„DROPŠIPINGAS“ – KAI PARDUODI PREKES, KURIŲ NETURI (#)

Agnė Pakėnaitė prieš 2 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 35 s.
„Creative Partner“ vykdomasis direktorius - Darius Šoparas. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.
Sunki verslo pradžia neretai atbaido verslauti norintį žmogų. Dar didesniu iššūkiu tampa nemenkos pradinės investicijos, kurių dažniausiai reikia turėti. Tačiau norintiesiems išbandyti save internetiniame versle, pavyzdžiui, įsteigti savo e. parduotuvę, nė vieno iš minėtųjų kriterijų įgyvendinti nebereikia. Tuo įsitikinęs ir vienas iš verslo internete pradininkų, „Creative Partner“ vykdomasis direktorius Darius Šoparas. Jis siūlo išbandyti „dropšipingo“ (angl. dropshipping) verslo modelį.

Prekiaujama neturint prekių

„Dropšipingas“ – tai verslo modelis, kai prekiaujama tiesiogiai iš gamintojo ar tiekėjo sandėlių“, – aiškina D. Šoparas. Jo teigimu, smarkiai populiarėjantis „dropšipingo“ verslo modelis ypač patogus e. prekybos srityje. „Iki šiol, jei norėjai turėti e. parduotuvę, reikėjo realiai nusipirkti prekių ir tik tada buvo galima jomis prekiauti. „Dropšipingas“ suteikia galimybę neturėti savo prekių, nereikia sandėlių joms laikyti“, – tokio modelio pranašumus vardija pašnekovas.

Taigi pardavėjui nereikia ir didelių pradinių išlaidų, pavyzdžiui, dideliam kiekiui prekių įsigyti, nereikia sukti galvos, kur jas sandėliuoti. „Toks būdas padeda išvengti rizikų verslo pradžioje, kai pats žmogus nėra tikras, ar sugebės prekiauti ir prekę parduoti. Šiuo atveju jis parduoda prekę tik tuomet, kai klientas jau yra ją nusipirkęs“, – teigia D. Šoparas. Gavus pirkėjo apmokėjimą, prekės užsakomos iš gamintojo. Gamintojas tiesiogiai siunčia prekę ją jau įsigijusiam klientui. Todėl, prekybai taikant tokį verslo modelį, pradžioje užtenka tik keliasdešimt eurų asmeninių investicijų.
„Didžiausią dėmesį reikia kreipti į rinkodaros sprendimus: kaip parduosi savo prekę, kaip pritrauksi klientų, kodėl šią prekę norės pirkti būtent iš tavęs.“
D. Šoparas.
Toks verslo modelis turi ir daugiau pranašumų. Pavyzdžiui, prie jokios konkrečios vietos nepririšta darbo vieta. Jauni verslai dažnai nesugeba suvaldyti didėjančių tempų. Šiuo atveju dėl to nereikia kvaršinti galvos, nes didžiausią darbą (pakavimą ir tiesioginį siuntimą) atlieka patys tiekėjai.
 
Didžiausias dėmesys rinkodarai

D. Šoparas pabrėžia, kad, dirbant su tokiu verslo modeliu, reikia suprasti, kad tavo prekė nėra unikali ir tūkstančiai žmonių gali prekiauti tokia pačia produkcija. Tokiu verslo modeliu užsiimantys e. parduotuvių savininkai dažniausiai prekiauja nebrangiomis, masinės gamybos prekėmis iš Kinijos. „Todėl didžiausią dėmesį reikia kreipti į rinkodaros sprendimus: kaip parduosi savo prekę, kaip pritrauksi klientų, kodėl šią prekę norės pirkti būtent iš tavęs“, – dėsto verslo internete specialistas.

Jo teigimu, „dropšipingas“ išpopuliarėjo įvykus didelėms permainoms Kinijos rinkoje. „Pasikeitus logistikos grandinei Kinijoje, galima atsisiųsti kad ir vieną batą“, – juokauja D. Šoparas ir priduria, kad šiuo metu didieji gamintojai iš Kinijos savo produkciją laiko ir sandėliuose įvairiuose žemynuose, būtent todėl nebereikia ilgai laukti, norint gauti prekę. Ji pristatoma ne vėliau kaip per 14 dienų, o anksčiau užsakymų siuntimas užtrukdavo iki dviejų mėnesių.
 
Prekės neturi ir nepamatai

Vis dėlto toks verslo modelis turi ir nemažai trūkumų. „Dar yra likę daug rizikų. Pagrindinė jų – produkto kokybė“, – sako D. Šoparas. Kadangi pats pardavėjas nemato prekės, pirkėjas ją gauna ne visada tokią, kokios norėjo, arba apskritai jos negauna. Šiuo atveju pašnekovas ramina, kad tiekėjams taikoma daug taisyklių ir už nepristatytą prekę jie taip pat turi atsakyti arba nekokybišką prekę pakeisti kokybiška.

„Creative Partner“ vykdomasis direktorius „dropšipingo“ būdą siūlo taikyti tuomet, kai žmogus nori save išbandyti ir pasitikrinti, ar apskritai jis turi gebėjimų parduoti produktą.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai