...

Ar efektyvumas slopina kūrybiškumą?

Verslas

2016.08.30

Autorius: Kristina Augustinaitė

Temos: .

Ar efektyvumas slopina kūrybiškumą?

Vytauto Didžiojo universiteto filosofijos dėstytojas, buvęs reklamos agentūros „Not Perfect“ vykdantysis direktorius - Viktoras Bachmetjevas. Artūro Bulotos nuotr.

Kūrybiškumas ir efektyvumas dažnai nepagrįstai supriešinami. Apie tai, koks efektyvumo ir kūrybiškumo santykis išryškėja reklamos kūrimo procese, kalbėjomės su Vytauto Didžiojo universiteto filosofijos dėstytoju, reklamos agentūros „Not Perfect“ buvusiu agentūros vykdančiuoju direktoriumi Viktoru Bachmetjevu.

Kūrybos ir efektyvumo supriešinimas

Reklamos kūrimo kontekste efektyvumo ir kūrybiškumo supriešinimą V. Bachmetjevas vertina kaip visiškai beprasmį. Pašnekovas įsitikinęs, kad šios sąvokos nėra tolygios, nes apima skirtingus reklamos kūrimo etapus. Pasak V. Bachmetjevo, efektyvumas anaiptol nenuslopina kūrybiškumo. „Kuriant reklamą, efektyvumas reklamoje yra duotybė, kurios privaloma laikytis. Juk, nusprendę kurti neefektyvią reklamą, reklamos specialistai paprasčiausiai neturės darbo. Nėra jokios prieštaros ir įtampos tarp kūrybiškumo ir efektyvumo, – sako pašnekovas. – Kūrybiškumas tėra priemonė efektyvumui pasiekti.“

Išradingumas reklamoje

 

„Kuriami mitai, kad reklamoje dirbantys kūrybininkai yra laisvi kūrėjai, kuriuos bandoma suvaržyti. Iš tiesų reklamoje reikia, kad skirta užduotis būtų atlikta išradingai ir efektyviai, atsižvelgiant į esamus apribojimus.“

V. Bachmetjevas.

 

„Dažniausiai suklaidina nuo seno gajos šnekos apie kūrybiškumą reklamoje, tarsi reklamos kūrėjai būtų menininkai“, – pabrėžia V. Bachmetjevas. Pašnekovas įsitikinęs, kad „kūrybiškumo“ sąvoka reklamos srityje turėtų būti pakeista tikslesne „išradingumo“ sąvoka. Išradingumas reklamai padeda tapti efektyvesnei. Kita vertus, kūrybiškumas reiškia, kad tuščiame lape reikia sukurti netikėtą rezultatą. „Kūrybiškumo sąvoka tinka laisviems kūrėjams, kuriems netaikomi jokie suvaržymai. Pavyzdžiui, meno pasaulyje nėra jokių suvaržymų ir jokios išankstinės užduoties. Kuriami mitai, kad reklamoje dirbantys kūrybininkai yra laisvi kūrėjai, kuriuos bandoma suvaržyti. Iš tiesų reklamoje reikia, kad skirta užduotis būtų atlikta išradingai ir efektyviai, atsižvelgiant į esamus apribojimus“, – sako pašnekovas.

Reklamos kūrėjai – lyg inžinieriai

Pasak V. Bachmetjevo, užsakovas niekada nepasakys: „Sukurkite man bet kokią reklamą.“ Taip nebūna. Reklamos kūrėjams visada pateikiama aiški užduotis ir nustatomi konkretūs apribojimai. „Visada yra tikslas, kurį galima pasiekti geriau arba blogiau – taip atsiskleidžia reklamos efektyvumas“, – neabejoja V. Bachmetjevas. Taigi, kaip efektyviai bus įgyvendintas tikslas, priklauso nuo reklamos kūrėjų išradingumo. Anot pašnekovo, reklamos kūrėjai galėtų būti prilyginami inžinieriams, o ne tapytojams. Jie turi aiškų tikslą ir, esant laiko, tikslinės auditorijos, biudžeto ir reklamos kanalų apribojimų, turi parodyti savo išradingumą siekdami rezultato. Taigi reklamoje yra iš anksto apibrėžtos sąlygos ir nustatyti „rėmai“, kurie apriboja siekiant netikėto rezultato. Pašnekovas įsitikinęs, kad apribojimų reklamoje yra apsčiai, o laikas – tai bene lengviausiai suvaldomas apribojimas. Kita vertus, V. Bachmetjevas tiki, kad nepakankamas laiko kiekis, skirtas užduočiai įgyvendinti, – tai nebrandžios rinkos požymis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.