VILNIAUS MIESTO GARSINIMUI PRISTATYTOS ITIN DRĄSIOS IDĖJOS (#)

Simona Kvederytė prieš 10 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 3 min. 19 s.
Akimirka iš renginio „240 minučių įkrovos 2017“. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.
Naktį iš kovo 10-osios tiesiai į Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dieną praūžė penktasis renginys „240 minučių įkrovos 2017“. Daugiau nei šimtas dalyvių ne tik mezgė pažintis, sėmėsi patirties ir žinių iš pranešėjų, bet ir suko galvas, kaip į Vilnių pritraukti dar daugiau turistų. Sostinė sulaukė kone dviejų dešimčių miesto populiarinimo idėjų: nuo turistų viliojimo į blogiausią sostinės rajoną, iš po žemės išdygstančių tualetų iki virtualių akinių.

Šimtas dalyvių

Viešbučio „Radisson Blu Royal Astorija“ prisipildė naktinių iššūkių nepabūgusių dalyvių – jų susirinko daugiau nei šimtas. Visi jie burtais suskirstyti į dešimt komandų. Dalyviai gavo galimybę ne tik išbandyti save su naujais komandos nariais, bet ir prisidėti prie „TMD Partners“ partnerio Deivido Rafanavičiaus (nuotr. dešinėje) skirtų užduočių, susijusių su Vilniaus garsinimu. Joms atlikti reikėjo kūrybinių idėjų, įžvalgumo ir organizuotumo.

„Šįvakar jūs galėsite padaryti staigmeną būsimiems svečiams, kad jie, atvykę į Vilnių, pasakytų: „Čia tai bent! Į Vilnių dar ne kartą norėsiu atvažiuoti.“ Tikiu, kad susibūrę mes galime daug“, – sakė renginio sumanytoja, „BZN start“ įkūrėja Živilė Baubonienė.

Renginio dalyviai apšilo įveikdami „Swedbank“ užduotį „Brain Buzz“. Per minutę jie turėjo teisingai atsakyti į penkis klausimus. Teisingiausiai ir greičiausiai atsakė komanda „10 Good News“, kurios visiems nariams komisijos narė Jūratė Cvilikienė įteikė „Swedbank“ kolekcijos, autoriaus Kevino Ashtono knygą „Kaip paskraidinti žirgą. Paslaptinga kūrybos, išradimų ir atradimų istorija“.

Renginio superherojų patirtis atskleidė verslo ir kūrybos užkulisius
„Nebijome kritikuoti to, kas atrodo nekritikuotina. Dėl to daug žmonių piktinosi, tačiau mus tai tik sustiprino.“
R. Medonis.
Renginyje savo istoriją pasakojo skandalais ir sėkme apipinto restorano „Keulė Rūkė“ bendraįkūrėjis Rokas Medonis (nuotr. kairėje). Jis pabrėžė, kad restorano populiarumas pagrįstas visai ne atsitiktiniais sprendimais. Ir versle laimėjo pirmiausia produktas, o tuomet pasirinkta komunikacija.

Keulė Rūkė“ gyvuoja jau 26 mėnesius. Mūsų tikslas – iki 2019 m. atidaryti 13 užkandinių visoje Lietuvoje. Nuo pat pradžių buvome ir būsime kalbančiu prekių ženklu. Kalbame apie neselektyvias vertybes. Juk „Keulė“ yra apie laisves. Nebijome kritikuoti to, kas atrodo nekritikuotina. Dėl to daug žmonių piktinosi, tačiau mus tai tik sustiprino“, – aiškino R. Medonis.

Žiniomis bei fotografijos ypatumais dalijosi ir vienas žinomiausių Lietuvos fotografų, reklamos vizionierių Tomas Kauneckas (nuotr. dešinėje).

„Visi iš pradžių sugalvojame reklamos idėją. Tačiau ją įgyvendinti nelengva. Tam nerandame lėšų. Tada vietoj džiunglių su dinozaurais gauname vištas“, – juokėsi T. Kauneckas. Jis pabrėžė, kad geram reklamos vaizdui sukurti reikia kruopščiai atrinkti tinkamus būdus ir gebėti to siekti.

„Pavyzdžiui, vienai reklamai mums reikėjo paplūdimyje stovinčio Robinzono su ponia Penktadiene. Tam galėjome skristi į salą ir ten padaryti fotosesiją. Bet pasirinkome pigesnį variantą. Į studiją atsivežėme smėlio, pastatėme Penktadienei paplūdimio kėdę, sukūrėme saulės apšvietimą. Dangų, vandenyną, palmę pirkome iš nuotraukų banko „Shutterstock“ . Rezultatas – tikroviška nuotrauka“, – paslaptimis dalijosi T. Kauneckas.

Vilniui – dešimt idėjų

Dalyviai atliko dvi su Vilniaus miesto populiarinimu susijusias užduotis. Pirmoji – „Came out“. Jos metu komandos, prisimindamos keliones į užsienį, turėjo pasiūlyti po vieną realiai egzistuojančią idėją, daiktą, įrenginį ar paslaugą, kurios sostinėje nėra, bet čia puikiai tiktų.

Daugiausia dėmesio ir komisijos palaikymo sulaukė pasiūlymas reklamuoti blogiausią Vilniaus rajoną su tragiškais barais, viešbučiais. „Čia atvykę žmonės turėtų jaustis puikiai, bet išvyks ne visai sveiki ir prastai nusiteikę. Pagrindinės pramogos – pakalbinti prostitutę, išgerti su benamiais ir atlikti kitas užduotis. Tokia idėja jau egzistuoja Amsterdame, kur galima apsilankyti blogiausiame Europoje viešbutyje“, – siūlė komanda „Giminės“.

Kitos komandos siūlė Vilniaus centre įrengti iš po žemės išlendančius viešuosius tualetus, trimate spausdinimo technika kurti mobilias, ekologiškas žaidimo, pramogų aikšteles ir kitą nekilnojamąjį turtą. Pasigirdo ir elektrinio ledų furgono, kurį galima susekti programėle, idėja. Dalyviai siūlė turistus kviesti apsilankyti įvairiose kanapių tradicijas gaivinančiose kavinėse, įrengti dronų atrakcionų parką, ant Neries upės vandens sukurti pramogų teritoriją.

Dalyviai svajojo sotinėje įrengti plastiko pridavimo skatinimo grandinę – už panaudotus butelius dovanoti žmonėms viešojo transporto bilietus, teisę naudotis miesto dviračiu ir pan. Kiti siūlė neįprastą barą, kuriame padavėjos iš klientų darbo metu susikaupusį nuovargį ir pyktį gali išvaryti botagu. Buvo ir pasiūlymas atidaryti kavinę, kurioje nuogi, bet užrištomis akimis žmonės galėtų pasijusti laisvi ir puikiai praleisti laiką.

Kaip privilioti turistus?

Antroji užduotis „Came over“ išsiuntė komandas į miestą. Kiekviena jų, turėdama po paskirtą šalį, turėjo nusifotografuoti vietose, kur tikrai lankosi konkretūs turistai. Grįžę į renginio vietą, dalyviai turėjo papasakoti, koks šioje vietoje galėtų būti kitų miesto dalių pristatymas, kad turistai į Vilnių norėtų grįžti dar ne kartą.

Bene išradingiausią idėją pateikė komanda „Giga Team“. Ji mano, kad lenkai, mėgdami apsilankyti prie Aušros vartų, čia galėtų rasti virtualius akinius. Šie jiems rodytų kelią į įžymiausias miesto vietas – į jas keliaudami turistai galėtų surinkti visą rožinį.

Už gyvą pristatymą komisija skyrė daugiausia balų ir paskelbė „Giga Team“ nugalėtojais. Jie už geriausią miesto garsinimo idėją gavo pietus su pačiu Vilniaus meru Remigijumi Šimašiumi.

„Šiame renginyje dalyvauju antrą kartą. Pernai taip pat laimėjo mano komanda. Čia kaip olimpiadoje. Vieną kartą laimi, antrą kartą nori dar geriau padaryti. Labai stengėmės, norėjome pasirodyti kuo geriau“, – sakė komandos kapitonas Aistis Židanavičius. Jis džiaugėsi prizu ir patikino jau kuriantis merui klausimus. Vienas jų tikrai bus susijęs su Amerika: už ką Amerikos prezidento rinkimuose būtų balsavęs Remigijus Šimašius?

„Renginį radau „BZN start“ feisbuke. Iškart susidomėjau. Man patinka improvizacijos – muzikiniai, teatriniai dalykai. Nesigailiu, kad dalyvavome. Įspūdžiai patys geriausi. Nesitikėjome, kad laimėsime“, – sakė kitas laimėjusios komandos narys Ruslanas Kostiukovas.

Kitos komandos turistus vilioti į Vilniaus gatves ketino įvairiausiomis programėlėmis. Vienos pateikia informaciją apie garsiausias sostinės vietas, antros suranda vokiečiams pakeleivį, trečios anglus veda naktinių barų keliu per žymiausias sostinės vietas ar prancūzus Honoré de Balzaco balsu vilioja keliauti po įvairaus maisto restoranus. Dalyviai kinus siūlė vesti nuo Aušros vartų besidriekiančiu gintaro keliu, o žydus, informaciją radusius prie gydytojo Cemacho Šabado skulptūros, skatino iš aplankytų vietų sudėlioti žydišką žvaigždę.

Renginyje komisijos nariu buvęs garsus drabužių dizaineris Seržas Gandžumianas apdovanojo ir stilingiausius renginio dalyvius. Vyrui įteikė stilingą kaklaraištį, o moteriai – kvepiančią skarelę.

„Kiekviena moteris būtų pamaloninta, jei toks žmogus pastebi, išskiria iš minios. Žinoma, prie stiliaus prisidėjo mano terjerė Ruku. O pati dovana, skarelė, labai puiki, kvepia“, – kalbėjo stilingiausia renginio moteris Rima Židanavičė.

Renginys organizuojamas didžiausio jauno verslo portalo „BZN start“ iniciatyva kartu su ištikimais partneriais, tarp jų: „Swedbank“, AB, konsultacijų įmonė „TMD Partners“, Vilniaus miesto savivaldybė, „Go Vilnius“, „Spaudos departamentas“, „Red Bull“ ir skaitomiausias naujienų portalas „Delfi“.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai