...

Kaip užkariauti platformą „Etsy“?

Verslas

2016.10.26

Autorius: Ieva Drungilaitė

Temos: .

Kaip užkariauti platformą „Etsy“?

D. Zenkevičienė savo verslą perkėlė į tarptautinę e. prekybos platformą „Etsy“. BFL/ Vyginto Skaraičio nuotr.

Lietuviško prekių ženklo „Labos nakties“ kūrėja Daina Zenkevičienė savo verslą perkėlė į tarptautinę e. prekybos platformą „Etsy“. Pastebėjusi, kad vien sukelti prekes negana, moteris nusprendė ieškoti informacijos ir paskendo jos gausoje. Todėl dabar iš savo asmeninės patirties ji gali patarti, kas svarbiausia kiekvienam, startuojančiam „Etsy“.

Unikalūs gaminiai

Pašnekovė tikina, kad, kaip ir kiekviename versle, pradedant prekiauti „Etsy“ ypač svarbi prekė ir jos kokybė. „Svarbu suprasti, kas yra platforma „Etsy“ ir kam ji skirta. Tai – unikalių, vienetinių, gaminamų pagal individualius užsakymus, neretai ir vintažinių prekių, juos kuriančių amatininkų, pardavėjų ir menininkų susibūrimo vieta. Todėl, prieš svarstant apie galimybę parduoti čia, svarbiausia yra įvertinti, ar turima prekė, paslauga atitinka šios platformos koncepciją. „Labos nakties“ gaminiai nėra masinės gamybos produktas: kiekviena antklodė, pagalvė – rankų darbo rezultatas. Iš smulkių Lietuvos ūkininkų perku vilną, skalbiu ją rankomis, džiovinu, karšiu, apsiuvu audiniu. Galų gale tai tampa puikiais patalais, sukuriančiais sveiką aplinką miegui. Tai aukštos kokybės ir didelės vertės produkcija, todėl platformos „Etsy“ pasirinkimas buvo teisingas žingsnis“, – neabejoja ji.

Svarbi analizė

 

„Norėčiau patarti aklai nešokti į „Etsy“, prieš tai neatlikus bent minimalios analizės.“

D. Zenkevičienė.

 

D. Zenkevičienė pasakoja pradžioje nesupratusi visų „Etsy“ subtilybių, todėl ėmėsi veiklos žinodama e. prekybos platformą tik iš pirkėjo pozicijų. Dėl to jai atrodė, kad pakanka tiesiog įkelti norimas prekes ir viskas vyks savaime. Dabar, įgijusi patirties, moteris drąsiai patikina – to anaiptol negana.

„Norėčiau patarti aklai nešokti į „Etsy“, prieš tai neatlikus bent minimalios analizės. Pasidairykite po aktualias kategorijas, apžvelkite parduotuves, įvertinkite konkurencinę aplinką, kainų lygius. 1,7 mln. pardavėjų iš viso pasaulio „Etsy“ turi sukūrę parduotuves, kuriose įkelta 40 mln. prekių. Įvertinkite, ar gebėsite rasti sau tinkamą nišą ir parodyti jai savo gaminių unikalumą“, – pataria pašnekovė.

Anot jos, ypač svarbu išmanyti, kaip veikia sistema, ir sugebėti prasibrauti į pirmuosius „Etsy“ paieškose pateikiamus puslapius. „Konkurencija labai didelė: vienai prekių kategorijai sistema skiria 250 puslapių, kurių kiekviename išreitinguojama po 48 prekes. Vienoje kategorijoje sutalpinama 12 tūkst. prekių, kurių realiai yra kur kas daugiau. Pavyzdžiui, megztų apklotų kategorijoje yra apie 120 tūkst. prekių, taigi tik 10 proc. bus matoma klientui, kuris žvalgosi po „Etsy“ nenaudodamas paieškos. Tačiau ar jis užklys į 187 puslapį? Užduotis prasibrauti į pirmuosius puslapius buvo vienas iš prioritetų pradėjus prekybą. Šiuo metu džiaugiuosi „Labos nakties“ gaminiais, aplenkusiais apie 180 tūkst. konkurentų ir matomais pirmuosiuose aktualių kategorijų puslapiuose“, – atskleidžia D. Zenkevičienė.

Būtinas optimizavimas paieškos sistemoms

Prasibrauti į pirmuosius puslapius nėra taip paprasta, juolab kad kai kurie pirkėjai prekių ieško ne keliaudami po kategorijas, o rinkdamiesi bendrą paiešką. Norint tapti matomiems, reikės skirti laiko ir pastangų.

„Svarbu suprasti, kaip veikia paieškos sistemos algoritmai. Žinant esmines taisykles, paprasčiau keliauti aukštesnių pozicijų link. Ne visos sistemos subtilybės yra viešinamos ir prieinamos, tačiau su laiku, stebint ir analizuojant, „Etsy“ pozicija tapo aiški – kokybiškos, profesionaliai pateiktos nuotraukos ir aukštų klientų įvertinimų sulaukusios prekės turi kur kas didesnes galimybes. Teisingi prekių aprašai, tiksliai parinkti raktiniai žodžiai, apibūdinantys prekę, SEO išmanymas taip pat yra kritiškai svarbūs“, – patirtimi dalijasi pašnekovė.

Pažinti pirkėją

D. Zenkevičienė įsitikinusi – tikslinės auditorijos neturėjimas yra didžiulė klaida, o kartais ji gali tapti pražūtinga internetinėje prekyboje. Manyti, kad prekė tinkama visiems yra beveik tas pats, kas manyti, kad ji netinkama niekam.

„Pasaulis didelis ir skirtingų šalių pirkėjų įpročiai labai skiriasi – kas įprasta europiečiams, amerikiečiams gali atrodyti netgi keistai. Todėl rekomenduoju pradėjus dirbti nusistatyti savo tikslinę rinką. Aš nusprendžiau parduotuvės veiklą kreipti link JAV klientų“, – prisimena pašnekovė.

Pasirinkus auditoriją, anot D. Zenkevičienės, labai svarbu analizuoti jos poreikius, įpročius, išgirsti ir įsiklausyti į jų prašymus, pažinti kultūrą.

„Pasikartojantys klientų prašymai rekomenduoti patalynės užvalkalus paskatino plėsti asortimentą. Buvo savaime suprantama, kad chemiškai neapdorotos, naminės vilnos patalams į porą tiks tik natūralaus pluošto audinys. Pasirinkau natūralų liną, kuris turi tokias pat unikalias savybes kaip ir „Labos nakties“ vilnos patalai: gali sugerti ir išgarinti drėgmę be drėgmės pojūčio jį liečiant, vėsina vasarą, o žiemą suteikia malonią šilumą, yra patvarus ir ilgalaikis. Tai unikalus natūralių pluoštų tandemas, kurį JAV pirkėjai labai vertina. JAV klientai džiaugiasi, kai jiems pranešama apie naujienas, vykdomas akcijas, jie noriai dalijasi emocijomis, dėkoja, rodo juos pasiekusių gaminių nuotraukas. Jie atviri ir mėgstantys bendrauti, todėl nusiteikite, kad pardavimams laiko skirti reikės gana daug. Ypač jei gaminsite individualius gaminius, kurių gamybos detales reikės suderinti su klientu. Norint greitai reaguoti į jus pasiekusias užklausas, teks įvertinti ir laiko juostų skirtumus“, – pasakoja pašnekovė.

Turėti tikslą

Parduotuvė platformoje „Etsy“, anot pašnekovės, veikia panašiais principais kaip ir fizinė parduotuvė. Ji turi būti graži, nuotraukos kokybiškos, prekės atitinkančios aprašymus, daug dėmesio verta skirti aptarnavimui, kainodarai, logistikai, kurti unikalumą pasitelkiant rinkodaros idėjas ir nuolat aktyviai veikti, rodyti pastangas.

„Svarbu būti įvykių sūkuryje, prenumeruoti ir sekti naujienas, pokyčius. „Etsy“ – pardavimo platforma, turinti nemažai socialinio tinklo funkcijų. Galima rasti daug naudingos informacijos ir ja dalytis pirkėjų bei pardavėjų forumuose, dalyvauti virtualiuose seminaruose, klausimų ir atsakymų sesijose. Norint pasiekti rezultatų, kaip ir kiekviename darbe, reikia dėti pastangų. Privalu jausti pulsą, stebėti, kas vyksta aplink. Konkurencija – didelis variklis, galintis užvesti naujus pokyčius jūsų prekyboje. Negalima leisti sau užmigti, reikia nuolat ieškoti būdų, kaip išlikti pranašesniems, tačiau nepamiršti, kad svarbiausia – klientas, jo poreikiai ir nuoširdus dėmesys asmeniškai jam“, – pataria „Labos nakties“ kūrėja D. Zenkevičienė.

„Labos nakties“

244-1477426866-211836.jpg 244-1477426866-526278.jpg 244-1477426866-426128.jpg 244-1477426866-583604.jpg 244-1477426866-382198.jpg 244-1477426866-702378.jpg 244-1477426866-168347.jpg 244-1477426866-813181.jpg 244-1477426866-738794.jpg

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.