KAIP IŠGYVENTI JAUNAM VERSLUI? (#)

Ieva Drungilaitė prieš 2 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 8 s.
Kaip išgyventi jaunam verslui? Flickr.com nuotr.
Nusprendus imtis nuosavos veiklos, entuziazmas kartais užgožia racionalų mąstymą. Tai startuojančiam verslui sukelia grėsmę pasiklysti teisinėje sistemoje arba pamiršti tam tikras mokestines prievoles. Kas svarbu, kad jaunas verslas išgyventų, pasakoja forumo „#LAUNCH“ pranešėjos – advokatų kontoros „Varul“ partnerė, advokatė Ernesta Žiogienė ir „KM Consulting“ įkūrėja Kristina Makaveckaitė.

Realus požiūris


Anot E. Žiogienės, pradedantieji verslininkai labai dažnai susiduria su klaidomis, kurios gali sužlugdyti puikią idėją. Viena didžiausių klaidų – neatlikti namų darbai. „Prieš pradedant bet kokį verslą, reikia išanalizuoti rinką, kurioje bus siūlomas naujas produktas ar paslaugos. Be to, reikia gerai pamatuoti savo galimybes, parengti tinkamą strategiją, įvertinti prieinamus finansinius išteklius ir daug kitų aspektų“, – pataria ji.
„Kuriant verslą, kaip ir visoms disciplinoms, reikia specialių žinių, įgūdžių ir kompetencijos. Taigi, prieš pradedant verslą, rekomenduojama pasitarti su savo srities specialistais. Mano manymu, rizikuoja kiekvienas naujokas, tačiau šią riziką galima sumažinti, jeigu tam tinkamai pasiruošiama“
E. Žiogienė
Trūkstamo pasiruošimo verslui spragą pastebi ir K. Makaveckaitė. Jos teigimu, jaunas verslas kartais neįvertina gresiančių mokestinių reikalavimų. „Dėliodami visą verslo veikimo mechanizmą, jauni verslai neįvertina atsirandančių mokestinių prievolių iš užsienio mokesčių administratoriaus, pavyzdžiui, prievolės registruotis mokesčių mokėtoju užsienio šalyje ir ten mokėti mokesčius arba galimybės įsiregistruoti į PVM mokėtojų registrą, taip pakeičiant sandorio kainą – kartu ir išlaidas“, – sako pašnekovė.

Pastebima, kad naujokai per daug sureikšmina pelno poreikį. „Verslo naujoko tikslas turėtų būti siekis sukurti pridėtinę vertę. Noras iš verslo gauti pelną natūralus, tačiau, manau, pelnas turėtų būti sukurtos pridėtinės vertės pasekmė, o ne pagrindinis tikslas“, – įsitikinusi E. Žiogienė.

Jai antrina ir K. Makaveckaitė, sakydama, kad orientuotis vien tik į pelną yra netikslinga, svarbu suvokti savo veiklos esmę ir pobūdį. „Sutinku – pelno siekiančiam ūkio subjektui pati veiklos forma suponuoja tokį tikslą, tačiau nepamirškime pelno ir gaunamų pajamų sąvokų. Dėl kryptingai kuriamų pajamų pelno rodiklius galime padidinti, pavyzdžiui, suefektyvinę darbo procesus. Tai reiškia, kad iš bet kurios pasaulio vietos dirbantis jaunas verslas, sėkmingai parduodantis savo praktinę patirtį, iš karto dirba pelningai, o gamybos įmonė, investavusi į darbo mašinas bei įrankius, darbo vietų įrengimą, paruošimą, trejus metus gali dirbti nuostolingai, nors ir iš karto, sudariusi ilgalaikes sutartis su partneriais, uždirba nuolatines pajamas“, – teigia K. Makaveckaitė.

Nuo klaidų apsaugotų nėra

Nė vienas verslas nėra apsaugotas nuo klaidų ar konkurencinės aplinkos, todėl prarasti vilties dėl keblumų neverta. „Jei verslas kurs pridėtinę vertę, tai jau bus pirmas saugiklis nuo ankstyvo jo žlugimo. Net jeigu rinkoje ir stipri konkurencinė galia, naujokas gali sėkmingai įeiti, galvodamas apie unikalaus produkto pasiūlymą arba jau egzistuojančių tobulinimą. Šiaip ar taip, visuomet svarbu turėti planą B – juk niekas nėra apsaugotas nuo klaidų. Tokiu atveju reikėtų ieškoti konkrečios problemos sprendimo būdo, pavyzdžiui, jeigu įmonei trūksta lėšų, galima ieškoti, kas norėtų investuoti į bendrovę, domėtis papildomo finansavimo galimybėmis ir panašiai“, – aiškina E. Žiogienė.

Tiesa, anot K. Makaveckaitės, gauti finansavimą jaunam verslui nebus lengva. „Jaunam verslui finansavimą gauti nėra paprasta. Kredito įstaigos vertina įmonės apyvartumo rodiklius, nuosavo ir skolinto kapitalo santykį, pačią įmonės veiklos specifiką, priklausomybę arba nuo konkrečių partnerių, arba nuo konkrečių sąlygų rinkoje – veiksnių daug. Esmė ta, kad jaunam verslui pinigų niekas lengvai nedalija“, – teigia pašnekovė.

Nereikia bijoti klausti

Abi pašnekovės įsitikinusios – specialistų patarimai gali apsaugoti nuo rizikų. „Kuriant verslą, kaip ir visoms disciplinoms, reikia specialių žinių, įgūdžių ir kompetencijos. Taigi, prieš pradedant verslą, rekomenduojama pasitarti su savo srities specialistais. Mano manymu, rizikuoja kiekvienas naujokas, tačiau šią riziką galima sumažinti, jeigu tam tinkamai pasiruošiama“, – neabejoja E. Žiogienė.

K. Makaveckaitė sako, kad nereikia tikėtis itin lengvos verslo pradžios. Tačiau pašnekovė pastebi lietuviško verslo pažangą. „Norisi pasidžiaugti garsiai – dabar mūsų jaunas verslas tikrai sąmoningas ir gana spartus. Informacijos gausa internete, pavyzdiniai verslo veikimo modeliai bei gero verslo praktika – puikios gairės, bet kartu ir iššūkis kiekvienam“, – jauną verslą giria pašnekovė.

Mokestinė ir teisinė verslo aplinka neturi tapti neįveikiama kliūtimi startuojančiam verslui. Tam, kad rizika būtų sumažinta, o klaidų išvengta, reikia žinoti keletą gudrybių. Apie jas savo pranešimuose pasakos E. Žiogienė ir K. Makaveckaitė 2016 m. balandžio 28 d. vyksiančiame jauno verslo forume „#LAUNCH“.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai