KAIP VERSLUI ATSITIESTI PO NESĖKMIŲ IR IŠMOKTAS PAMOKAS PAVERSTI SĖKME? (#)

Kristina Augustinaitė prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 16 s.
„The Founders’ Day #8“ moderatorius ir „Nextury Ventures“ valdybos pirmininkas - Ilja Laursas. Asmeninio archyvo nuotr.
2017 m. gegužės 18 d. vyksiančiame renginyje „The Founders’ Day #8“, moderuojami rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ įkūrėjo Iljos Laurso, jaunų verslų kūrėjai dalysis savo patirtimi, kaip atsitiesti patyrus nesėkmę ir kaip skaudžias verslo pamokas paversti sėkme. Renginys suteiks galimybę pristatyti savo sumanymą panašiai mąstantiems žmonėms, kurie norėtų suvienyti jėgas bendriems darbams, kartu siekti bendrų tikslų ir užmegzti vertingų pažinčių.
 
Dažniausios verslo klaidos

Dažniausios startuolių klaidos verslo pradžioje, kurias pastebi fondo „Goldfish Fund“ partneris Tomas Martūnas (nuotr. dešinėje), yra tai, kad jauni verslai pernelyg daug dėmesio sutelkia į savo produktą. Šiai minčiai pritaria „Nextury Ventures“ įkūrėjas I. Laursas, atkreipdamas dėmesį, kad svarbu rasti tinkamą ribą tarp pernelyg siauro fokuso ir išsibarstymo, siekiant aprėpti skirtingus verslo sumanymus. „Startuoliai nekelia hipotezių ir jų nepatikrina su savo klientais“, – įsitikinęs fondo „Goldfish Fund“ partneris. Anot T. Martūno, ilgalaikės vizijos nebuvimas, 1–2 metams skirtų pinigų srautų neturėjimas ir neparengtas pagrindinių veiklos indikatorių (KPI) planas jauną verslą neišvengiamai veda pražūties link.
Rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ įkūrėjas I. Laursas įsitikinęs, kad tik viena iš dešimties idėjų verta rizikos kuriant verslą, todėl jis pataria prisiminti klasikinį posakį: „Devynis kartus pamatuok, o dešimtą kirpk.“ „SPC legal“ advokatas Mindaugas Rimkus (nuotr. kairėje) įvardija idėjos „neišdirbimą“ ir neperėjimą į idėjos įgyvendinimo stadiją kaip kritinę startuolių daromą klaidą. Pasak pašnekovo, siekiant pritraukti finansavimą, pradinę idėją reikia kritikuoti, testuoti, plėtoti ir konkretizuoti startuolio viduje. Advokatas įsitikinęs, kad verslo idėjos įgyvendinimas yra svarbiau už pačią idėją –juk nesunku sugalvoti, kad skraidantys automobiliai būtų visiškas proveržis, tačiau sunku tai įgyvendinti realybėje.
 
 
Komandos svarba

Fondo „Goldfish Fund“ partneris atkreipia dėmesį, kad jaunam verslui gyvybiškai svarbu turėti visiškai sukomplektuotą komandą, domėtis geriausiomis pasaulio praktikomis ir pakankamai dėmesio skirti pardavimams bei rinkodarai. Pasak I. Laurso, startuolių stiprybė – tai šabloniškumo nebuvimas, nesuvaržytas mąstymas ir naujų taisyklių kūrimas. Be to, T. Martūnas pabrėžia, kad jauni verslai linkę per ilgai sutelkti dėmesį į mažas rinkas, tokias kaip Lietuva, ir tai juos pražudo. „Dažna jauno verslo klaida yra ta, kad problema, kurią jie sprendžia, klientui nėra tokia opi, vertinga, kad jis nuspręstų pirkti dabar“, – sako fondo „Goldfish Fund“ partneris.
 
Aiški vizija ir maži žingsneliai
„Intuityviai įsivaizduojame, kaip sudėtinga įkurti verslą, juk lengvų verslų nebūna.“
I. Laursas.
Apžvelgdamas savo paties išmoktas verslo pamokas, T. Martūnas tikina, kad jauniems verslams svarbu turėti aiškią viziją ir suburti A lygio komandą: „Monetizuokite paslaugą laiku, kad verslo modelis būtų tvarus, kuo anksčiau pritraukite daugiau kapitalo ir visada raskite laiko apgalvoti planui B.“ Fondo „Goldfish Fund“ partneris priduria, kad „velnias slypi detalėse“.

Anot „Nextury Ventures“ įkūrėjo, verslo sudėtingumo baimė dažniausiai sulaiko nuo pasiryžimo kurti savo verslą. „Intuityviai įsivaizduojame, kaip sudėtinga įkurti verslą, juk lengvų verslų nebūna. Kurdami verslą nežinome, ko nežinome“, – dalijasi I. Laursas. „Nextury Ventures“ įkūrėjas pabrėžia, kad visi verslui būdingi sunkumai neužgriūva iš karto, nes verslas kuriamas pamažu. Šie maži žingsneliai ilgainiui atveda prie stebuklingų rezultatų. Pasak I. Laurso, nepakanka vien turėti sumanymą, kaip pagerinti tam tikrą gaminį, kad tai taptų verslu.
 
360 laipsnių kampu

„Neužmirškite, kas jums moka atlyginimą. Tai jūsų klientas. Mokėkite užsidėti investuotojo, kliento ar darbuotojo akinius, kad situaciją apžvelgtumėte 360 laipsnių kampu ir gyventumėte realybėje, o ne iškreiptų veidrodžių karalystėje“, – jauniesiems verslininkams pataria T. Martūnas. Pasak fondo „Goldfish Fund“ partnerio, startuoliams svarbu pritraukti mentorius – būsimus valdybos narius, kurie sustiprintų silpnąsias startuolių komandos vietas. „Nepradėkite nesusidėlioję bent jau „Lean Business Canvas“ – skaičiai padeda sustiprinti viziją arba nukreipti laiką ir energiją kitur“, – neabejoja T. Martūnas.
 
Tinkamas vadovų pasirengimas

SEB banko Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius Vaidas Žagūnis (nuotr. dešinėje) įsitikinęs, kad visuomenėje gaji nuomonė, jog tobula verslo idėja yra esmė, tačiau jis atkreipia dėmesį, kad yra nemenkų skirtumų tarp naujų įmonių ir naujo verslo bei įvairių investavimo bei finansavimo formų. Visais atvejais reikėtų nepamiršti ir rizikos valdymo: palūkanų normų, valiutos kursų, žaliavų kainų svyravimo. Pašnekovo teigimu, pritraukiant rizikos kapitalą, itin svarbi yra gera verslo idėja, tačiau, siekiant bankinio kreditavimo, svarbiausia – geras verslo planas, tinkamas pasirengimas, planavimas, akcininkų ir vadovų pasirengimas, rizikos ir jų valdymo svarbos supratimas. „Bankų kredituojami verslai nebūtinai išsiskiria unikaliomis idėjomis, nors jos taip pat visada svarbios, tačiau jiems būdingas geras vadovų pasirengimas, verslo planavimas ir prognozavimas, finansinės disciplinos supratimas ir jos laikymasis“, – teigia V. Žagūnis.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai