KAIP PASIRUOŠTI Z KARTOS ATĖJIMUI? (#)

Ieva Drungilaitė prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 2 s.
Personalo paieškos ir atrankos įmonių UAB „Alliance for Recruitment“ partneris bei vystymo direktorius - Andrius Francas. Asmeninio albumo nuotr.
Susidūrimas su Z kartos atstovais – neišvengiama kiekvieno verslo ateitis. Anot vienos iš sparčiausiai augančių personalo paieškos ir atrankos įmonių UAB „Alliance for Recruitment“ partnerio bei vystymo direktoriaus Andriaus Franco, jau dabar verta ruoštis naujos kartos atėjimui.

Skirtingos kartos

Šiuo metu didžiąją darbo rinkos dalį yra užėmę vyresnieji kūdikių bumo, X ir Y kartos atstovai. Kūdikių bumo karta – tai gimusieji 1944–1963 m., linkę kruopščiai ir atsakingai dirbti. Jie visada siekė materialinės gerovės ir apdovanojimų. Augę neramiais metais, jie vertina stabilumą, kaupia ateičiai, nepatikliai žiūri į naujoves. Visgi ši karta nepaliaujamai sensta ir pamažu apleidžia darbo rinką, kurioje įsivyrauja nuolat skubantys kokybės ieškotojai – X karta. Tai žmonės, gimę 1964–1983 m., kuriems darbe svarbiausia kūrybiškumas, noras išnaudoti savo potencialą. Jie pokyčių laikotarpio žmonės, todėl X karta – maištautojai ir naujų idėjų kūrėjai. Kone didžiausia šiuo metu dirbančiųjų dalį užima moderni Y karta. Jie gimę 1984–2003 m. laikotarpiu ir aktyviai kovoja už savo įsitikinimus. Darbo srityje šie žmonės siekia profesionalumo, tobulėja ir mokosi, aktyviai dalyvauja visuomeninėje veikloje. X karta padėjo pamatus Z kartos atėjimui. Abiejų kartų atstovai šiek tiek panašūs savo idėjomis, užsispyrimu ir altruistiniu požiūriu į pasaulio problemas.
Jiems svarbi socialinė atsakomybė, aplinka, tad, jei jūsų bendrovė dar neturi nei veiksmų, nei socialinės atsakomybės politikos, matyt, čia yra dar vienas papildomas signalas, kodėl jums reikia ją turėti.“
A. Francas.
Kalbant apie Z kartą, informacijos yra, bet mes tikrai dar nežinome, kaip jie tiksliai elgsis, kai ateis į darbo rinką. Turime suprasti, kad jie gyvena tarp technologijų. Mobiliųjų technologijų, socialinės medijos sritys – naujovės jų negąsdina. Matyt, kalbant apie juos ir Y kartą, tendencijos yra panašios. Noras padaryti didesnį poveikį aplinkai, svarbi vizija, kur eina organizacija, tačiau gilumo yra daug mažiau. Jiems svarbi socialinė atsakomybė, aplinka, tad, jei jūsų bendrovė dar neturi nei veiksmų, nei socialinės atsakomybės politikos, matyt, čia yra dar vienas papildomas signalas, kodėl jums reikia ją turėti“, – tikina A. Francas.

Laukia pokyčiai

Pašnekovas teigia, kad prisitaikyti prie naujos aplinkos turės kiekvienas verslininkas, norintis išlikti konkurencingas rinkoje. Z karta atneš naujų idėjų ir technologijų, kurias sėkmingai naudoti mokės tik jie patys ir maža dalis Y ar X kartos atstovų.

„Verslui, kuris nesugebės prisitaikyti prie pokyčių, bus sunku pritraukti talentus iš Z kartos ir turėti juos kaip savo klientus. O tai reiškia, kad bus prarandamos galimybės kurti inovacijas ir produktus, kas yra labai svarbu ir naudinga šiomis dienomis. Bet kuriuo atveju verslui reikia keistis ir prisitaikyti prie naujų kartų darbo rinkoje, taip pat turėti naujų klientų besikeičiant kartoms“, – pasakoja A. Francas.

Pasak „Alliance for Recruitment“ partnerio ir vystymo direktoriaus, yra keletas veiksnių, kuriuos verta žinoti ir jiems pasiruošti, prieš susitinkant su Z karta kaip darbuotojais ir vartotojais.
  • Technologijos ir aplinka. Tai vieta, kur gyvena naujoji karta. Anot A. Franco, darbuotojų nebereikia ieškoti mokyklose ar universitetuose, jų reikia ieškoti socialiniame tinkle „Facebook“. „Čia jie gyvena, todėl mes, verslas, turime irgi ten būti“, – įsitikinęs pašnekovas.
  • Privatumas. Palyginti su Y karta, ateinančioji Z karta yra kur kas uždaresnė. Jos atstovai nebeviešina visko apie save socialiniuose tinkluose, pradeda suprasti tykančius pavojus, slaptina informaciją ir saugo savo asmeninius duomenis.
  • Prasmė. Naujoji karta yra gerokai empatiškesnė. Jos nariams svarbu prisidėti prie organizacijos, miesto, šalies ar pasaulio gerovės, todėl Z karta bus linkusi rinktis tokius darbdavius, kuriems tai irgi bus nesvetima. „Jie ieško prasmės savo darbe, tad labai svarbu, kad veikla, kuria jie užsiima, turėtų didesnę įtaką aplinkai“, – pabrėžia A. Francas.
  • Pragmatizmas. Jeigu Y karta buvo nuotykių ieškotojai, tai Z karta jau pamažu grįš prie stabilumo ir ieškos užtikrinto darbo, garantuojančio geras pajamas, žinomą veiklą. Nuolatinis skubėjimas ir pokyčių gausa skatina Z kartą ieškoti ramybės, tad jos atstovai nebus labai linkę rizikuoti keisdami darbus ar įpročius.
  • Atvirumas. Globaliame pasaulyje užaugusi Z karta yra kur kas atviresnė naujovėms. Jai priimtinos kitos religijos, rasės ar lytinės orientacijos. Jos atstovai nepalyginamai atviresni už savo tėvus, todėl verslas taip pat turės tapti atviras, tolerantiškas ir liberalus, jeigu norės pritraukti didžiuosius Z kartos talentus.
Taigi, siekiant užtikrinti sklandų savo įmonės darbą ir plėtrą, reikia suvokti, kad vos po penkerių metų Z karta pradės plūsti į darbo rinką ir taps aktyviais vartotojais. Verta pradėti ruoštis jų atėjimui jau dabar.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai