžioje vertingiausia būtų pasinaudoti nemokamu reklamos kanalu – draugų komentarais internete, pranešimais tiksliniuose forumuose ir pan. „Itin gerai veikia verslo vadovo, kaip savo srities specialisto, vertingi patarimai toje srityje, straipsniai, istorijos“, – pataria pašnekovas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.