„THE FOUNDERS’ DAY #6“: PRIEŠ PRAVERIANT INVESTUOTOJO DURIS (#)

Agnė Pakėnaitė prieš 11 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 49 s.
Akimirka iš „The Founders’ Day #6“ renginio. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.
Stiprėjanti startuolių bendruomenė Lietuvoje jau šeštą kartą rinkosi į tradicija tapusį renginį „The Founders’ Day“. Šį kartą su bendraminčiais pabendrauti ir savo idėjomis pasidalyti susirinkę jaunuoliai turėjo galimybę išgirsti ir naudingų įžvalgų apie investicijas ir investuotojus. Kaip surasti tą vienintelį – jūsų startuoliui tinkamą investuotoją?
 
Liudas Kanapienis: „Būkite savikritiški“

Ne vieną startuolį kūręs ir sėkmingai su startuoliu „FixiPro“ į rinką įsiveržęs Liudas Kanapienis savo pranešime dalijosi asmenine patirtimi. Jis prisiminė vieną pirmųjų savo idėjų – tuomet L. Kanapienis (nuotr. dešinėje) norėjo kurti išmaniąją programėlę, kuri galėtų nuskaityti kosmetikos priemonių etiketes ir iš karto vartotojui atskleistų, kurios sudedamosios dalys yra kenksmingos, o kurios tinkamos. „Aš buvau toks laimingas dėl pačios idėjos, kad pamiršau būti savikritiškas“, – atskleidė pranešėjas. Jo teigimu, dauguma startuolių pamiršta būti kritiški savo idėjai ir negalvoja, iš kur atsiras pinigų. „Visiems reikia atsakyti į klausimus: ar mano kuriamas produktas vertingas? Ar jis sukurs papildomą vertę? Ar jis gali uždirbti realius pinigus?“ – susirinkusiųjų klausė L. Kanapienis. Pasak jo, tik atsakęs į šiuos klausimus ir pats nusprendęs, kad gali investuoti ir savo laiką, ir pinigus, startuolis gali bandyti pritraukti reikiamas investicijas.

Tuo tarpu kitas pašnekovas, Linas Vaitulevičius (nuotr. kairėje) , UAB „Rubedo sistemos” bendraįkūrėjis, kurio startuolis jau yra pritraukęs pusė milijono investicijų pasirinko ne organinį įmonės augimą, o išdrįso surizikuoti, palikti komforto zoną, pritraukti rizikos kapitalą ir taip judėti daug greičiau.  Pašnekovas prisimindamas startuolio kelią, apibūdino kaip  Albertas Einšteinas kalbėjo apie beprotybę: „daryti vėl ir vėl tuos pačius dalykus ir tikėtis skirtingų rezultatų”.  Pasak L. Vaitulevičiaus nuoseklus darbas, nuolatiniai bandymai ir užsispyrimas leido pasiekti gerų rezultatų. 
 
Pas investuotojus – su komanda ir skaičiais
„Jūs privalote galvoje visada turėti skaičius: kiek kainuos jūsų produktas, kokią grąžą jis teiks, kokia jo nauda. Jei to nežinosite, niekam nerūpėsite.“
L. Kanapienis.
„Investuotojai atkreipia dėmesį į du dalykus: komandą ir skaičius“, – pasakojo startuolio „FixiPro“ įkūrėjas. Jis tikino, kad kiekvienas komandos narys turi tikėti kuriamu produktu. „Jeigu negalite parduoti produkto sau, jūs jo neparduosite niekam. Pirminė euforija greitai išnyksta, todėl kiekvienas komandos narys turi tikėti projekto idėja ir būti pasiryžęs stumti kitą narį į priekį“, – sakė L. Kanapienis.

Jis taip pat pabrėžė, kad pas investuotoją geriau neiti, jei neturite konkrečių skaičių: „Jūs privalote galvoje visada turėti skaičius: kiek kainuos jūsų produktas, kokią grąžą jis teiks, kokia jo nauda. Jei to nežinosite, niekam nerūpėsite.“
 
Norite tiesos? Susiraskite lietuvį investuotoją

L. Kanapienis taip pat įvardijo skirtumą tarp lietuvių ir užsienio investuotojų. „Jei norite tiesaus atsakymo apie savo idėją, kreipkitės į investuotoją čia. Jis pasakys tiesą, nes tiesiog neturi pinigų investuoti į blogą produktą“, – salėje juoką sukėlė pranešėjas. Pasak jo, užsienio investuotojai dažniau sakys, kad idėja puiki ir pasiūlys atvykti vėliau.

Renginio moderatorius ir „Nextury Ventures“ valdybos pirmininkas Ilja Laursas (nuotr. kairėje) taip pat pritarė tokiam teiginiui ir sakė, kad tam yra dvi priežastys. „Pirmoji – skirtinga kultūra. Amerikiečiai apskritai visada šypsosi ir niekada nepasakys, kad turi kažkokių problemų. Kitas aspektas profesinis. Bet kokio investuotojo logika yra paprasta: jeigu aš dabar pasakysiu, kad viskas yra blogai ir netyčia būtent šiam startuoliui po trijų mėnesių pasiseks, aš būsiu sudeginęs visus tiltus. Pasakyti, kad laukiame jūsų po kelių mėnesių, nieko nekainuoja“, – paaiškino I. Laursas. Jis taip pat pridūrė, kad investuotojai iš JAV turi gerokai daugiau patirties nei lietuviai, todėl jie yra įvaldę būtent tokias bendravimo su startuoliais subtilybes.
 
Pasinaudoti galimybėmis

Atsakymų ir klausimų diskusijoje taip pat dalyvavo advokatų kontoros „Primus“ partnerė Ernesta Žiogienė ir SEB banko Kredito departamento vadovas Antanas Baliukevičius (nuotr. dešinėje).

A. Baliukevičius (nuotr. dešinėje) startuolių kūrėjams, kuriems trūksta žinių ar jie tiesiog abejoja savo verslo idėja, pasiūlė kreiptis į banką, kuriame galima pasitikrinti, ar iš tiesų už Jūsų idėją investuotojai būtų pasiryžę mokėti pinigus. Pavyzdžiui, SEB bankas kuriantiems naują verslą teikia nemokamas konsultacijas, kurių metu galima išsigryninti pačią idėją: kuo ji unikali, kokią problemą sprendžia kuriamas produktas, kas jį vartotų. Pašnekovas pažymi, kad startuolių kūrėjai dažnai mato tik taktinį savo kuriamo produkto ar paslaugos vaizdą. Tuo tarpu bankas gali patarti įvertindamas strateginį lygmenį, kas vyksta būtent toje rinkoje, kas kur ir kaip keičiasi, kaip jų rinka atrodys po penkerių metų ar dar ilgesnio laikotarpio. „Šiuo tikslu – kūrėjas gauna daug platesnį rinkos vaizdą ir gali įsivertinti kylančias rizikas bei joms tinkamai ir iš anksto pasiruošti. Tai, be abejo, prisideda prie sėkmingesnio rezultato”, - pabrėžė A. Baliukevičius.

E. Žiogienės (nuotr. kairėje) teigimu, neretai startuoliams prieš susitinkant ar pasirašant sutartis su investuotojais trūksta elementarių teisinių žinių. Startuoliai dažnai įsitikinę, kad tokių paslaugų kainos yra tiesiog jiems neįkandamos, tačiau jie klysta.

„Yra labai daug nemokamų priemonių: inkubatoriai, akceleratoriai, „Investuok Lietuvoje“, „Versli Lietuva“ ir dar daug kitų įstaigų, galinčių teikti nemokamas konsultacijas. Galima tiesiogiai prašyti nemokamos pagalbos ir advokatų kontorose, teisininkų įmonėse“, – vardijo E. Žiogienė. Pasak jos, tai susitarimo reikalas ir už paslaugas advokatų kontorose galima susimokėti ir po būtinų konsultacijų.

Renginių ciklas tęsis ir toliau

„The Founders’ Day“ renginių ciklas ir toliau tęsis. Kitas renginys planuojamas Kaune kovo 14 dieną. Nuo praėjusių metų gegužės prasidėjusiuose renginiuose, kuriuos organizuoja rizikos kapitalo fondas „Nextury Ventures“ ir portalas „BZN start“, jau įžvelgiami rezultatai – startuoliai vis drąsiau pristato savo idėjas, jos vis stiprėja. „Pokyčiai akivaizdūs. Jau vien šį vakarą išgirdome bent dešimt kokybiškų idėjų, – įvykusią trumpą idėjų pristatymo sesiją įvertino I. Laursas. – Prieš kelerius metus kas antras startuolis norėjo kurti antrą „Facebook“. Šiandien lietuvių idėjos atitinka pasaulines tendencijas, namų darbai atliekami ir startuolių bendruomenė į Lietuvą atneša šviežiausias, karščiausias naujienas.“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai