INTERNETO TEKSTAI – VARTOTOJŲ MASALAS (#)

Ieva Drungilaitė prieš 5 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 12 s.
„Sales Up“ pardavimo projektų ekspertas - Robertas Chusainovas. Asmeninio albumo nuotr.
Šiais informacinės erdvės perpildymo laikais žmonės informaciją priima vis greitesniais tempais, tam skiria vis mažiau laiko“, – sako pardavimų akceleratoriaus „Sales Up“ pardavimo projektų ekspertas Robertas Chusainovas ir mielai dalijasi savo sukaupta ilgamete patirtimi apie tai, ką daryti, kad interneto tekstai taptų puikia vartotojų pritraukimo priemone.

Svarbus įsitraukimas

Anot pašnekovo, šiuolaikiniam interneto lankytojui nebepatinka ilgi tekstai. Jam reikia vaizdinių priemonių, aiškiai išskirtų ir paryškintų svarbiausių aspektų, nes vietoj skaitymo žmonės vis dažniau renkasi teksto skenavimą ir ieško įdomiausių punktų.

„Rašant internete, tekstams taikomas tas pats pagrindinis kriterijus kaip ir kitiems tekstams – jis turi būti skirtas žmonėms. Ir tik tada galima kalbėti apie kitus kriterijus: lengvai skaitomas, įtraukiantis, aiškiai struktūruotas. Atskiras mintis vertėtų išskaidyti atskirais blokais, labiau primenančiais „Facebook“ įrašus, o pagrindinius akcentus išskirti sąrašo tipo eilutėmis (angl. bulleted text). Taip tekstas tampa lengviau skenuojamas akims, vartotojas greičiau gali suprasti, ar ras reikalingos informacijos, ir taip nuspręsti, ar skaityti atidžiau. Visada verta prisiminti 6 sekundžių taisyklę – tiek laiko turite pirminio svetainės lankytojo dėmesio, per kurį iš išryškintų elementų (pavadinimas, pastraipų pavadinimai, išskirti sąrašai) vartotojas susidaro pirminį įspūdį“, – pasakoja R. Chusainovas.

Anot jo, ne mažiau svarbūs įvairūs vaizdiniai sprendimai: nuotraukos, vaizdai, paryškinimai. Vis dėlto, kaip ir visur, čia turi būti pasitelkiamas saiko jausmas ir vaizdinės priemonės naudojamos tik tekstui papildyti.

Magiškieji raktažodžiai

Ypač naudingi raktiniai žodžiai, padedantys atvesti lankytoją į puslapį, tačiau persistengti su jais nereikėtų. Tekstas visų pirma skirtas žmogui, todėl turi būti įdomus ir įtraukiantis. Raktiniais žodžiais apsunkintas tekstas taps statiškas, sukurtas algoritmams, o ne lankytojui. Skaičiuojama, kad vienas pagrindinis raktinis žodis turėtų būti skirtas maždaug 2 tūkst. žodžių tekstui, o pats geriausias raktažodis randamas įsiklausius į klientus.

„Klientai – jūsų pirminio raktinių žodžių sąrašo šaltinis. Kaip klientai ieško informacijos apie jūsų parduodamus produktus, galite išsiaiškinti prisiminę telefoninius skambučius (kaip vadina jūsų produktus ir paslaugas, kai apie jas teiraujasi), rašomas el. užklausas. Nors į įmonės viduje vartojamus žodžius bei pavadinimus taip pat reikėtų atkreipti dėmesį, tačiau su jais elgtis reikėtų itin atsargiai, nes tarp jų gali būti daug profesionalizmų ar žargonybių, suprantamų tik labai siauram specialistų ratui, kuriame nėra jūsų klientų. Tačiau jei žargonybė itin paplitusi tarp klientų, ją būtina įtraukti“, – teigia pašnekovas.
„Tačiau, kai jis suveda „mediniai langai Kaune pigiau“, galima daryti prielaidą, kad vartotojas ieško konkrečių langų konkrečioje vietovėje su konkrečiu tikslu – nusipirkti.“
R. Chusainovas.
Kitas būdas išsirinkti raktažodžius – pažiūrėti į savo konkurentus ir atsižvelgti į jų puslapių bei tekstų pavadinimus, pasikartojančius žodžius. Be to, R. Chusainovas pataria nepamiršti raktažodžių pasitikrinti pagal jų populiarumą „Google“.

„Kai jau turėsite susidarę pirminį sąrašą, galite pradėti naudoti įrankius, kad validuotumėte kiekvieno raktinio žodžio populiarumą, t. y. kiek dažnai tas raktažodis ieškomas paieškos sistemose. Tam puikiai tinka raktažodžių planavimo įrankis „Google Adwords“. Juo naudodamiesi galėsite ne tik išsiaiškinti, kiek dažnai ieškomas vienas ar kitas raktažodis, bet jums taip pat bus pasiūlyta idėjų, kokius kitus raktažodžius ar jų kombinacijas galėtumėte įtraukti. Raktažodžiai skirstomi į generinius (t. y. „langas“, „šaldytuvas“) ir sudėtinius, susidedančius iš kelių susijusių raktažodžių. Didžiausią dėmesį reikėtų kreipti būtent į pastaruosius, nes jie gali būti orientuoti į konkretų veiksmą. Jei vartotojas ieško pagal raktažodį „langai“, tai visiškai nieko nepasako apie jo tikslą. Tačiau, kai jis suveda „mediniai langai Kaune pigiau“, galima daryti prielaidą, kad vartotojas ieško konkrečių langų konkrečioje vietovėje su konkrečiu tikslu – nusipirkti“, – aiškina pašnekovas.

Rašyti kūrybiškai

R. Chusainovas pabrėžia, kad visai nesvarbu, ar tekstas informacinis, ar reklaminis, jie vis tiek turi būti įdomūs, perteikiantys esmę ir artimi skaitytojui. „Kokybiškam tekstui svarbiausia jo reklamiškumas, t. y. kaip patraukliai jis parašytas. Jei teksto stilius nykiai akademiškas, jis bus atstumiantis ir skaitys tik labai maža grupė žmonių (žinoma, tai netaikytina atvejais, kai tikslinė auditorija būtent tokia). Niekada neprašausite pro šalį, jei rašysite paprastai, šiltai ir nuoširdžiai (žinoma, be gramatinių klaidų). Jei reikia įkvėpimo, visada galite pasižvalgyti, kaip savo produktus pristato užsienio grandai parfumerijos, kosmetikos, mados ar telekomunikacijų srityse. Būtent ten tekstams, jų stilistikai, įpinamoms emocijoms skiriama labai daug dėmesio. Tačiau forma neturėtų užgožti turinio – tekstas vis vien turi likti informatyvus, o jame dėl stiliaus nepaaukoti raktiniai žodžiai“, – įsitikinęs „Sales Up“ pardavimo projektų ekspertas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai