KAS LEMIA SVETAINĖS KONVERSIJŲ LYGĮ? (#)

Ieva Drungilaitė prieš 11 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 6 s.
Žiniatinklio specialistas - Rokas Golcas. Asmeninio albumo nuotr.
Kiekvienos įmonės, turinčios savo interneto puslapį, tikslas – pritraukti vartotojų, kurie domėtųsi, skaitytų, o galbūt ir pirktų. Vis dėlto, anot žiniatinklio specialisto Roko Golco, svetainių konversijos vidurkis siekia vos 2–3 proc., nors likę 97 proc. lankytojų tinklalapyje veikia nežinia ką.
 
Svarbu visiems

Nors kai kurie pradedantieji verslininkai net nesusimąsto apie savo tinklalapio pajėgumą ir galimybes, pašnekovas įsitikinęs – svetainės konversijų lygį reikėtų žinoti kiekvienam, nesvarbu, ar tai prekybos įmonė, ar tinklaraštis. Tik žinant, kiek apsilankiusiųjų iš tiesų yra naudingi puslapiui, bus galima daryti sprendimus konversijų lygiui gerinti.

„Kiekviena svetainė turi savo tikslą: ar tai būtų e. parduotuvė, kurioje perkamos prekės, ar turinio svetainė, kur vartotojai skaito straipsnius arba žiūri vaizdo įrašus. Verslas ne šiaip sau turi svetainę, ji vienaip ar kitaip prisideda prie jo pajamų. Tad svarbu žinoti, ar lankytojai konvertuojami į „klientus“. Klientus rašau kabutėse, nes ne visi patenka į tradicinę kliento sąvoką. Vartotojas, perskaitantis 20 straipsnių per dieną, yra naudingas svetainei, nes jis lojalus, peržiūri daug turinio, sukuria reklamos parodymų ir ant jų paspaudžia. Tad svetainė turi žinoti, kokia tokių vartotojų dalis sudaro jų visą srautą“, – pasakoja R. Golcas.
 
Pinigai į balą
„Daug lemia kitų vartotojų atsiliepimai, vertinimai, prasta paieška svetainėje, netinkama svetainės navigacija, dizainas, neatitinkantis tikslinės auditorijos.“
R. Golcas.
Dažniausiai žemą konversijų lygį lemia tam tikros problemos interneto puslapyje. Jeigu problemos nerandamos, nesvarbu, kokia stipri reklamos kampanija būtų vykdoma, tai vis tiek neatneš tiek naudos, kiek galėtų.

„Dažniausiai pasitaikančiomis problemomis galėčiau įvardyti ilgą pristatymo laiką, neaiškias pristatymo kainas, grąžinimo garantijas. Kartais problemas lemia tai, kad nėra pakankamai informacijos apie įmonę, vyrauja nekokybiškas paslaugos, produkto pateikimas internete (vaizdinis turinys). Daug lemia kitų vartotojų atsiliepimai, vertinimai, prasta paieška svetainėje, netinkama svetainės navigacija, dizainas, neatitinkantis tikslinės auditorijos“, – vardija pašnekovas.

Pasaulinėje praktikoje yra pasitaikę atvejų, kai konversijų lygis smarkiai išauga, išsprendus esmines problemas. Pasaulinė aukcionų platforma „Ebay“, prieš daug metų pastebėjusi, kad didžioji dalis vartotojų ateina tiesiog kaip stebėtojai, ėmė tirti, kurioje vietoje žmonės atjungia puslapį. Išsiaiškinta, kad, susidėję prekes į krepšelį, pirkėjai nesiryžta pirkti, nes nepasitiki pardavimo tarpininkais. „Ebay“ pradėjus bendradarbiauti su garsiausiu pasaulyje tinklu „Paypal“, konversijų lygis gerokai padidėjo.

R. Golcas taip pat patvirtina, kad kiekvienai įmonei ir puslapiui reikia rasti individualų sprendimą, nes niekada nėra iš pirmo žvilgsnio aišku, kur slypi didžioji problema.

„Kadangi kiekviena svetainė yra skirtinga ir turi savo niuansų, tai visoms vieno principo taikyti negalima. Lengviausia būtų pradėti nuo dalykų, kurie gali trukdyti vartotojams laisvai pasiekti prekes ar paslaugas, šalinimo. Pavyzdžiui, svetainė nepritaikyta mobiliesiems įrenginiams; prastas svetainės skaitomumas, ji apkrauta; ilgai kraunasi turinys; galimybė atsiskaityti internetu (įvairūs mokėjimo būdai); painus, sudėtingas užsakymo procesas; nepakankama informacija apie prekes, paslaugas; nėra informacijos apie pristatymą, mokesčius ir t. t. Visi šie dalykai mažina lankytojo norą tapti veikėju. Tam reikės labai stipriai įsigilinti į visą vartotojo kelią, kad būtų galima nustatyti tobulintinas vietas. Kartais jos akivaizdžios, pavyzdžiui, svetainės pritaikymas mobiliesiems įrenginiams, o kartais reikia daugiau pastangų“, – pasakoja pašnekovas.

Vis dėlto, paprašytas įvardyti patį svarbiausią principą, kaip padidinti konversijų lygį, R. Golcas neabejodamas teigia, kad svarbiausia patogumas vartotojui. „Sakyčiau, neverskite vartotojo per daug dirbti ir galvoti, kad gautų jūsų paslaugą ar prekę. Kuo viskas paprasčiau, greičiau, patogiau ir geriau padaryta, tuo didesnė tikimybė, kad jis taps veikėju“, – įsitikinęs pašnekovas.
 
Investuoti neverta

Kad ir koks svarbus būtų konversijų matavimas, pašnekovas tikina, kad investuoti pinigų priemonėms įsigyti, bent jau veiklos pradžioje, neverta – galima rasti nemokamų sprendimų.

„Iš esmės „Google Analytics“ visiškai užtenka. Tai nemokamas įrankis, turintis gana daug galimybių. Visada sakau, kad, kai išaugsite jį, tada galima dairytis mokamų įrankių, kurių tikrai netrūksta. Bet prieš tai turite tiksliai žinoti, kurioje vietoje pasiekiate „Google Analytics“ ribą ir kokių funkcijų jums trūksta. Išleisti pinigus įrankiams visada spėsite. Atminkite, kad 80 proc. yra žmonės ir 20 proc. įrankiai. Ne įrankiai sugalvos pakeitimus svetainėje ir juos įgyvendins, o vėliau padarys išvadas. Tačiau, jei vis dėlto labai įdomu, galite pasižiūrėti tokius įrankius kaip „Kissmetrics“, „Woopra“, „Mint“, „Mixpanel“, – vardija R. Golcas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai