...

Z kartą privilios e. prekybos gudrybės

Verslas

2016.11.28

Autorius: Simona Kvederytė

Temos: , .

Z kartą privilios e. prekybos gudrybės

Įmonės „Creative Partner“ įkūrėjas - Darius Šoparas. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.

Technologinės pažangos prisotinta ir įnoringa Z karta įprastus prekybos centrus iškeis į e. parduotuves – čia pagaliau ir cirkuliuos pagrindinė prekyba. Kaip Z kartos įpročiai koreguos e. verslo idėją ir kaip šis privalės naujiems klientams pasiruošti, juos privilioti? Apie e. prekybos gudrybes ateities ekonomikos konferencijoje „Generation Z“ pasakojo įmonės „Creative Partner“ įkūrėjas Darius Šoparas.

Išmanios kartos atgyvenusi rinkodara neveikia

„Kiekvienas verslas anksčiau ar vėliau susidurs su Z karta“, – visai negrėsmingai įspėjo D. Šoparas. Jis teigė, kad anksčiau ar vėliau žmonių prekybos centruose ims mažėti. Rinkoje įsiviešpatausianti Z karta telksis e. parduotuvėse. Kuo anksčiau verslas tai supras, ims ruoštis pokyčiams, kelsis į e. erdvę, tuo mažiau praradimų patirs.

Specialistas sakė, kad Z kartos atstovai e. parduotuves renkasi, nes yra labai užsiėmę, neturi laiko ar nenori jo eikvoti fiziniam apsipirkimui. Svarbiausia – šie žmones gimė su telefonu rankoje, kai technologijos septynmyliais žingsniais keliavo į priekį. Tad sprendimas pirkti ir verslui būtinas vartojimas niekada nebuvo tokiose išmaniose rankose kaip dabar.

„Ankstesnė Y karta gimė su kasetiniais grotuvais, matė, kaip kuriasi technologijos, pavyzdžiui, atsiranda kompiuteriai. Tai karta, kuri vargo su gremėzdiškais kompiuteriais, vadinamaisiais „flopikais“. Tad jų įpročiai yra visai kitokie“, – aiškino D. Šoparas. Jo teigimu, Z karta siunčia žinutę, kad jų senosios rinkodaros priemonės nebeveikia. Tai e. prekybai ypač svarbu.

Keičia ekonomikos modelį

Z karta keičia ekonomikos modelį. Ji moka taupyti, tačiau nepuoselėja didelių lūkesčių įsigyti didelių, brangių daiktų, pavyzdžiui, butų, automobilių. Jie mieliau renkasi daiktų nuomą. „Šie žmonės linkę naudotis dalijimosi paslauga – mokėti mažai už aiškų daiktą konkrečiam laikui“, – teigė D. Šoparas.

 

„Kiekvienas Z kartos atstovas mano, kad turi misiją pakeisti pasaulį. Tai verslas turi ir pasiūlyti.“

D. Šoparas.

 

Jis taip pat pabrėžė, kad Z karta pati diktuos, ką ir kaip ji norės pirkti. Naujieji vartotojai domisi, moka atsirinkti tikrai vertingus dalykus. Jie yra drąsūs ir nebijo rizikuoti. Tad Z kartai norintis parduoti verslas nebeįbruks nevertingų ar atgyvenusių daiktų ir privalės siūlyti naujovių.

„Anksčiau buvo bendraujama principu „vienas vienam“ (angl. one to one). Dabar komunikuojama „vienas visiems“ (angl. one to many). Tai reiškia, kad mes komunikuojame dalykus socialiniame tinkle „Facebook“ ir laukiame reakcijų, komentarų. Su šiuo principu pasirodė ir Z kartai įdomūs įtakos generatoriai – žinomi žmonės, kurie reklamuoja daiktus kaip savo ir taip skatina jų pardavimus ar populiarina prekių ženklus. Taigi baigėsi reklamjuosčių laikai“, – pabrėžė specialistas.

Aiški kainodara ir nuolaidos

Kaip verslui prisitaikyti prie Z kartos ir kokios e. prekybos priemonės gali padėti? D. Šoparas patarė nustatyti aiškią ir konkrečią kainą. „Nuolaida klientui kelia klausimą: „Ar aš tau svarbesnis nei kiti?“ Neigiamas atsakymas vartotoją gali atstumti. Tačiau nebūtina suteikti nuolaidos. Svarbu iš anksto numatyti, ką sakysite, jei klientas paprašys sumažinti kainą. Atsakymas turi būti aiškus“, – kalbėjo pranešėjas.

Be to, jis rekomendavo patikrinti, kaip siūloma prekė atrodo rinkoje – kokių alternatyvų ir kainą siūlo konkurentai. Mat Z karta domisi ir mėgsta lyginti, atsižvelgti į kainos ir vertės santykį, o tada pasirinkti optimalų variantą.

Siūlyti keisti pasaulį

D. Šoparas įsitikinęs, kad verslas privalo nustoti „spaminti“ – užversti klientus brukalu, t. y. masiškai siunčiamomis reklaminėmis žinutėmis. Tai šiais laikais esą visai nebeveikia kliento, ypač Z kartos.

Būtina atkreipti dėmesį, kad Z kartos atstovai savo dėmesį gali sutelkti tik aštuonioms sekundėms. Per šį auksinį laiką jie priima sprendimą – užverti svetainę ar likti joje, apsidairyti ir galbūt kažką įsigyti. Pastarasis pasirinkimas bus realesnis, jei informacija apie siūlomą produktą ir kainą bus pateikiama kuo paprasčiau. Tokia taisyklė galioja ne tik interneto svetainėms, bet ir naujienlaiškiams, reklaminiams pranešimams.

„Kiekvienas Z kartos atstovas mano, kad turi misiją pakeisti pasaulį. Tai verslas turi ir pasiūlyti. Pavyzdžiui, jei pardavinėjate sveikesnį lydytą sviestą, turite Z kartai paaiškinti, kaip tai keičia pasaulį. Pavyzdžiui, galima sakyti, kad gaminant sviestą nenukentėjo nė viena karvė“, – juokėsi pranešėjas.

Jis taip pat patarė auginti savo gerbėjų būrį socialiniuose tinkluose. Dar svarbiau – skatinti juos palikti atsiliepimų apie parduodamą prekę. Investicijos į tai gali būti kur kas vertingesnės nei reklama. „Na, o svarbiausia – tiesiog viskas, ką darote, turi būti smagu“, – patarimų negailėjo D. Šoparas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.