ARIJUS ŽAKAS: „PATI SĖKMINGIAUSIA RINKODARA GEBA SUJUNGTI SKIRTINGUS KANALUS“ (#)

Ieva Drungilaitė prieš 9 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 40 s.
UAB „Socialus marketingas“ vadovas - Arijus Žakas. Asmeninio albumo nuotr.
Iš „Adobe and Econsultancy“ pateiktos apklausos ataskaitos matyti, kad 2017 m. socialinėje žiniasklaidoje plėtojama rinkodara įgis dar daugiau reikšmės ir išliks pirmosiose vietose skirstant biudžetą. Pakomentuoti pateiktas tendencijas sutiko UAB „Socialus marketingas“ vadovas Arijus Žakas.

Atliktas tyrimas apėmė 3 347 skirtingas įmones visame pasaulyje. Jų buvo klausiama, kokioms rinkodaros sritims planuoja skirti daugiausia dėmesio ir biudžeto 2017 metais. Didžiausias augimas numatomas socialinei žiniasklaidai ir turinio rinkodarai, kur atitinkamai didinti biudžetą planuoja daugiau nei pusė apklaustųjų, o jį mažinti vos keletas. Didžiausias mažėjimas matomas mokamoje paieškoje (angl. paid search) ir ekraninėse reklamose (angl. display advertising).



Natūralūs procesai

A. Žakas pirmiausia atkreipia dėmesį į tai, kad skaitmeninių sprendimų poreikis auga jau kurį laiką, todėl kiekvienas rinkodaros atstovas, norėdamas sukurti sėkmingą ir paveikią komunikaciją, turėtų prie to prisitaikyti.
„Jeigu veiksmus atliekame skaitmeninėje erdvėje, tuomet būtinai matuojame visus rezultatus kaip įmanoma dažniau, kad galėtume realiuoju laiku priimti sprendimus ir optimizuoti veiksmus, jeigu tai bus reikalinga.“
A. Žakas.
„Skirtingi tyrimai rodo skirtingus skaičiukus, tačiau akivaizdi tendencija visame pasaulyje – skaitmeninių sprendimų skaičius ir toliau auga. Vis dažniau vartojamas terminas „digital first“ arba „mobile first“, kas reiškia, kad kampanijos pradedamos planuoti nuo skaitmeninių sprendimų ir tuomet papildomos tradiciniais veiksmais“, – teigia pašnekovas.

Be to, jis siūlo prieš planuojant savo rinkodaros biudžetą gerai pagalvoti apie vartotojų prioritetus ir nuspręsti, kurios priemonės jį pasieks greičiausiai.

„Ilgai buvo kalbama, kad telefonas – tai antrasis ekranas. Reikėtų suprasti, tarsi žiūri televizorių, o tuo pačiu metu dar laikai telefoną. Tai retorinis arba, sakyčiau, visai neretorinis klausimas – kuris ekranas iš tikrųjų yra antrasis? Natūralu, kad rinkodara ir komunikacija privalo prisitaikyti prie besikeičiančios situacijos, o kokybiški sprendimai turi atsirasti ten, kur yra vartotojai. Aš mąstyčiau apie dvi esmines sudedamąsias dalis: koks yra mano tikslas ir kokia yra mano tikslinė auditorija. O tuomet prasideda visi strateginiai sprendimai, kūrybinės idėjos, taktinis planas ir įgyvendinimas. Jeigu veiksmus atliekame skaitmeninėje erdvėje, tuomet būtinai matuojame visus rezultatus kaip įmanoma dažniau, kad galėtume realiuoju laiku priimti sprendimus ir optimizuoti veiksmus, jeigu tai bus reikalinga“, – savo idėjomis dalijasi A. Žakas.

Teks derinti

Nors tyrimas atskleidžia kai kurių rinkodaros sričių biudžeto mažėjimą, anot pašnekovo, nusiminti dėl to neverta, nes sprendimą surasti visada įmanoma.

„Nedrįsčiau teigti, kad kažkokie kanalai galėtų būti pasmerkti. Kai atsirado televizija, buvo prognozuojama radijo mirtis. Kai atsirado internetinė žiniasklaida, buvo kalbama, kad laikraščiams ir žurnalams viskas baigta. Tačiau visi šie žiniasklaidos kanalai egzistuoja, aišku, kažkiek keičiasi naudojimo įpročiai ar formos, tačiau pati žiniasklaida išlieka. Todėl tikiu, kad ir mažiau dėmesio sulaukiančios priemonės turi perspektyvą atrasti savo poziciją“, – sako specialistas.

A. Žakas teigia, kad pati sėkmingiausia rinkodara yra ta, kuri sugeba sujungti skirtingus įrankius, teisingai rasdama savo vartotojo prioritetus.

„Aš esu tinkamo žiniasklaidos priemonių derinio šalininkas. Tai reiškia, kad dažniausiai vienas kanalas negali išspręsti visų iššūkių, o reikia protingai analizuoti tikslinę auditoriją ir parinkti būtent jai skirtą sprendimą. Pavyzdžiui, Lietuvos regionuose yra labai populiarūs laikraščiai, nors didmiesčiuose jie naudojami kur kas prasčiau“, – pabrėžia pašnekovas.

Taigi, nors vieni rinkodaros kanalai plėsis, o kitiems numatomas pajamų sumažėjimas, vietos po saule gali rasti kiekvienas, tik svarbu kūrybiškai į tai pažvelgti ir gerai pažinti savo vartotojų poreikius.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai