...

Sėkmė lietuvių laukia globalioje rinkoje

Verslas

2016.03.24

Autorius: Giedrė Rutkauskaitė

Temos: .

Sėkmė lietuvių laukia globalioje rinkoje

„Google“ įmonės rinkodaros vadovas Baltijos šalims - Regimantas Urbanas. Asmeninio albumo nuotr.

„Jei vartotojas kažko nesupranta ir suklysta, tai yra ne jo, o mūsų problema“, – tokia pasaulinės bendrovės „Google“ logika pasitarnautų ne vieno verslo sėkmei. Tuo įsitikinęs įmonės rinkodaros vadovas Baltijos šalims Regimantas Urbanas, kovo 17 d. LT VCA Lietuvos rizikos ir privataus kapitalo asociacijos visuotiniame metiniame narių susirinkime aptaręs skaitmeninio verslo tendencijas.

Tapome drąsesni

Vienas pirmųjų lietuvių, įsidarbinusių „Google“, R. Urbanas domisi ir aktyviai prisideda prie bendros skaitmeninės Baltijos regiono ekosistemos plėtros. To siekiama skaitmenizuojant vietos smulkiuosius ir vidutinius verslus bei eksportuotojus. Pasak jo, lietuviai turi absoliučiai visas galimybes išsiskirti. „Vinted“, „YPlan“ pavyzdžiai rodo, kad lietuvių idėjos gali būti konkurencingos už šalies ribų. Juolab kad verslo plėtrai nebūtinos naujos patalpos ir komandos užsienyje. Užtenka paleisti naują domeną su tos šalies plėtiniu, įdėti internetinę reklamą ir viskas“, – aiškina vyras ir tikisi, kad panašių atvejų greitai galėsime išvardyti daugiau.

 

„Sukuri savo verslo prototipą, įdedi jį į masinio rėmimo tinklus, tokius kaip „Kickstarter“, ir iš lankytojų susidomėjimo jau gali spręsti apie verslo sėkmę.“

R. Urbanas

 

Drauge su būriu verslo angelų ir investuotojų „Google“ atstovas išskyrė gyvėjantį tautiečių požiūrį į verslą. „Tapome drąsesni, nebijome svajoti ir bandyti. Vis dėlto į naujas idėjas dar žiūrima kaip į papildomą veiklą, pomėgį, tikimasi sukurti produktą ar paslaugą, o kitą rytą atsibusti milijonieriais. Nepulkime kurti romantizuoto įsivaizdavimo apie verslą – sėkmę atneša nuoseklus darbas“, – tikina ekspertas.

Pamirškite apie kilmės vietą

Už naujų „Google“ paslaugų pasirodymą Baltijos rinkoje atsakingas vyras įsitikinęs, kad rytojaus verslas turi galvoti apie pasaulinę rinką. „Kas šauniausia, internetas sulygina visų galimybės, tad verslo kilmės šalis dažnu atveju net nebūna žinoma ir skelbiama, – aiškina Regimantas siūlydamas pamąstyti ne tik apie regioninę plėtrą. – Galbūt jūsų niša yra Brazilijoje ar Filipinuose. Jei būsite pakankamai įžvalgūs, niekam nebus svarbu, iš kokios šalies jūs esate.“

Pasak pašnekovo, sėkmingas verslas žino savo vartotoją ir jo poreikius iškelia į priekį. „Žmonės vartoja daugiau. Mes praktiškai gyvename internete, kasdienio gyvenimo efektyvumui gerinti naudojame įvairias programėles, du iš trijų žmonių jau ir miega su mobiliuoju telefonu“, – intriguoja Regimantas ir aiškina, kad dažnas mūsų technologijas telkiasi net savo ramiam miegui stebėti. Greitis, informacijos suteikimas dar vartotojui nepaklausus, didelis pasirinkimo spektras, vartotojo įtraukimas į procesą ir personalizuota patirtis – tai matomo verslo ypatybės.

„Būti ar nebūti“ – klausimas skaitmeninei visuomenei

Tik savo ir klientų laiką gerbiantis verslas, pasak eksperto, gali sėkmingai plėtotis ir užsitarnauti aktyvių vartotojų dėmesį. „Privalome nuolat stebėti kintančią rinką, žiūrėti, kas gali būti aktualu ateityje, kas kyla „ant bangos“ ir kiek įmanoma labiau atliepti šiuos poreikius“, – tvirtina „Google“ atstovas, drauge su veiklių žmonių komanda noriai konsultuojantis jaunus verslus, jau turinčius aiškią strategiją, užkoduotą potencialą plėtrai. Greitis tapo vienu svarbiausių sėkmės aspektų, tad būtent verslo suskaitmeninimas leido iš anksto pamatuoti verslo sėkmę. „Sukuri savo verslo prototipą, įdedi jį į masinio rėmimo tinklus, tokius kaip „Kickstarter“, ir iš lankytojų susidomėjimo jau gali spręsti apie verslo sėkmę.“ Anksčiau tokių galimybių neturėjome.

Metas keisti nusistovėjusias sampratas

Paklaustas apie potencialiausias verslo sritis, Regimantas neskuba atsakyti tikindamas, kad šiandien esanti situacija gali visiškai pasikeisti jau rytoj, gimus naujai verslo supernovai. „Ateitis priklauso verslui, nuo pamatų pakeisiančiam nusistovėjusias sampratas, teorijas ir modelius“, – įsitikinęs „Google“ atstovas, savo argumentą stiprindamas pasaulyje itin suspindėjusiais „Air BnB“, „Uber“, „Code Academy“, „Tinder“ ar „Spotify“ startuolių pavyzdžiais.

Eksperto nuomone, šalyje galimybių turi absoliučiai visos verslo sritys. Vis dėlto šiuo metu didelės potencijos pilnos finansų, paskolų rinkos, žaidimų industrija, pažinčių portalai, tiesioginių mainų platformos. Žinoma, apsiriboti tik keliomis sritimis būtų kvaila – geros idėjos ir nepalankiausią rinką gali prikelti antram gyvenimui. Tačiau startuoliškų idėjų pramuštoms galvoms Regimantas draugiškai pataria: „Pradedant verslą svarbu taip pat pagalvoti apie pajamas. Monetarinė idėjos išraiška gal ir nėra pagrindinis variklis, tačiau aiški strategija ir numatomas pajamų gavimo kelias yra tai, kas idėją paverčia verslu.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.