KAIP 2017 M. SĖKMINGAI KONKURUOTI DĖL VARTOTOJŲ DĖMESIO SOCIALINIUOSE TINKLUOSE? (#)

Urtė Kasparavičiūtė prieš 10 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 9 s.
Skaitmeninės reklamos ir komunikacijos paslaugas teikiančios įmonės „Socialus marketingas“ reklamos skyriaus vadovas - Edgaras Petručionis. Asmeninio albumo nuotr.
Socialiniai tinklai – neatsiejama verslo dalis, padedanti ne tik plėtoti verslą, bet ir užsidirbti, sulaukti visuomenės susidomėjimo. Tad kyla klausimas, kaip sėkmingai konkuruoti dėl vartotojų dėmesio socialiniuose tinkluose šiais metais. Į šį klausimą atsako ir sėkmės formulę atskleidžia skaitmeninės reklamos ir komunikacijos paslaugas teikiančios įmonės Socialus marketingasreklamos skyriaus vadovas Edgaras Petručionis.
 
Populiariausi socialiniai tinklai ir jų pokyčiai

Paklaustas, ar socialinių tinklų trejetukas – „Facebook“, „Instagram“ ir „Twitter“ – išliks tarp populiariausiųjų, E. Petručionis teigia, kad pokyčių tarptautiniu mastu kol kas nematyti. „2016 m. populiariausiais socialiniais tinklais išliko „Facebook“ (1,8 mlrd. aktyvių vartotojų), „Instagram“ (500 mln. aktyvių vartotojų) ir „Twitter“ (320 mln. aktyvių vartotojų), tad TOP3 liko nepakitęs lyginant 2015 ir 2016 metus – augo tik vartotojų skaičius. Tiesa, „Twitter“, pastaruoju metu save viešai prilyginantis naujienų kanalui, savo pozicijas gali prarasti, nes jį aktyviai vejasi verslo verslui (B2B) vartotojų pamėgtas ir kasmet augantis tinklas „LinkedIn“. Žvelgiant į Lietuvos vartotojus, populiariausi socialiniai tinklai yra „Facebook“ (jį šiuo metu naudoja net 72 proc. visų šalies interneto vartotojų), „Instagram“ ir „LinkedIn“. Nuo tarptautinių tendencijų Lietuvos vartotojai skiriasi tuo, kad socialinis tinklas „Twitter“ taip ir nepritapo“, – teigia pašnekovas.
 
Vaizdinis turinys – socialinių tinklų karalius

Interneto puslapyje „HubSpot“ teigiama, kad vaizdinė medžiaga reprezentuoja 74 proc. viso interneto srauto iki 2017 metų. Galima pastebėti, kad būtent vaizdo medžiaga yra populiaresnė ir paklausesnė nei tekstai ar mintys, konkuruojant dėl dėmesio bei paspaudimų socialiniuose tinkluose. Su šiuo teiginiu sutinka ir reklamos skyriaus vadovas, be to, jis įsitikinęs, kad vaizdinis turinys artimiausiu metu išliks socialinių tinklų karalius. Tai pagrindžia ir minėtoji statistika, ir socialinių tinklų kūrėjų noras vartotojams pristatyti naujas bei inovatyvias vaizdinio turinio formas. „Pastaruoju metu sulaukėme tiesioginio vaizdo funkcijos „Facebook“ ir „Instagram“, 360 laipsnių nuotraukų ir vaizdo įrašų „Facebook“, istorijų skilčių platformose „Instagram“ ir „Messenger“, „Facebook Canvas“ reklamų ir daugybės kitų funkcijų, kurių pagrindą sudaro nuotraukos bei trumpi (iki 15 sek.) vaizdo įrašai. Šias funkcijas, siekdami sudominti ir į savo kuriamą turinį įtraukti vartotojus, naudoja ne tik didieji Lietuvos prekių ženklai, bet ir pavieniai asmenys, skatindami vieni kitus kurti originalų ir išskirtinį turinį“, – pasakoja E. Petručionis.
 
Socialinių tinklų nauda slypi jau nebe gerbėjų skaičiuje

Paprašytas įvardyti, kokių klaidų socialiniuose tinkluose daro verslininkai, pašnekovas teigia, kad pagrindinė klaida – noras surinkti kuo didesnę gerbėjų auditoriją socialiniame tinkle „Facebook“, nes tai nesuteikia papildomos naudos. „Efektyvesnis sprendimas būtų gerbėjams pritraukti skirtus pinigus investuoti į specifinių ir prekių ženklui tiesiogiai naudingų vartotojų pasiekiamumą, kuriamo turinio populiarinimą, lojalumo skatinimą“, – pataria „Socialaus marketingo“ reklamos skyriaus vadovas.
 
Principo pamėgti ir dalintis veikimo pabaiga
„Siūlau susimąstyti: pritraukėte tuos vartotojus, kuriems jūsų prekės yra išties aktualios, ar tuos, kurie savo kolekciją nori papildyti dar vienu prizu?“
E. Petručionis.
Paklaustas, ar vis dar veikia šis populiarus ir visiems žinomas principas socialiniuose tinkluose, E. Petručionis tikina, kad jis vienareikšmiškai nebeveikia: „Šio tipo konkursai vis dažniau pritraukia prizų medžiotojus, kurie keliauja iš vieno prekių ženklo profilio į kitą ir visais įmanomais būdais siekia laimėti prizus. Per laiką, kurį praleidau dirbdamas su socialiniais tinklais, esu matęs ne vieną realų atvejį, kai tas pats vartotojas, laimėjęs daugiau nei 50 skirtingų prekių ženklų dovanojamų prizų, apie tai viešai skelbia savo „Facebook“ draugams ir giriasi, kad yra atradęs sėkmės formulę.“
 
Kalbintas specialistas taip pat priduria: „Net jei po „pamėgti ir dalintis“ konkurso „Facebook“ ar kitame socialiniame tinkle esančio puslapio gerbėjų skaičius ir bus paaugęs, siūlau susimąstyti: pritraukėte tuos vartotojus, kuriems jūsų prekės yra išties aktualios, ar tuos, kurie savo kolekciją nori papildyti dar vienu prizu?“
 
2017-ieji ir pokyčiai socialiniuose tinkluose

„2017 m. socialiniuose tinkluose žada permainų: rečiau matysime tiesiogines prekes iš karto parduoti skatinančias reklamas, automatiškai mažės ir reklaminių skydelių skaičius. Juos keis įvaizdinis, lojalumą prekių ženklams didinantis turinys, natūraliai įsiliejantis į bendrą komunikacijos strategiją. Kita tendencija yra tiesioginis arba užkulisių turinys, kurį praėjusiais metais itin pamėgo socialinių tinklų vartotojai. Taigi dažnu atveju svarbi bus ne tik nugludinta galutinė komunikacijos žinutė, bet ir pačios prekės ar paslaugos gaminimo procesas, kuriam į eterį patekti padės tiesioginės transliacijos“, – neabejoja E. Petručionis.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai