EL. PAŠTAS: VIS DAR NAUDOJAMAS AR JAU „ATGYVENĘS“ BENDRAVIMO BŪDAS? (#)

Urtė Bujevičiūtė prieš 6 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 3 s.
E. parduotuvėms skirtos el. pašto rinkodaros sistemos „Soundest“ įkūrėjas ir vadovas - Rytis Laurinavičius. BFL/Andriaus Ufarto nuotr.
Greitai besikeičiančiame virtualiame pasaulyje el. paštas iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti senamadiškas. Platformoje „Magnetic“ atlikta ir balandžio mėnesį paskelbta apklausa rodo priešingas tendencijas Amerikoje ir Kanadoje. Pateikti statistiniai duomenys atskleidžia, kad net 44 proc. respondentų el. paštą tikrina nuo vieno iki trijų kartų per dieną. Apie tai, kokios tendencies vyrauja Lietuvoje ir kaip keičiasi mūsų vartotojų įpročiai kalbamės su skaitmeninės rinkodaros ekspertu, „Soundest“ vadovu Ryčiu Laurinavičiumi.
„Tyrimai rodo, kad vartotojai labiau reaguoja ir geriau priima el. paštu gautus rinkodarinius pasiūlymus nei matytus pramogaujant socialiniuose tinkluose“
R. Laurinavičius.
Nors Lietuvoje vykdomų panašių tyrimų rasti nepavyko, skaitmeninės rinkodaros ekspertas, įmonės „Soundest“ vadovas Rytis Laurinavičius teigia, kad el. pašto naudojimas nemažėja, nes tai viena pagrindinių vartotojo identifikavimo priemonių internete: „Visos registracijos į socialinius tinklus, e. paslaugos, valdžios vartai – visoms joms reikia el. pašto.“ Išlieka svarbi ir el. pašto rinkodara. „Tyrimai rodo, kad vartotojai labiau reaguoja ir geriau priima el. paštu gautus rinkodarinius pasiūlymus nei matytus pramogaujant socialiniuose tinkluose“, – tikina pašnekovas.



R. Laurinavičius pastebi keletą kontroversiškų tendencijų. Populiarėjant vadinamosioms momentinėms žinutėms (angl. instant messages), laiškų poreikis mažėja, tačiau, augant išmaniųjų įrenginių vartojimui, laiškai tapo pasiekiami visur ir visada. „Žmonės atrašinėja laiškus važiuodami kelyje, vakarais prieš miegą ir t. t. Taigi tais atvejais, kai momentinės žinutės yra netinkamos ir komunikacija yra oficialesnė, el. laiškų skaičius išauga. Tiesa, dėl rašymo išmaniuosiuose įrenginiuose specifikos laiškai sutrumpėjo, – sako „Soundest“ vadovas, bet nemano, kad socialiniai tinklai pakeitė žmonių įpročius naudotis el. paštu: – Jie atlieka skirtingas funkcijas. Skamba paradoksaliai, tačiau pats „Facebook“ išsiunčia daugiausia pasaulyje el. laiškų savo vartotojams, palyginti su kitomis įmonėmis.“

Žvelgiant į lietuvių įpročius, galima pastebėti didėjantį el. laiškų skaičių ir trumpėjantį jų turinį. Auganti ir besikeičianti skaitmeninė rinka neišstumia el. pašto, tačiau koreguoja vartotojų įpročius. „Vis daugiau žmonių skaito ir atrašinėja į el. laiškus mobiliuosiuose įrenginiuose. Tai lemia trumpėjančius el. laiškus ir didėjantį jų skaičių“, – įsitikinęs R. Laurinavičius.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai