...

Kaip išnaudoti kūrybingumą versle?

Verslas

2017.03.22

Autorius: Ingrida Šulcienė

Temos: .

Kaip išnaudoti kūrybingumą versle?

Agentūrų „New!“ ir „SuperYou“ partneris, kūrybingumo dėstytojas - Tomas Ramanauskas. Guodos Jucevičiūtės nuotr.

„Kūrybingumas iš tiesų yra praktiškas užsiėmimas. Gyvenime kūrybingi žmonės yra praktiškesni nei tie, kurie mano, kad tai nesvarbu, ir numoja ranka“, – teigia agentūrų „New!“ ir „SuperYou“ partneris, kūrybingumo dėstytojas Tomas Ramanauskas.

Narcisizmo ir paviršutiniškumo metas

Gyvename narcizų laikais, kai nusifotografuoti su įžymiu žmogumi šimtą kartų svarbiau, nei prieiti ir jį pakalbinti. Svarbu, kad matytumeisi su juo nuotraukoje. Šiuolaikinė socialinė žiniasklaida ir technologijos lengvai leidžia puoselėti narcisizmą. Be to, gyvename paviršutiniškumo eroje – gilintis į dalykus iš esmės neturime laiko, gyvename taip pat ir atminties perkėlimo laikais. Atmintis tapo nereikalingu dalyku, tarsi pertekline atauga, nes atmintį perduodame visagaliam „Google“, kuris viską atsimena už mus. Svarbiausia tik žinoti, kur ieškoti to, ko reikia. Savo draugų gimtadienius ir daugelį kitų mums svarbių gyvenime dalykų esame patikėję „Facebook“. Gyvename jausdami nuolatinę neįsipareigojimo būseną. Pavyzdžiui, žmonės nenori įsipareigoti prekių ženklams, nori juos keisti, ieško naujovių. Kaip produktui, įmonei ar paslaugai tapti matomiems visame šiame chaose? Kaip darbdaviui sudominti darbuotojus? Atsakymas – panaudoti kūrybingumą. Jis reikalingas visur, pradedant santykiais su antrąja puse (prisiminkite, koks kūrybingas buvote pačioje santykių pradžioje) iki „Teslos“ pakvietimo į Lietuvą (nuostabus jaunos komandos kūrybingumo pavyzdys).

Ko mus moko degančių „Samsung“ baterijų istorija?

Paradoksalu, bet kuo didesnė įmonė, tuo kūrybingumas mažiau toleruojamas ir leidžiamas. Dizaino teoretikas ir rašytojas Ralphas Caplanas išvedė kūrybingumo formulę, pagal kurią kūrybingas žmogus apibrėžiamas kaip gebantis toleruoti dviprasmiškumą, disonansą, nenuoseklumą ir netvarką. O didelių bendrovių, korporacijų taisyklėse numatyta, kad jokios staigmenos nepageidaujamos. Kuo mažiau netikėtumų, tuo įmonei geriau. Didelėse bendrovėse lengva prarasti stuburą ir paprasta išaukštinti lyderį dėl jo statuso, svarbos ir laimėjimų. Pernai visą pasaulį apskriejęs „Samsung“ užsidegančių baterijų atvejis gerai iliustruoja archajišką bendrovės vadybą ir kultūrą, kurioje bijota kalbėti apie problemas su aukščiausio lygio vadovais. Pasirodo, ši problema buvo seniai žinoma, bet slepiama. Šis pavyzdys rodo, kaip valdžios galia gali tapti dideliu akmeniu po kaklu.

Kūrybingumo nauda

Kūrybingumas, kaip įrankis, gali daryti stebuklus ir išspręsti daugybę lyg ir neįmanomų dalykų. Pavyzdžiui, imkime šaukštą. Rodos, ką gi dar čia galima būtų išrasti? Tačiau jį galima pateikti 365 būdais, kuriuos sukūrė norvegų dizaineris Stianas Korntvedas Ruudas, iškėlęs sau uždavinį kasdien permąstyti šaukštą.

 

„Absurdiška bulvė gali tapti „Mis bulvių koše.“

 

Kitas pavyzdys – „Alvio“. Ši įmonė sprendė klausimą, kaip paskatinti astma sergančius vaikus treniruoti kvėpavimą, ir sugalvojo sujungti vaikų pomėgį žaisti su jiems ne itin malonia bei nuobodžia kvėpavimo procedūra. Vaikai galėjo vienu metu ir žaisti, ir kvėpuoti, o tėvai – džiaugtis gerėjančia vaikų sveikata ir stebėti jų rezultatus.

Dar viena kūrybingumo iliustracija. Prekybininkai puikiai žino, kiek daug daržovių ir vaisių, kurių dydžiai ir formos neatitinka standarto, tiesiog nurašoma. Tačiau Prancūzijos tinklui „Intermarché“ kilo mintis nestandartines daržoves ir vaisius ne tik parduoti pigiau, bet ir pateikti tai groteskiškai linksmai, su atitinkamomis nuotraukomis ir žinutėmis, pavyzdžiui: „absurdiška bulvė gali tapti „Mis bulvių koše“, „šlykšti morka sriuboje? Koks skirtumas!“, „bjauraus apelsino sultys irgi skanios“ ir t. t. Panaudojus tokius argumentus, pardavimų rezultatai tapo fantastiški.

Patarimai, kaip išlaisvinti kūrybingumą įmonėje

Ambicingi žmonės darbe ieško ne tik pinigų, bet ir prasmės. Suteikti jiems prasmę, tikslą, naujų iššūkių, uždegti juos vizija yra daug svarbiau, nei kompensuoti tai atlyginimu.

„Google“ pataria naikinti įprastus susirinkimus, grupinius pasitarimus, mažinti vadovo įtaką. Daugiau laiko skirti tiesioginiam darbui, o ne susirinkimams, kurie tik imituoja kažko veikimą.

Organizacijoje svarbu skatinti žmones kurti idėjas ir jas įgyvendinti. Tegul ir labai mažas. Darbuotojai turi matyti, kad jie yra vertinami, o įmonės kultūra atvira idėjoms ir pasiūlymams.

Reikia leisti darbuotojams žaisti. Pasak psichologų, tai būdas, skatinantis naujas kognityvines jungtis smegenyse, kitaip tariant, vystantis kūrybingumą.

Patartina ieškoti įkvėpimo įvairiose srityse. Dviratininkų tikrasis įkvėpimas yra ne tai, ką daro konkurentai, o ką išradinėja technologijų bendrovės ar kaip su sveiku gyvenimo būdu dirba bėgimo propaguotojai.

Darbinės aplinkos pakeitimas – viena esminių kūrybingumo sąlygų.

Svarbiausia leisti klysti kuriant idėjas, ieškant naujų, netradicinių sprendimų. Klaidos, jeigu jos nesisteminės ar tyčinės, yra nuostabus dalykas. Dauguma dabar naudojamų daiktų, pavyzdžiui, penicilinas, fejerverkai, sacharinas, buvo išrasti per klaidą.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.