...

Dar nesate geriausias savo srities pardavėjas? Tapkite juo!

Verslas

2016.06.29

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: , , .

Dar nesate geriausias savo srities pardavėjas? Tapkite juo!

Rinkodaros entuziastas, konferencijos „Forum One“ bendraįkūrėjis ir knygos „Atsiprašome, išparduota“ autorius - Martynas Šaikus. BFL/Andriaus Ufarto nuotr.

Daugiau nei per dešimtmetį sukaupta patirtimi ir konkrečiomis pamokomis džiaugsmingai sutiko pasidalyti rinkodaros entuziastas Martynas Šaikus, konferencijos „Forum One“ bendraįkūrėjis ir knygos „Atsiprašome, išparduota“ autorius. Parduodamas įvairiausias prekes ir paslaugas tiek internetu, tiek tiesiogiai, jis sakosi sukaupęs nemenką žinių bagažą.

Istorija apie obuolių verslą

Pašnekovas sąžiningai prisipažįsta: „Nesu tobulas rinkodaros žinovas ar koks aiškiaregys – tendencijų kūrėjas. Dalijama labai daug sėkmės patarimų, receptų, rašoma apie verslo aukštumas, tačiau dažnai nutylimos arba nepabrėžiamos klaidos, kurios persekioja daugybę žmonių, siekiančių sėkmės versle, – sako M. Šaikus ir čia pat įvardija didžiausią savo patirtą bei kitiems būdingą klaidą: – Manau, pati didžiausia klaida, kai žmonės pradeda verslą, bet net neįsivaizduoja arba turi nedaug supratimo apie tai, kaip parduos savo prekes ar paslaugas. Žmonės kuria skelbimų portalus, e. parduotuves ar atsiveža iš užsienio labai gražių prekių, bet nei tikslinės potencialių klientų bazės nėra surinkę, nei gero pardavimo ir rinkodaros plano parengę.“ Pašnekovas dabar visuomet įvertina rinkos potencialą, skaičiuoja, kokia nemokama ir mokama reklama jam prieinama, ir svarsto, kaip pranešti tikslinei rinkai apie savo naują produktą. Tik tada sprendžia, ar imtis to projekto, ar ne.

Pirmoji pamoka: pradėk verslą tik tada, kai tiksliai žinai, kam reikia tavo prekės ar paslaugos, kiek apytiksliai tokių žmonių yra ir ieško tavo sprendimų, apskaičiuok, kiek apytiksliai kainuos šiuos žmones pritraukti. Ir tik tada nuspręsk, prieš pradėdamas žengti kitus žingsnius, ar verta pradėti. Prisimink, ką sakė Steve’as Jobsas: „Pasaulyje tiek nuostabių idėjų, kad svarbiausia dabar atsirinkti, ko nedaryti.“

Istorija apie vasariškų marškinėlių verslą

 

„Visada slapta troškau turėti savo drabužių liniją.“

M. Šaikus.

 

M. Šaikus pasakoja ir apie kitas didžiąsias savo pardavimo pamokas: „Visada slapta troškau turėti savo drabužių liniją. Ta svajonė išliko ir dabar, bet dar 2004-aisiais su bičiuliu išbandėme savo jėgas gana paprastoje vasariškų marškinėlių vaikinams ir merginoms rinkoje. Tuo metu labai populiarus buvo Boratas, humoristinis Kazachstano žurnalistas, ir daugybė žmonių buvo tiesiog pamišę dėl jo juokelių. Tad mes užkėlėme Borato atvaizdą ant marškinėlių, tiek moteriškų, tiek vyriškų, ir vykome į Palangą jų pardavinėti. Pardavimo planas buvo primityvus, bet labai veiksmingas – vaikščioti po paplūdimį ir siūlyti įsigyti marškinėlius. Taip sugebėjome per savaitgalį parduoti marškinėlių už 4 tūkst. litų.“

Antroji pamoka: išgrynink ir paruošk pardavimo strategiją. Stenkitės parduoti kitaip. Mes pateikėme prekę paplūdimyje, kur buvo milžiniškas tikslinių klientų būrys ir nebuvo nė vieno konkurento, išskyrus čeburekų prekeivius.

Istorija apie kelionių milijonieriams verslą

M. Šaikus atskleidžia visuomet svajojęs susipažinti ir bendrauti su milijonieriais. Juk jie patys geriausi verslo ir lyderystės mokytojai. Svarstydamas, kaip tai padaryti, 2008 m. pasiūlė savo tėčiui vieną pramuštgalvišką idėją – sukurti naują prekių ženklą „Vadovų lyga“, kuris pritrauktų tikslinę auditoriją – vadovus bei verslo savininkus, ir organizuoti verslo seminarus bei įvairias keliones vadovams užsienyje. Taip sukurtas projektas buvo įgyvendintas jau po pusmečio. „Surengėme pirmąją kelionę į Egiptą, kur vyko 12 vadovų, dalis jų buvo net iš didžiausių Lietuvos įmonių dešimtuko. Taip ir prasidėjo labai įdomi pažintis, išsirutuliojusi į tolesnį bendradarbiavimą.

Trečioji pamoka: sukurk savo tikslinių klientų bendruomenę, klubą. Daugelis ieško klientų, bet retas galvoja, kaip juos suburti į vieną bendruomenę su aiškiai ją identifikuojančiu pavadinimu ir tikslais. Žmonės mėgsta priklausyti tokių pačių kaip jie bendruomenėms. Būtent kontaktai, ryšiai ir jų vystymas yra pati efektyviausia strategija, jeigu norite išlaikyti glaudų ryšį su savo bendraminčiais, kurie, jeigu tik iškyla poreikis jūsų paslaugoms, daug dažniau jums paskambins, parašys ir pasiteiraus dėl jūsų paslaugų.

Istorija apie jus ir kodėl ją turi žinoti kiti. Didžioji Richardo Bransono pamoka

M. Šaikus prisimena, kaip 2013 m. Kaune buvo surengta jo ir komandos konferencija „Forum One“, pripažinta didžiausia tokio masto konferencija visoje Vidurio Europoje. Į ją, talkinant Vladui Lašui, pavyko pakviesti vieną įžymiausių pasaulio verslininkų – „Virgin Group“ įkūrėją serą Richardą Bransoną. „Po konferencijos, atradęs tinkamą progą, aš R. Bransono paklausiau, kokį patarimą jis duotų verslininkui, norinčiam padidinti pardavimą. Jis trumpai pamąstęs atsakė: „Turi kurti savo asmeninį prekių ženklą. Tu gali būti pati geriausia reklama ir žiniasklaidos kanalas savo prekėms, paslaugoms ir naujiems projektams.“

Ketvirtoji pamoka: kurkite savo asmeninį prekių ženklą, rašykite straipsnius (ar knygas), dalykitės savo mintimis, idėjomis jas skleisdami per tiklaraščius ar kitus asmeninius socialinius tinklus. Užmegzkite ryšį su interneto portalais ir nišiniais jūsų srities puslapiais, kurie norėtų skelbti jūsų kuriamą turinį. Būtent tuomet, rinkdami savo gerbėjų el. pašto adresus, „Facebook“ gerbėjus, sekančius jūsų mintis ir idėjas, galite daug lengviau ir greičiau pristatyti savo naujienas, prekes ir nepiršdami jų didinti pardavimą. Taip jūs iš pardavėjo tapsite ekspertu, kurio nuomonė ir rekomendacijos vertinamos ir gerbiamos. Jūs tapsite autoritetais.

Papildoma pamoka: atskirkite savo vardą nuo įmonės pavadinimo. Jeigu planuojate kurti sąžiningą, skaidrų verslą, tuomet labai stipriai brandinkite savo vardą. Įmonės gali būti nuolat kuriamos, bet jūsų vardas ir pavardė yra būtent tai, kas liks, augs ir stiprės metai iš metų.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.