...

Ar pinigai reikalingi gerai verslo idėjai išvystyti?

Verslas

2016.04.25

Autorius: Ieva Drungilatė

Temos: , , .

Ar pinigai reikalingi gerai verslo idėjai išvystyti?

„Open Coffee Club Vilnius“ direktorius - Rokas Tamošiūnas. V.Ivanovo (Verslo žinios) nuotr.

Siekiantieji pradėti savo verslą neretai skundžiasi, kad juos stabdo pinigų trūkumas. Tam, kad verslo idėjai auginti reikalingi pinigai, pašnekovas Rokas Tamošiūnas pritaria tik iš dalies. Investuotojas ir startuolių patarėjas teigia, kad kartais gerai idėjai ištobulinti pinigai nėra patys svarbiausi.

Visų pirma, anot pašnekovo, kalbant apie gerą verslo idėją, būtina suprasti jos esmę. Tai turi būti tokia idėja, kuri, be kitų bruožų, turėtų potencialo būti pelninga. „Idėja turi būti inovatyvi, ilgalaikė, išskirtinė savo technologiniu ar verslo modelio požiūriu, tačiau pirmiausia, sujungus visus šiuos elementus, ji turi būti pelninga ir nešti verslininkui daugiau naudos, negu užsiimant kita veikla“, – pasakoja R. Tamošiūnas.

 

„Verslas atsiranda tada, kai yra komanda, o joje matomas aiškus lyderis. Galima idėjos sėkmė numatoma pagal tai, kaip greitai komanda įveikia iškilusius sunkumus, o ne pagal tai, kiek pinigų ji turi“

R. Tamošiūnas

 

Viskas įgyvendinama

Verslo idėjų skatintojas įsitikinęs, kad nėra nieko neįmanoma, o įdedamos pastangos ir kūrybinis mąstymas kai kuriais atvejais gali atpirkti pinigų trūkumą. „Yra verslų, kur be finansų tu negali pajudėti nė žingsnio. Tai dažniausiai gamybinės, technologinės sritys. Tačiau yra ir tokių, pavyzdžiui, informacinių technologijų ar prekybos srityje, kurie gali startuoti visai be lėšų, o didelis darbas ir pastangos sukurs pajamas“, – teigia pašnekovas.

Be to, R. Tamošiūnas optimistiškai nuteikia sakydamas, kad kiekvienas verslas gali pasirinkti savo finansavimo modelį, jeigu jaučia pinigų stygių idėjai auginti. Svarbiausia, pasak jo, suprasti skirtumus tarp kreditorių ir investuotojų.

„Kai verslui pinigų paskolina kreditorius, jis nori matyti pelną. Su paskolintais pinigais galima įgyvendinti savo idėjas. Tada, kai pinigai ne paskolinami, o investuojami, kiekvienas investuotojas nori matyti ne tiek pelną, kiek kuriančios komandos pažangą. Jeigu sukurta stipri komanda, yra stiprus idėjinis pagrindas ir ambicijos, matomas aiškus judėjimas pirmyn, investuotojai norės dirbti su tokia verslo idėja ir jos kūrėjais“, – tikina R. Tamošiūnas.

Anot pašnekovo, ne mažiau svarbu suvokti, kad kiekvienas investuotojas verslininkui daro įtaką, ne visada suteikia laisvę veikti taip, kaip nori pati komanda. Investicijų gavimas įpareigoja rodyti realius rezultatus ir nuolat judėti pirmyn tokiais tempais, kad būtų patenkintas investuotojas.

Ekspertas pabrėžia, kad pinigai ar pelningumas ne visada yra lemiamas veiksnys idėjos sėkmei. Viskas prasideda nuo žmogiškųjų išteklių – komandos. „Verslas atsiranda tada, kai yra komanda, o joje matomas aiškus lyderis. Galima idėjos sėkmė numatoma pagal tai, kaip greitai komanda įveikia iškilusius sunkumus, o ne pagal tai, kiek pinigų ji turi“, – neabejoja pašnekovas.

Keletas esminių patarimų

Kai komanda yra stipri ir pasitiki savo veikla, tačiau neturi pakankamo biudžeto, kad galėtų sau leisti viską, reikia protingai skirstyti išteklius. Vienas esminių kriterijų – lankstumas. R. Tamošiūno teigimu, jaunam verslui nebūtina investuoti į dideles infrastruktūras, brangius biurus. Svarbu suteikti norimą vertę vartotojui, orientuotis ne į didžiules rinkas, o į konkretų pirkėją, nuo kurio sumokėtų lėšų bus galima judėti toliau.

Taip pat idėjos augimo metu nebūtina ilgam įdarbinti daug profesionalų. Kur kas sumaniau elgiasi pradedantieji verslininkai, konkretiems darbams samdantys laisvai samdomus specialistus. Turint aiškią idėją, gali padėti panašių platformų, konkurentų analizė. Iš jų nesunku pasimokyti ir suvokti, kam galima tikslingiau panaudoti turimus pinigus. Paskutinis ir, ko gero, svarbiausias pašnekovo patarimas pradedantiesiems verslą su mažu biudžetu – išbandyti savo siūlomą idėją: „Siūlyčiau atlikti bandomuosius pardavimus, kol dar nėra prekės, bet einama pas potencialius pirkėjus, aiškinamasi, ar jie pirktų, ar ne. Taip sužinomi tiesioginiai vartotojų poreikiai, pagal kuriuos galima kurti prekę.“

Be viso to, R. Tamošiūnas pabrėžia, kad aklai tikėti būsimu vartotoju nėra tikslinga. Svarbiausia prieš startuojant apsilankyti pas daugelį jų ir ne užsirašyti pažodžiui, kas sakoma, bet suvokti, ko tikimasi.

Ekspertai

Rokas Tamošiūnas

Rokas Tamošiūnas

Partneris / Rizikos kapitalo fondas „Open Circle Capital“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.