KAIP IŠSIRINKTI TINKAMĄ INTERNETO SVETAINĖS DIZAINĄ? (#)

Urtė Bujevičiūtė prieš 7 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 17 s.
Įmonės „Digitouch“ vadovas, IT sprendimų specialistas - Andrius Kontrimavičius. Asmeninio albumo nuotr.
„Tik suprasdamas kliento klientą, gali pasiūlyti dizainą, kuris būtų tinkamas ir reikalingas“, – įsitikinęs įmonės „Digitouch“ vadovas, IT sprendimų specialistas Andrius Kontrimavičius.
 

Dizainas, atitinkantis įmonės vertybes

Renkantis svetainės dizainą, svarbiausia įvertinti įmonės poreikius. Dizainas kuriamas orientuojantis ne į pačią įmonę, o į jos klientą. Yra keli įmonių tipai ir sritys. Verslo klientui (angl. B2C) strategiją naudojančioms įmonėms svarbu sukelti emociją ir skatinti vaizdą sieti su produktu. Šiam tikslui pasiekti į priekį iškeliami vaizdiniai elementai. Verslo verslui (angl. B2B) sektoriaus įmonėms svarbiausias funkcionalumas. Jų pagrindinis tikslas – leisti klientui patogiai atrasti informaciją, tai padaryti aiškiai ir greitai. Remiantis šiais tikslais, įmonei kuriamas puslapio dizainas. Jei įmonė siekia išsiskirti iš konkurentų, šablonais naudotis A. Kontrimavičius nepataria. Jo manymu, tai tinka pigiausioms rinkoje prekėms ir įmonėms, nesiekiančioms individualumo.
 
Atvaizdavimas įvairaus tipo įrenginiuose

Pastaruoju metu itin svarbus svetainės dizaino pritaikymas įvairaus tipo įrenginiams. Prieš kelerius metus tai buvo kompiuterių ekranai. Dabar tai visiškai ekraną užpildantis (angl. full screen) dizainas, kurį rengiant objektai pritaikomi įvairių matmenų išmaniųjų telefonų, planšetinių ir kitokių kompiuterių ekranams.
 
Nesibaigiantis turinys

Populiarėja socialiniams tinklams būdingas nesibaigiančio turinio principas. Tai iš mobiliųjų įrenginių atkeliavusi tendencija, kurią pirmiausia pradėjo naudoti naujienų portalai. Ilgainiui tai sėkmingai pritaikė įmonės. Tokio tipo turinys puikiai tinka, norint pateikti įmonės veiklos istoriją, informaciją apie įmonę, naujienas ir visa kita. Toks sprendimas vis dažniau keičia tradicinį puslapiavimą, yra patogesnis, natūralesnis ir įprastas vartotojui. Be to, tai suteikia naujų galimybių papasakoti istoriją.
 
Neperkrautas dizainas

Kalbant apie vaizdinius elementus, dizainas paprastėja: „Populiarėja švaresnis pateikimas – animuojami didesni plotai. Lengva, švari animacija tampa norma. Vis dažniau vaizdo įrašas pateikiamas kaip foninė iliustracija, tik nežymiai keičiant dalį elementų, o kitą turinį paliekant statinį“, – dizaino tendenciją apžvelgia ekspertas. Neperkrauti dizaino padeda ir suglaudinamas meniu, jis slepiamas po vadinamąja „sumuštinio“ ikona. „Sumuštinio principas yra trys juostelės – išskleidžiamas meniu. Nematomas, kol neužvedi ar nepaspaudi. Iš dizaino dingsta meniu ir pasislepia po viena ikonėle“, – profesines subtilybes aiškina A. Kontrimavičius. Elementų mažėja, statinį turinį keičia švari animacija, valdymas paprastėja, įmantrumą keičia aiškūs ir švarūs dizaino elementai.
 
Dizaino pasirinkimo klaidos
„Geriausia laikytis koncepcijos, kuri vystoma, naudoti sprendimus, pritaikytus būtent tai koncepcijai.“
A. Kontrimavičius.
Renkantis dizainą, svarbi visuma. Tad, kalbėdamas apie klaidas, pašnekovas pirmiausia įvardija norą visus patikusius elementus, matytus kitose interneto svetainėse, sulipdyti į vieną visumą. „Lipdant daug patikusių elementų, dažniausiai išeina tų elementų kratinys, o ne sprendimas. Geriausia laikytis koncepcijos, kuri vystoma, naudoti sprendimus, pritaikytus būtent tai koncepcijai“, – dėsto pašnekovas.
 
Antra klaida – tai grožio iškėlimas prieš funkcionalumą ir patogų elgesį svetainėje. „Jeigu kuriant dizainą remiamasi tik grožio kriterijumi, tai nereiškia, kad tinklalapis atitiks įmonės verslo tikslus. Jeigu sukūrei labai gražią, gerai atrodančią e. parduotuvę, tai ji nebūtinai generuos didesnius pardavimus“, – teigia A. Kontrimavičius. Jis ragina grožį keisti patogumu ir išsikelti įmonei svarbiausius tikslus, o svetainę projektuoti taip, kad ji lankytojus vestų į svetainės savininko norimą tikslą: klientas užpildytų užklausos formą (B2B) arba nusipirktų produktą (B2C). O vizualinį patrauklumą reikėtų naudoti kaip priemonę šiems tikslams pasiekti.
 
Geras interneto svetainės dizainas

Tai priklauso nuo įmonės strategijos ir jos tikslų: „Kas vieniems yra tinkamas, kitiems gali būti visai negeras ir netinkamas sprendimas. Turėjome užduotį sukurti pigiai atrodantį dizainą. Įmonė save pozicionuoja kaip kainų lyderiai savo segmente, todėl ir jų interneto svetainė turėjo atspindėti įmonės strategiją. Todėl tai, kas vieniems tinka, kitiems gali netikti ir priešingai“, – veiklos subtilybes atskleidžia A. Kontrimavičius. Paklaustas apie tinkamą dizaino pasirinkimą, pašnekovas pabrėžia, kad svarbiausia vientisumas ir bendra koncepcija: „Jeigu yra aiškus braižas ir dizainas perteikia tai, kaip įmonė nori save reprezentuoti, tada dizainas yra tinkamas. Jeigu svetainė neperteikia ir netransliuoja norimos informacijos apie įmonę, tada ji nieko verta.“
 
Kiek reikėtų mokėti už svetainės dizainą?

Kiekviena įmonė turi individualiai įsivertinti biudžetą, skaičiuodama, kiek papildomų pajamų atneš dizaino pakeitimas. „Kiek verta mokėti – tai tas pats, kas pasakyti, kiek verta mokėti už automobilį, neįvardijus jo markės. Pirmiausia reikia įsivertinti, kam skirta svetainė, kokie tikslai keliami. Tiek ir investuoji“, – pataria ekspertas. Įmonės atliktų darbų rinkinys atskleidžia daug daugiau nei žodžiai, tad pašnekovas ragina įsitikinti paslaugų kokybe, nes, sumokėjęs tą pačią sumą pinigų, gali gauti skirtingą rezultatą.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai