VILNIUJE IŠRINKTI IR APDOVANOTI IŠMANIAUSIŲ IDĖJŲ PROTOTIPAI (#)

BZN start prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 57 s.
Akimirka iš „Maker Fest“ renginio. Asmeninio albumo nuotr.
Kovo pirmąjį savaitgalį daugiau kaip 100 techninės įrangos (angl. hardware) kūrėjų susirinko VGTU „LinkMenų fabrike“, kur pristatė savo idėjas, susibūrė į komandas ir per 48 valandas turėjo sukurti jau veikiančius produktų prototipus. Prizais apdovanotos keturios komandos, kurių sukurti darbai labiausiai atitiko iš anksto organizatorių paskelbtas prizų kategorijas.
 
Renginio „Maker Fest“ pradžioje iš viso buvo pristatytos 25 idėjos, tačiau komandas subūrė 20 idėjų autorių, kurie iki sekmadienio darbavosi su savo kūriniais. Pristatytos idėjos – labai įvairios: nuo technologiškai sudėtingų biomedicininių įrenginių aktyviai sportuojantiems žmonėms iki išmaniosios kuprinės, padedančios išlaikyti vaiko stuburą tiesų, išmaniosios šiltnamio sistemos ar automatizuotos palapinės. Dalyviai savo kūrinių gamybai galėjo naudotis mechanikos, medžio, metalo apdirbimo, dažymo, trimatės spaudos, elektronikos, transporto, techninės kūrybos erdvėmis ir įranga.
 
Apdovanoti patys sumaniausi ir inovatyviausi

Genialiausios idėjos prototipu išrinkta vienos iš komandų kurta uždarų patalpų navigacijos sistema „Šviesuolis“. Nors komandai (nuotr. kairėje) ir nepavyko per savaitgalį sukurti realiai veikiančio prototipo, tačiau, įgyvendinus idėją, žmonės galėtų lengvai orientuotis didelėse uždarose patalpose, kuriose neveikia visuotinės pozicionavimo sistemos. Idėjos autoriai patalpų navigacijai sumanė panaudoti LED šviestuvus.
 
Geriausiai išvystytu produkto prototipu pripažintas išmaniųjų telefonų kroviklis “Socket Pocket” (nuotr. dešinėje), jį sukūrė komanda lygiai tokiu pačiu pavadinimu. Tai belaidis telefono pakrovėjas, neturintis išorinių laidų ir kištuko. Dėl šios idėjos įgyvendinimo jos autorius į hakatoną atvyko net iš Anglijos.
 
Geriausio socialinės atsakomybės prototipo kategorijoje laimėjo daug dėmesio sulaukusi išmanioji kuprinė. Šis kūrinys skirtas vaikų tiesaus stuburo prevencijai ir yra ypač aktualus pirmokų tėvams. Jo veikimo principas – ant kuprinės petnešų užkabinti du jutikliai, kurie ima skleisti garsinį signalą, jei kuprinė nešiojama neteisingai – ant vieno peties. Išmaniosios kuprinės komanda sukūrė ir mobiliąją programėlę, kuri vaikus skatintų tinkamai nešioti kuprinę, nes tik tinkamai ją nešiojantys programėlės herojai gerai jaučiasi. Išmaniosios kuprinės kūrėjų komanda (nuotr. dešinėje) apdovanota ir dar vienu prizu, kurį įteikė Europos socialinis verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų institutas – prizą laimėjusi komanda galės nemokamai savaitę praleisti instituto organizuojamoje stovykloje „Change Maker On“.
 
Geriausio aktyvaus laisvalaikio prototipu pripažintas komandos „Hacker EI“ sukurtas raumenų nuovargio matuoklis „Myometer“, kuris galėtų padėti išspręsti sportininkų persitreniravimo problemą, sumažintų sportinių traumų tikimybę ir padėtų jiems tinkamai susiplanuoti sporto krūvį, sportuoti sveikiau. Šią kategoriją prižiūrėjo vienas iš organizatorių – „Deeper“, UAB.
 
Dalyvių laukė ir specialus VGTU „LinkMenų fabriko“ įsteigtas prizas – 1 mėn. narystė toliau kurti ir tobulinti čia savo kūrinį atiteko komandai, sukūrusiai „Snap Board“. Tai paprastas priedėlis prie įprastos lentos, skirtas mokymosi įstaigoms. Jis ypatingas tuo, kad viskas, kas rašoma lentoje, nufotografuojama ir perkeliama į serverį, todėl informacija nepasimeta, moksleiviams ir studentams nebereikia įdėmiai sekti lentoje rašomo teksto,  jie gali koncentruotis į informaciją, o ne į rašymą. Taip pat šis kūrinys padėtų lengviau dalytis informacija. Idėjos autoriai ir įgyvendintojai – Vilniaus licėjaus mokiniai, tad ypač gera matyti jaunus kūrėjus, kurie ne tik atsinešė savo idėją, bet ir sugebėjo per trumpą laiką sukurti veikiantį prototipą.
 
Kūrėjus konsultavo profesionalai

Visą savaitgalį renginio dalyviai galėjo konsultuotis su patyrusiais mentoriais iš įmonių „Deeper“, „Esemda“, „Elgerta“, „Tele2“, „Lemona“, kurios ilgus metus dirba su elektronikos produktų kūrimu ir gamyba. VGTU „LinkMenų fabriko“ inžinieriai prižiūrėjo komandų darbą laboratorijose ir dirbtuvėse. Mentoriai komandoms patarė, kokias technologijas naudoti ir kaip organizuoti komandos darbą.
 
Dalyviai aprūpinti visais reikiamais komponentais

Kūrybinės dirbtuvės „Maker Fest“ Lietuvos istorijoje unikalios tuo, kad renginio metu buvo kuriami techniniai įrenginiai, o komandoms reikiami komponentai buvo tiekiami tiesiai į renginį iš Vilniuje esančios parduotuvės „Lemona“. Taigi dalyviams nereikėjo rūpintis reikiamų komponentų paieška ar logistika, todėl galėjo visą savo dėmesį skirti svarbiausiam tikslui – produktams kurti.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai