6 SĖKMĖS IR LAIMĖS TAISYKLĖS (#)

Ingrida Šulcienė prieš 10 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 35 s.
Buvęs Suomijos premjeras, dabartinis Suomijos parlamento narys - Alexanderis Stubbas. Asmeninio albumo nuotr.
Buvęs Suomijos premjeras, dabar Suomijos Parlamento narys, turintis solidžią ir spalvingą politinę patirtį, vienas geidžiamiausių pranešėjų įvairiuose aukšto lygio renginiuose Alexanderis Stubbas laimingo gyvenimo receptu dalijosi Vilniuje vykusioje „Vadovų konferencijoje EBIT 2017“. Suomijos politikas atkreipė dėmesį, kad Suomija pagal laimės indeksą yra penkta valstybė pasaulyje, o Lietuva – 60 iš 168 šalių. Suomijos politikas pateikė šešis patarimus, padedančius jam siekti harmonijos ir darnos, kurios yra sėkmės ir laimės pagrindas.

Bendra sveikata
 
Sunku būti laimingam, jeigu sergate lėtine liga ar tiesiog negaluojate. Jūs galite stengtis būti laimingas, bet tai sunkiai pasiekiama. Bendra sveikatos būklė labai svarbi ir aš labai tikiu, kad ji priklauso ir nuo fizinės, ir nuo psichinės sveikatos. Viena be kitos, kaip dešinė be kairės, negali jums veikti darniai ir harmoningai.

Mityba

Maistas tiesiogiai susijęs su mūsų sveikata. Gyvename laikais, kai galime rinktis, ką valgome. Ir, deja, šiandien ligos, susijusios su netinkama mityba ir nekokybišku maistu, užmuša daugiau žmonių nei karai, teroristinės atakos ar kriminaliniai nusikaltimai. Ir tai sau padarome patys. Manau, kad maistas, kurį vartojate tiesiogiai, susijęs su jūsų produktyvumu. Jeigu per pietus išgersite taurę vyno, galbūt valandą ar dvi jausitės gerai, tačiau vėliau tai turės įtakos jūsų savijautai, darbui, rezultatams.

Poilsis ir miegas

Nors esate verslininkas, vadovas, dirbantis kone visą parą, privalote rasti laiko poilsiui, pertraukoms, kokybiškam miegui ir atsipalaiduoti. Dirbti daug ir mažai miegoti yra pasenęs požiūris. Jeigu mažai miegate, negalite dirbti efektyviai ir užtikrinti veiklos tvarumo bei darnumo ilgalaikėje perspektyvoje. Nėra griežtų taisyklių, kiek privalote miegoti, bet, manau, skirti aštuonias valandas miegui yra neblogai.

Psichinė energija

Didžiulis klausimas, ką daryti, kad jūsų protas būtų laimingas. Pirmiausia, manau, atvirumas ir smalsumas. Kasdien turite išmokti ko nors nauja, privalote treniruoti protą taip pat kaip ir raumenis. Raskite laiko skaitymui, rašymui, aplinkos stebėsenai, naujoms idėjoms. Tai reikalinga, kad pailsėtume nuo susikaupusių minčių, kad atpalaiduotume protą, kad sudarytume jam sąlygas atsigauti ir su nauja energija siekti tikslų. Laimingas protas ir būsena kuria darnius santykius šeimoje, darbe, bendraujant su draugais, artimaisiais, bendraujant vyrauja pagarba, rūpestis, empatija.

Fizinis aktyvumas

Vadovaujuosi tuo, kad viena valanda fizinio aktyvumo suteikia energijos dviem papildomoms valandoms kiekvieną dieną. Ir tai neturi būti beprotiškas bėgiojimas ryte ar vakare arba raumenų pumpavimas treniruoklių salėje. Tai gali būti bet kuri jums priimtina fizinė veikla: vaikščiojimas pėstute, važiavimas dviračiu, lipimas laiptais, šokiai, joga ir t. t. Kūnas sukurtas judėti, privalote juo rūpintis tinkamai. Mano galva, gera pusiausvyra yra tuomet, kai aštuonias valandas skiriate darbui, aštuonias valandas – miegui ir aštuonias valandas – kitoms veikloms.

Biomechaniniai procesai

Šie procesai labai svarbūs, ypač mums, vyrams. Vykstant senėjimo procesams, mes prarandame kūno masę, jo stiprumą ir stangrumą. Galime sportuoti ir kilnoti svarmenis, bet faktas, kad mums senstant raumenų masė mažėja. Gera žinia ta, kad galime tam pasipriešinti. Aš labai didžiuojuosi savo tėvu, kuris būdamas 82 metų tebėra vyriausiasis nacionalinės ledo ritulio komandos treneris. Jis eina į sporto klubą keturis kartus per savaitę ir yra susižadėjęs su „Mis Suomija“ (patikslinu, 1959 m. tituluota gražuole).

Taigi laimė ir jos suvokimas yra labai asmeniškas dalykas, tačiau jos siekiant labai svarbu tinkamai pasirūpinti savimi – ir fizine, ir psichine sveikata, nuolat treniruoti kūną ir protą, gyventi dabartimi ir nepamiršti ja džiaugtis.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai