KAIP PASIEKTI VERSLO ŽINOMUMO AUKŠTUMŲ IR NEUŽMIGTI ANT LAURŲ? (#)

Ieva Drungilaitė prieš 6 dienas Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min.
Vienas iš verslo sėkmės rodiklių yra jo plėtra. pexels.com nuotr.
Turbūt kiekvienas sutiks, kad sėkmingai gyvuoti siekiančiam verslui reikalingas žinomumas, o vienas iš verslo sėkmės rodiklių yra jo plėtra. Apie tai, kaip išplėtoti savo verslą ir kaip padėti jam pasiekti žinomumo aukštumų, pasakoja M360 (DELFI grupė) redaktorė Jūratė Žuolytė, pardavėjų ir vadovų mokymo ekspertas Darius Čibonis bei advokatų kontoros „Primus“ partnerė Ernesta Žiogienė. Panašią problematiką šie pašnekovai gvildens ir birželio 6 d. vyksiančiame didžiausiame jauno verslo forume „#LAUNCH 2017“.
 
Neverta pasiekti visų

Kiekvienam verslui svarbu tai, kiek žmonių jį atpažįsta ir kiek iš jų yra pasiruošę tapti klientais. Norint sulaukti žinomumo, ypač svarbu pateikti tikslinei auditorijai naudingą turinį, kuris patrauktų dėmesį. M360 redaktorė J. Žuolytė (nuotr. dešinėje) įsitikinusi – karšta tema gali tapti sėkmės garantu.

„Jei klausiate savęs, ar skaitytojams bus įdomi mano siunčiama žinia, pirmiausia patys pamėginkite įsivaizduoti esantys skaitytojai. Ar skirtumėte jai savo laiko, kai tuo metu galite nuveikti šimtus kitų dalykų? Naujienos skaitomos dėl skirtingų priežasčių. Daugiausia dėmesio sulaukia tos, kurios yra aktualiausios plačiausiam ratui žmonių ir išties gali keisti jų gyvenimus. Tokiu atveju esmė – karšta tema“, – teigia J. Žuolytė.

Vis dėlto pašnekovė pastebi, kad ne visada tikslinga bandyti pasiekti plačias auditorijas. Informacijos pertekliaus amžiuje gerokai naudingiau aiškiai žinoti, kam verslo žinomumas ir skleidžiama informacija yra aktuali, pritaikyti žinutę konkrečiai grupei.

„Kitose naujienose ieškoma žinių, kurias galima pritaikyti sau: patarimų, pasidalijimo patirtimi, įkvėpimo pavyzdžių. Dar vienas aspektas – naujienų sukeliamos emocijos. Net pati paprasčiausia, bet originaliai papasakota, prajuokinanti ar ašarą braukti verčianti naujiena gali patekti į skaitomiausiųjų sąrašo viršūnę. Tačiau laikais, kai vienas dažniausiai skambančių žodžių rinkodaroje yra „segmentacija“, nereikia aklai vaikytis vien populiarumo: geriau pagalvokite, kokią žinutę norite perduoti ir kam konkrečiai ją norite pasakyti“, – pataria J. Žuolytė.
 
Svarbiausia profesija

Anot D. Čibonio (nuotr. kairėje), šiuolaikiniame versle labai dažnai nuvertinama pardavimo vadybininko pozicija, kuri dažnai iš tiesų yra „offline“ pardavimų sėkmės garantas.

„Offline“ pardavimai yra seniausia ir efektyviausia pardavimo priemonė, kurioje sėkmę lemia daugybė veiksnių. Jei reikėtų įvardyti vieną, tai būtų tinkamas pardavimo vadybininkas, nes jis yra pagrindinis „offline“ pardavimo įrankis. Pardavimo vadybininkas – tai profesija, o ne pareigos. Deja, šiandien pardavimų srityje dirba daug atsitiktinių žmonių, kurie nesugebėjo pritapti kitose profesijose. „Offline“ pardavimas – tai bendravimo įgūdis, kuris turi savo struktūrą ir dėsnius. Dauguma vadovų klysta, manydami, kad užtenka pasamdyti vadybininką ir pardavimai vyks savaime. Tokie vadovai mieliau investuoja į savo automobilių techninę priežiūrą nei į vadybininko kvalifikacijos kėlimą, nors vadybininkas, kitaip nei automobilis, uždirba įmonei pinigus. Daugiausia, kas padaroma, suteikiama informacija apie produktą ar paslaugą, galbūt suorganizuojami produkto mokymai. Toks vadybininkas tampa kalbančia brošiūra ir jo poveikis mažai skiriasi nuo gerai surašyto naujienlaiškio ar pristatomojo vaizdo įrašo“, – įsitikinęs pašnekovas.
„Sėkmingos įmonės reguliariai, bent du kartus per metus, suteikia vadybininkams gerus pardavimo įgūdžių mokymus.“
D. Čibonis.
Vis dėlto, D. Čibonio teigimu, šių problemų galima išvengti, pakeitus vadovo požiūrį ir suvokus, kad investicija į pardavimo vadybininkų rengimą ir nuolatinį tobulėjimą gali būti verslo atspirties taškas, siekiant plėtros ir finansinės sėkmės.

„Sėkmingos įmonės reguliariai, bent du kartus per metus, suteikia vadybininkams gerus pardavimo įgūdžių mokymus. Stiprinti pardavimo įgūdžius reikia reguliariai, panašiai kaip sporte, po vienos treniruotės nė vienas netapo profesionaliu sportininku“, – palygina pašnekovas.
 
Nepamiršti racionalumo

Sėkmingas ir žinomas verslas dažnam verslininkui aptemdo protą, tad plėtros galimybės tampa vieninteliu tikslu. Įsisukus į nuolatinį verslo plėtimo ratą, anot E. Žiogienės, natūraliai kyla daug klausimų, padaroma nemažai klaidų. Pašnekovė teigia, kad visų jų galima išvengti, tik svarbu nenustoti racionaliai ir kritiškai vertinti situacijos.

„Mūsų praktikoje dažnai pasitaiko, kad verslininkai (ypač jauni) užsisuka kaip voverės rate ir pamiršta, dėl ko buvo pradėtas visas plėtros procesas. Dažnai jie net nebegali pasakyti, ko buvo siekiama, daro plėtrą dėl plėtros, žiūrėdami kas gausis, nesugebėdami laiku sustoti ar pakeisti plėtros kurso“, – patirtimi dalijasi advokatų kontoros „Primus“ partnerė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai