KAIP INTERNETO VARTOTOJUS PAVERSTI PIRKĖJAIS? (#)

Urtė Bujevičiūtė prieš 2 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 48 s.
Skaitmeninės rinkodaros specialistas - Karolis Baleiša. Asmeninio albumo nuotr.
Vien tik kurti srautą neužtenka. Svarbu užtikrinti vartotojui gerą patirtį, kitaip noras pirkti greitai dings. Tuo neabejoja skaitmeninės rinkodaros specialistas Karolis Baleiša.

Pagrindinė kiekvieno internetinio verslo užduotis – pritraukti vartotojų ir paversti juos pirkėjais. Eksperto nuomone, šis procesas priklauso nuo dviejų dalykų: lankytojų srauto iš paieškos kanalų ir paties puslapio patogumo. Pagrindinės problemos kyla dėl neigiamos vartotojo patirties: nepatogus pirkimo procesas, neaiškūs tolesni žingsniai ar produkto išskirtinumas. Aiškinamės, ko reikėtų imtis, kad taip nenutiktų.
 
Užtikrinti srautą ir detaliai jį analizuoti
„Tam reikia kantrybės, tačiau sėkmė anksčiau ar vėliau ateina.“
K. Baleiša.
Pagrindinis būdas pritraukti pirkti nusiteikusį vartotoją internete – efektyvus paieškos kanalų išnaudojimas. Norint greitai išbandyti, ekspertas pataria rinktis mokamus „Google“ reklamos sprendimus. Jie užtikrina greitą srautą ir padeda greitai įsitikinti, ar projektas sėkmingas. Turint srautą, svarbu jį stebėti ir analizuoti. Yra įrankių, kurie įrašo visą vartotojo sesiją ir leidžia stebėti, kur juda jo pelė naršymo metu, ką spaudžia, kuriuo metu išeina iš tinklalapio. Tai leidžia daryti prielaidas ir atlikti bandymus. Vėliau jų pagrindu galima kurti naują sprendimą ir paskirsčius srautą lyginti su senuoju. „Tam reikia kantrybės, tačiau sėkmė anksčiau ar vėliau ateina“, – šypteli pašnekovas.
 
Reklama socialiniuose kanaluose: tai ne tik įrašai „Facebook“ sienoje

Socialiniai tinklai išlieka stipriu reklaminiu kanalu. Funkciniams produktams, tokiems kaip mokėjimo sistemos, šį kanalą pritaikyti sunkiau, tačiau emociniams, vizualiems, tokiems kaip maistas, kelionės ar drabužiai, tai puikiai tinka. Kaip efektyvų sprendimą pašnekovas įvardija dinaminę pakartotinę rinkodarą. Šis sprendimas leidžia rodyti produkto reklamą žmogui, kurią jis yra matęs, bet prekės nepirko dėl vienų ar kitų priežasčių.
 
Naujienlaiškių rinkodara dar nemirusi

Kasdien gauname nesuskaičiuojamą srautą el. laiškų, todėl, kalbant apie naujienlaiškius, labai svarbu išnaudoti naujausias galimybes. Tikslesnė žinutė tikslesniam vartotojui – toks pagrindinis naujienlaiškių pranašumas. Galima automatizuotai siųsti laišką prekę į krepšelį įsidėjusiam, bet pirkimo nebaigusiam vartotojui. Yra daug vartotojų, kuriems trūksta vieno žingsnio iki apsipirkimo. Jam įvedus el. pašto adresą, automatiškai siunčiamas naujienlaiškis su siūlymu baigti pirkimą pasinaudojus nuolaida. Yra daug galimybių segmentuoti vartotojus ir naujienlaiškius siųsti pagal jų elgseną. Tai gali būti stipri priemonė prarastiems vartotojams susigrąžinti.
 
Naujausios tendencijos: atsakymų dėžutės ir balso paieškos

Kalbant apie naujas tendencijas, ryškėja kelios pasaulyje jau taikomos naujovės. Atsakymų dėžutės (angl. answer box) – tai „Google“ paieškos atnaujinimas, leidžiantis paieškos langelyje įvesti klausimą ir automatiškai rasti atsakymą. Balso paieškos – tai auganti tendencija mobiliaisiais įrenginiais naudotis balso paieška, ypač ieškant vietų. Be to, labai svarbu kreipti dėmesį į mobiliuosius įrenginius. „Google“ pradeda fiksuoti ir indeksuoti mobiliuosius tinklalapius.
 
Turinys išlieka karalius

Norint auginti vartotoją ir užtikrinti gerąją patirtį, svarbu atsižvelgti ne tik į tinklalapio funkcionalumą, bet ir į unikalų turinį. Turinio formos įvairios: tekstai, vaizdai, infografikai. Svarbiausia kurti vertę vartotojui ir ieškoti naujų kūrybiškų sprendimų. K. Baleiša siūlo atkreipti dėmesį į prekių aprašymus: „Visi parduoda tą patį kompiuterį ir tai verčia ieškoti būdų, kaip tai pateikti kitaip: naujai, įdomiau, patraukliau, būtent per turinio prizmę.“
 
Du svarbiausi dalykai: vertė ir segmentavimas

Kitaip nei radijo ar televizijos reklama, internetas leidžia segmentuoti vartotojus ir biudžetą išleisti efektyviai – rodyti reklamas pagal vartotojo elgseną, t. y. tinkamiems žmonėms tinkamu laiku. Vis dėlto labai svarbu tinkamai formuoti žinutę, kurti vartotojui vertę: tai gali būti nemokamas pristatymas, nuolaida ar išskirtinumas įsigijus produktą. „Internetas pilnas galimybių, tačiau jei produktas niekinis, nieko nepavyks“, – vertės galia įsitikinęs skaitmeninės rinkodaros specialistas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai