LIETUVOS VERSLININKES LYDI SĖKMĖ IR INOVATYVUS POŽIŪRIS (#)

Urtė Kasparavičiūtė prieš mėnesį Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 48 s.
Verslias ir kūrybingas moteris sukviesiančio renginio tikslas – įvertinti ir paskatinti inovatyviausias verslo idėjas. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.
Gegužės 24 d. „Rise Vilnius“ erdvėse vyks „BZN start“ rengiami apdovanojimai „Business Woman Awards 2017“. Verslias ir kūrybingas moteris sukviesiančio renginio tikslas – įvertinti ir paskatinti inovatyviausias verslo idėjas. Šiuo metu renginyje užregistruota daugiau nei 70 inovatyvių verslų. Ta proga kalbamės su apdovanojimų komisijos nariais ir versliomis, daug pasiekusiomis moterimis apie verslumą bei patrauklius jaunųjų kūrėjų bruožus.
 
Sukurti konkurencingą produktą – tikras iššūkis

„Jau trečius metus organizuojame „Business Woman Awards 2017“, siekdami įvertinti inovatyviausias verslo idėjas. Kasmet sulaukiame įvairių idėjų ir tai džiugina. Moterų kuriami verslai nėra labai dideli, tačiau jie puikiai tenkina vietinius poreikius ir sprendžia vietines problemas. Šiemet atsirado daug naujų verslų, užsiimančių gamyba, ypač kosmetikos srityje, bet tradiciškai populiariausiais verslais išlieka drabužių linijos, papuošalų, sveikų produktų rinka. Sukurti konkurencingą produktą ir jį paversti paklausiu yra tikras iššūkis, nes konkurencija čia tikrai auga. Tačiau verslininkės atranda daug kitų pardavimo kanalų ir savo prekes parduoda užsienio rinkoms, pasinaudodamos įvairiomis pasaulinėmis prekybos platformomis. Mūsų verslininkėms tai tikrai sekasi“, – pasakoja „BZN start“ įkūrėja Živilė Baubonienė (nuotr. kairėje).
 
„Man imponuoja moterų kūrybingumas, drąsios idėjos, užsispyrimas ir gebėjimas kantriai siekti savo išsikeltų tikslų, nuoseklus bei sunkus darbas. Manau, šiandien verslininkėms būdingas „multitaskingas“, ką jos puikiai geba: suderinti šeimos poreikius, pasirūpinti ir plėtoti verslą, taip pat siekti savirealizacijos, kūrybingumo ir savarankiškumo“, – verslių moterų tendencijas vardija Ž. Baubonienė.
 
Bandantiesiems kurti verslą – aplodismentai

„Mūsų instituto 2016 m. atliktas tyrimas atskleidė, kad pagrindinės priežastys, Lietuvos gyventojus stabdančios uždarbiauti papildomai, yra laiko stoka ir nepalankūs įstatymai, mokesčiai bei biurokratinės kliūtys. Tais pačiais metais Pasaulio ekonomikos forumo atliktas tyrimas atskleidžia, kad vyrų darbo diena vidutiniškai trunka 7 val. 47 min. ir beveik valanda mažiau nei moterų. Iš jų vyrai atlieka 1,5 val. nemokamo darbo, o moterys – net 4 val. 47 minutes. Į nemokamo darbo apibrėžimą įeina apsipirkimas, namų valymas, skalbimas, maisto ruoša. Žiūrint į šiuos skaičius, akivaizdu, kad moterims, ypač turinčioms šeimą, sunkiau rasti laisvo laiko tokioje užimtoje dienotvarkėje dar ir savo idėjoms įgyvendinti ar verslui kurti. Kita vertus, Lietuvoje būtent moterys dažniau eina vaiko priežiūros atostogų ir neretai tas laikas būna skiriamas savo pomėgiams ir norams, bandymui kurti savo verslą. Situacijų daugybė: vienose, matyt, lengviau moterims, kitose vyrams, tačiau visi, kurie bando, yra verti aplodismentų“, – paklausus, ar moterims sunkiau kurti verslus, svarsto „Swedbank“ Finansų instituto vadovė Jūratė Cvilikienė (nuotr. dešinėje).
„Tokia moteris, kuri bent jau pabandė išpildyti savo svajonę, išdrįso kurti pasaulį tokį, kokio nori pati, yra verta pagarbos.“
J. Cvilikienė.
Prakalbus apie moterų bruožus, žavinčius versle, pašnekovė tikina, kad užsispyrimas ir bandymai išpildyti savo svajonę visuomet verti pagarbos. „Dažnai savo verslus kuriančių moterų akys žiba, jos yra iniciatyvios, veiklios, tiki savo idėja. Tačiau verslas nėra vien šventė ir po „medaus mėnesio“, kai džiaugsmas dėl ilgai nešiotos ir besipildančios svajonės ima blėsti, o realybė žvelgia į akis, man labai smagu matyti jų užsispyrimą, išeičių ieškojimą ir drąsą prašyti pagalbos, jei to reikia. Bet kokiu atveju tokia moteris, kuri bent jau pabandė išpildyti savo svajonę, išdrįso kurti pasaulį tokį, kokio nori pati, yra verta pagarbos“, – pasakoja J. Cvilikienė.
 
Moterys linkusios mažiau rizikuoti

Prekybos ir pramogų centro „Ozas“ direktorė Inga Navickaitė pastebi, kad neretai moterys linkusios mažiau rizikuoti, o verslas susijęs su rizika. „Atitinkamai mažiau moterų nei vyrų kuria verslus, tačiau tai nereiškia, kad joms prasčiau sekasi. Yra daugybė verslo sričių, kur jos puikiai išnaudoja savo talentus, kūrybiškumą, intuiciją. Lietuvoje dar stiprus stereotipas, kad moteris pirma turi pasirūpinti šeima, namais, o tik tada galvoti apie savo veiklą. Šiais laikais buitį galima organizuoti, pačiai neskiriant tam daug laiko. Norėtųsi, kad Lietuvoje būtų lengvesnės sąlygos ir pagalba moterims susikurti sau ir kitiems darbo vietas“, – sako pašnekovė ir priduria, kad ją žavi organizuotumas, kantrybė, moteriškumas ir tai, kad, nepaisydamos griežtos verslo aplinkos, verslininkės sugeba išlikti stilingos ir moteriškos.
 
Turėti „draivo“ ne tik versle

„Primus“ partnerė, advokatė Ernesta Žiogienė (nuotr. kairėje) tikina, kad verslo proceso nereikėtų sieti su lytimi. „Verslo proceso ar sėkmės nesusiečiau su lytimi, todėl nepasakyčiau, kad vyrams ar moterims sunkiau kurti verslus, sėkmę, manau, lemia verslo aplinka, profesionalumas, užsispyrimas, ryžtas, rizikos toleravimas bei kitos asmeninės savybės, būdingos ir vyrams, ir moterims. Abiejų lyčių verslininkams svarbu, kad dienos pabaigoje jie būtų ne tik verslininkai, bet ir puikūs žmonės, todėl mane žavi tie, kurie, nepaisydami puikių verslo rezultatų ar aukštų postų, išlieka pagarbūs, tolerantiški, neteisiantys, nepamokslaujantys ir turintys „draivo“ ne tik versle, bet ir kitose gyvenimo srityse“, – teigia pašnekovė.
 
Žavi žinių bagažas ir realios situacijos vertinimas

„Žiūrėdamas į Lietuvos perspektyvą ir lietuvišką atmosferą versle, pastebiu, kad moterims nėra visiškai lengva įsitvirtinti kuriant verslus. Pagal verslo valdymo aspektus moterys neretai yra lankstesnės, vertinant tam tikras situacijas, dirbant su klientais, sprendžiant problemas, išlaikant bendrą verslo atmosferą. Kalbant apie jauno verslo kūrimo tendencijas, ypač susidūrus su verslo apribojimais, mokestine baze, neretai laikoma, kad moterys daug ko nežino, jos nesusitvarkys su keliamais iššūkiais, bet jaunoji karta šį požiūrį keičia. Taip pat manau, kad merginos yra ambicingesnės ir jų noras įrodyti bei pasiekti yra stipresnis nei vaikinų ar vyrų. Taip nutinka, nes merginos neretai nori įrodyti, kad jos gali būti nepriklausomos ir sėkmingai dirbti. Versle man imponuoja žinių bagažas ir realios situacijos vertinimas“, – pasakoja Žilvinas Grigaitis (nuotr. dešinėje), verslo ir korporatyvinės komunikacijos konsultantas, filantropas, internetinės platformos www.zag.expert savininkas.
 
Renginį padeda įgyvendinti ištikimi partneriai: „Swedbank“, AB, advokatų kontora „Primus“, prekybos ir pramogų centras „Ozas“ ir skaitomiausias naujienų portalas „Delfi“.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai